Av någon outgrundlig anledning har jag använt MS Internet Explorer på min bärbara dator, men igår installerade jag äntligen Mozilla Firefox.
Glädjen hade kunnat vara total - om jag bara kunde logga in på forumet. Jag fyller i mina inloggningsuppgifter och klickar på "Logga in", och kommer därefter till forumets förstasida, men är fortfarande inte inloggad. Har provat ett par varianter på inloggning ett otal gånger, men inte hjälper det. I MSIE går det dock fortfarande bra. Har kollat inställningarna i Firefox och den tillåter alla cookies. Vet inte vad mer jag ska kolla.
Förslag och idéer?
Inloggning med Firefox
Moderator: adrian_vg
Inloggning med Firefox
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.
Antar att du kör windows, vista eller xp? Fungerar för mig i XP i varje fall. Kör just nu i linux med firefox utan några som helst problem.
Kan det vara så att du får någon "varnings"-rad under adressfältet? Varnar kanske för att du har cookies avstängt eller något annat roligt?
Startat om datorn? Windows kan ju vara lite kinkigt
Vad händer om du går in på en tråd när du har försökt logga in (men står som icke inloggad)? Kan det vara framsidan som inte uppdaterar med att du inte är inloggad?
Kan det vara så att du får någon "varnings"-rad under adressfältet? Varnar kanske för att du har cookies avstängt eller något annat roligt?
Startat om datorn? Windows kan ju vara lite kinkigt

Vad händer om du går in på en tråd när du har försökt logga in (men står som icke inloggad)? Kan det vara framsidan som inte uppdaterar med att du inte är inloggad?
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Jag har precis bytt till Firefox. Inloggningen går utan problem, men däremot släcks inte trådarna som jag har varit i.
Kan ju vara någon inställning jag har missat, cookies kanske.
Kan ju vara någon inställning jag har missat, cookies kanske.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

På den maskinen som strular kör jag Windows XP.
(Har (tyvärr) Vista på min andra och där fungerar det utmärkt).
Nix, ingen varningsrad, cookies tillåtna, datorn omstartad ett gäng gånger.
Har testat även att besvara en tråd, kommer till inloggningssidan, fyller i, klickar på logga in, men det händer inget.
Fattar noll.
Nix, ingen varningsrad, cookies tillåtna, datorn omstartad ett gäng gånger.
Har testat även att besvara en tråd, kommer till inloggningssidan, fyller i, klickar på logga in, men det händer inget.
Fattar noll.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Kör själv XP, inga problem alls (Vista kommer inte ens i närheten av min dator, troligen inte Windows 7 heller. Byter jag OS så blir det något helt annat, NetBSD eller något annat med Unix-bas).Rerun skrev:På den maskinen som strular kör jag Windows XP.
Jag tillåter nu cookies (märkte att det behövs för vissa tjänster), men jag råkar ut för samma sak ändå att besökta trådar inte "släcks".
Någon som kan tipsa om någon inställning eller nåt?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Då är jag tillbaka på IE6. Körde Firefox i en knappt vecka och fick in ett generalvirus som gjorde att CPU:n stadigt låg på 100% även när jag stängde av modemet och en enkel sak som att öppna ett fönster tog en kvart.
Kan bara konstatera att dom som säger att Firefox är mindre känsligt för virus ljuger. Det här var nog bland det värsta jag har varit med om.
Det är en kanonlösning. När allt är nyinstallerat, alla inställningar är gjorda, alla konton (Internet, e-mail mm.) är inlagda, alla Favoriter/Bokmärken inlagda och det i pirncip bara är kvar att slå igång modemet och gå ut på nätet (jag gör ALLTID alla installationer med modemet avslaget).
Sen rensar man Temp, kör en Defrag, i med disketten och kör Ghost.
Då ha man en kliniskt ren version av sitt nyinstallerade system. Får man senare under gång in någon skit... I med disketten, starta om och backa Ghost. Det hela tar ca. 10 minuter, själva backningen 3 minuter beroende på hur stort system man har.
Tips: Ha systemet på en egen hårddiskpartition och peka om "Mina dok" till "D" eller någon annan hårddisk. Då ligger filerna säkert... Eller iaf säkrare... Så säkert det nu kan ligga i en Wirusdator, f'låt jag menade Windowsdator.
Har testat Linux Mandrive, men det var ingen höjdare. Tror inte heller att Ubutu, Redhat och allt vad alla applikationer heter är bättre.
Unix är vad Mac har kört i alla år även om deras motor grundar sig på en mycket gammal version. Men ett sånt system lär det i det närmaste bli idiotstabilt.
Fick in ett virus i en Mac en gång. Då sa Macen:
- "Jaha, är det där en sån där EXE-fil? (eller BAT eller vad fan det var) Vad vill du använda för program för att öppna den? Föresten här ser du vad den innehåller, är det något du behöver?"
... "Papperskorg!" Så dramatiskt var det
Kan bara konstatera att dom som säger att Firefox är mindre känsligt för virus ljuger. Det här var nog bland det värsta jag har varit med om.
Svar, ja. När jag upptäcker skit i datorn kör jag ominstallation á ca. 3 minuter - Ghost.OsiS skrev:Då står jag handfallen grabbar... Ominstallation?
Det är en kanonlösning. När allt är nyinstallerat, alla inställningar är gjorda, alla konton (Internet, e-mail mm.) är inlagda, alla Favoriter/Bokmärken inlagda och det i pirncip bara är kvar att slå igång modemet och gå ut på nätet (jag gör ALLTID alla installationer med modemet avslaget).
Sen rensar man Temp, kör en Defrag, i med disketten och kör Ghost.
Då ha man en kliniskt ren version av sitt nyinstallerade system. Får man senare under gång in någon skit... I med disketten, starta om och backa Ghost. Det hela tar ca. 10 minuter, själva backningen 3 minuter beroende på hur stort system man har.
Tips: Ha systemet på en egen hårddiskpartition och peka om "Mina dok" till "D" eller någon annan hårddisk. Då ligger filerna säkert... Eller iaf säkrare... Så säkert det nu kan ligga i en Wirusdator, f'låt jag menade Windowsdator.
Nä precis, Pyttemjuk har gjort sitt. Det kommer inte in något nyare än XP Pro med SP3 från dom i min dator. Inte heller något nyare än IE6, Office XP osv. Nästa gång blir det något helt annat, troligen ett Unixsystem, det ska bli skönt den dagen.(har testat win7 beta, betydligt bättre än vista, inte tillräckligt bra för att köpa dock)
Har testat Linux Mandrive, men det var ingen höjdare. Tror inte heller att Ubutu, Redhat och allt vad alla applikationer heter är bättre.
Unix är vad Mac har kört i alla år även om deras motor grundar sig på en mycket gammal version. Men ett sånt system lär det i det närmaste bli idiotstabilt.
Fick in ett virus i en Mac en gång. Då sa Macen:
- "Jaha, är det där en sån där EXE-fil? (eller BAT eller vad fan det var) Vad vill du använda för program för att öppna den? Föresten här ser du vad den innehåller, är det något du behöver?"
... "Papperskorg!" Så dramatiskt var det

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal