har 100lina nu men tar bara ut 50 från datorn när jag kör trådlöst...sätter jag i kabel så får jag ut 100.
trådlösa nätverkskort ska ska klara 100/10..
någon som kan detta? verkar vara en hel del datakunnigt folk här

Moderator: adrian_vg
jadu det e en bra fråg vilket det är men gör jag testet med kabel i så mäter det 97mb med trådlöst knap 50mb.. har ett höghatigetsmodem som mäter 130mb när jag kollar detdubbear skrev:du har blivit lurad
Wireless B - ca 11 Mb/s
Wireless G - ca 54 Mb/s
Wireless N - ca 100 Mb/s
Vilket har du ?
Sedan är alla dessa hastigheter Teoretiska maxvärden som man aldrig uppnår.
Man kan få ut knappa 50% av dessa värden Om förhållandena är goda.
Vad är det du mäter? Hastigheten ut på nätet, eller hastigheten mellan routern och datorn?Invalido skrev:jadu det e en bra fråg vilket det är men gör jag testet med kabel i så mäter det 97mb med trådlöst knap 50mb.. har ett höghatigetsmodem som mäter 130mb när jag kollar detdubbear skrev:du har blivit lurad
Wireless B - ca 11 Mb/s
Wireless G - ca 54 Mb/s
Wireless N - ca 100 Mb/s
Vilket har du ?
altså,modemet klarar upp till 130vilket stämmer.. o datorns trådlösa n-kort ska klara 100
nätet... trådlöst har jag knapt 50 mpå nätet men 130 mellen rautern o datorn.. kabel i har jag runt 100 på nätet... hmmtersan skrev:Vad är det du mäter? Hastigheten ut på nätet, eller hastigheten mellan routern och datorn?Invalido skrev:jadu det e en bra fråg vilket det är men gör jag testet med kabel i så mäter det 97mb med trådlöst knap 50mb.. har ett höghatigetsmodem som mäter 130mb när jag kollar detdubbear skrev:du har blivit lurad
Wireless B - ca 11 Mb/s
Wireless G - ca 54 Mb/s
Wireless N - ca 100 Mb/s
Vilket har du ?
altså,modemet klarar upp till 130vilket stämmer.. o datorns trådlösa n-kort ska klara 100
Du använder Windows?Invalido skrev:har problem med datorn....
har 100lina nu men tar bara ut 50 från datorn när jag kör trådlöst...sätter jag i kabel så får jag ut 100.
harkollet där redan..adrian_vg skrev:Du använder Windows?Invalido skrev:har problem med datorn....
54Mbps och 100Mbps är bara den officiella uppkopplingshastigheten mellan dator och router och säger inget om hur snabbt du kommer att kunna surfa på internätet.
Din router klarar trådat 100Mbps, och det är det Windows rapporterar som officiell anslutningshastighet. Dito wifi om 54Mbps (G) eller 130 (Turbo-G).
Att du har 100Mbps från din internetleverantör spelar ingen större roll, då de flesta webbsajter ändå inte sänder med mer än 2-5Mbps... Mer än 10Mbps från din internetleverantör har du egentlgien bara nytta av om du använder mycket P2P.
Edit: smurfa iväg till http://bredbandskollen.se och kolla din hastighet. Skratta eller gråt efteråt.
/AvG - Certifierad IT-Smurf sedan 1999
Där har du feletInvalido skrev:kör win 7
Ja blåskärmarna är fantastiskadubbear skrev:Windows 7 är ett fantastiskt operativsystem
Vad har du för internetleverantör förresten? Min, Comhem, tycks lägga av så fort det är fukt i luften. Med det sagt har jag inte haft någon uppkoppling hemma sen igår kväll runt 19-tiden. Idag startade jag om kabelmodemet och både ip-telefonin och internätet kom igång.Invalido skrev:låter kanon...då har jag fått svar på mitt problem.....