Våga prova spikmatta!

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
blue

Våga prova spikmatta!

#1 Inlägg av blue »

Eftersom jag redan kommit ut ur stavgångsgarderoben så tänkte jag späda på med ännu mer kärringfasoner...... :roll:

Investerade i en spikmatta, ca 500;- på hälsokostbutiken, rådd av grannen som alltid är stel och dan.
Såååå jäkla skönt efter en hel dags bus svängande med hojen!! :)
Kroppen känns som en bomullstuss efteråt och stelheten är som bortblåst.

Enda problemet är att man alltid somnar på den, trots 6000 vassa piggar, i snarkposition och väcker sig själv med olåten.... :lol:

Våga prova!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Brorsans tant har en sån men jag har inte testat den. Största problemet är vad jag förstår är att komma ner och upp. Att ligga platt på spikar är inga problem, men mellanläget när man bara sitter på den med häcken, då kan det bli lite vasst :wink: speciellt som hela grejen är att man inte ska ha en massa kläder mellan, kalsingar/trosor + t-shirt är max.

Det hela påminner lite om när jag hade brutna revben. Stå var inga problem, inte sitta eller ligga heller (så länge man låt platt på rygg vill säga) men alla lägen däremellan var inge kul :?

Jag sov f.ö. platt på rygg i en månad, tur att mina luftvägar funkar bra :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#3 Inlägg av Excalibur105 »

Sambon min har en som hon brukar flitigt. Jag brukar den lite mer sällan, men som du säger, gud vad lätt att somna på den. Skönt som bara den är det!!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#4 Inlägg av Conseal »

Testade som hastigast syrrans matta .. helt ok .. säkert ännu bättre om man lägger sig ordentligt på den (dvs rakt ner och inte snett så piggarna drar iväg huden en halvcentimeter)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Testade som hastigast syrrans matta .. helt ok .. säkert ännu bättre om man lägger sig ordentligt på den (dvs rakt ner och inte snett så piggarna drar iväg huden en halvcentimeter)
Du har ju redan lekt fakir på ryggen, så det var väl inget nytt :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

blue

#6 Inlägg av blue »

Conseal skrev:Testade som hastigast syrrans matta .. helt ok .. säkert ännu bättre om man lägger sig ordentligt på den (dvs rakt ner och inte snett så piggarna drar iväg huden en halvcentimeter)
Eller hur!!
Trixet är ju att lägga sig rakt ner på mattan, annars känns det ju rätt mycket mer.
Jag brukar ha låsningar i ländryggen och blev så glad att man kunde lösa det med mattan genom att ligga på den från baken och nedåt. Hoppade glatt upp på mattan UTAN kläder och ta mig satan om det inte känndes som om arslet BRANN :shock: i de fem minuter jag stod ut och en halvtimma efteråt..... (lite som en Viffer i storstadstrafik när jag tänker efter.... :) )

Tror mattan kräver viss invänjning.... :lol:

Fredrik P
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: fre mar 07, 2008 23:13
Ort: Halmstad

#7 Inlägg av Fredrik P »

Skön?!
Provade min tjejs sådan...mage gör ont som fan, rygg funkar ett par minuter sen går de inte längre, man kanske måste vänja sig.
Hon säger att de ska göra verkan, sa till henne att använd den en månad å blir de skillnad så ska jag oxå börja anvaända den.
Vfr 2004:a BLÅ

blue

#8 Inlägg av blue »

Fredrik P skrev:Skön?!
Provade min tjejs sådan...mage gör ont som fan, rygg funkar ett par minuter sen går de inte längre, man kanske måste vänja sig.
Hon säger att de ska göra verkan, sa till henne att använd den en månad å blir de skillnad så ska jag oxå börja anvaända den.
Lovar att det funkar!
Ligg bara kvar nån minut till så känns inte piggarna längre och man somnar som en liten gris.
På ryggen alltså.... :lol:

Skriv svar