Att bo i ett välbärgat område....

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#31 Inlägg av tersan »

Robert skrev:Ehhrr...Ocean...Jag jobbar i västra hamnen :shock:
Men då så! Du bor ju dessutom i ett annat område för välbärgade, så det är bara att ta ett litet extraknäck som inredningskonsult nån dag efter jobbet. Lättförtjänta pengar, Ocean har ju bevisligen ingen koll och kommer därför att suga i sig allt du säger utan att protestera... :P
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#32 Inlägg av Ocean »

tersan skrev:
Robert skrev:Ehhrr...Ocean...Jag jobbar i västra hamnen :shock:
Men då så! Du bor ju dessutom i ett annat område för välbärgade, så det är bara att ta ett litet extraknäck som inredningskonsult nån dag efter jobbet. Lättförtjänta pengar, Ocean har ju bevisligen ingen koll och kommer därför att suga i sig allt du säger utan att protestera... :P

Japp, jag är lättlurad som få;)
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#33 Inlägg av blacken »

Ocean skrev:
blacken skrev:Nej,nej,nej. Du har fått alldeles fel råd.
1: Du skall infförskaffa en VAZ 2105, röd lagom patinerad (rostig) att ställa på uppfarten.
2: Du skall ikläda dig i pösiga Hippiekläder med tillhörande Palestinasjal om roten vid sociala samkväm i grannskapet ( att låta Mao:s lilla röda sticka upp lagom utmanande ur bröstfickan är också ett krav)., samt svänga dig med kommentarer typ: "ner med/krossa kapitalet" "Jihad", "revolution", "makten åt folket", osv.
3: till vardags så är det helt okej att strosa omkring på ägorna i ett utslitet snickarställ. samt spotta snus överallt.
4: fräs upp hela tomten och säg att du ska odla alternativt där, typ Hampa,linser, ris, och dylikt.
5:Missa aldrig en chans att bjuda in diverse trädkramare för militanta demonstrationen på gatan utanför. (uppmuntra dom ivrigt, att gärna ockupera grannarnas poolhus, lustus mm,mm som som har som appendix till sina huvudbyggnader..)
7: bjud in HA på kräftfest.
8. Förklara din tomt som en fristående stat och säg till grannarna, att snart så kommer "Folkets Armè" att ta över hela området..

Oj, så du menar att tersan medvetet vilselett mig och att jag inte alls kommer att passa in?
Det låter mer som ett Lidingö-scenario det du skriver och passar nog bäst där.

Nu har jag dock ett nytt problem, vilken stil ska vi ha på inredningen?
Ska vi köra svinrik-och-fet-stilen eller klassiska engelska castle-stilen?
Och oavsett vilket, var fan hittar man möblerna?
Em, Mio och alla de andra vanliga affärerna har ju bara skitmöbler som man blir förlamad i efter 20 minuter.
Nja tänkte mera i dom banorna, att om du kör den stilen så lär grannarna flytta snabbare än vad en löning kan rycka. Och sedan så köper du upp rubbet för äkligt låg spottstyver. Och så har du början på ett litet "kungadöme" som du kan kränga asdyrt till pennigstinna husspekulanter.. :lol:. Tänk vilken hoj du kan tjacka för den vinsten :D ..

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#34 Inlägg av Ocean »

Robert skrev:Ehhrr...Ocean...Jag jobbar i västra hamnen :shock:
mitt samvete tvingar mig att fråga :- Vart då? :D
Snälla sno inte min hoj

Skriv svar