Linux+Mozilla+ svara i forumet=inte sant

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

Linux+Mozilla+ svara i forumet=inte sant

#1 Inlägg av HondaHasse »

Jag har köpt en ny liten leksak: Asus 900!
Men det går inte svara i forumet, det blir bara en tom ruta :cry:
Är den nån som har nåt förslag? Det är ju rätt många datanördar här vad jag förstått!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#2 Inlägg av elias »

Skumt. Jag kör iofs Ubuntu men med Firefox på en av mina datorer, där fungerar det toppen.

Ladda hem senaste Firefox o prova.
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#3 Inlägg av HondaHasse »

Testar att skriva pa en annan Linux burk.Linux Mint pa cd! Funkar ju....

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#4 Inlägg av HondaHasse »

elias skrev:Skumt. Jag kör iofs Ubuntu men med Firefox på en av mina datorer, där fungerar det toppen.

Ladda hem senaste Firefox o prova.
Har senaste Firefox i Asusen, funkar inte :cry:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#5 Inlägg av HondaHasse »

Testar Asus EEE 900 :)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#6 Inlägg av HondaHasse »

:lol: :D :shock: :?: :!: :roll:
Va va felet innan???
Blev bara tomma rader :?:

Nåja... nu funkar det iaf :lol:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#7 Inlägg av HondaHasse »

Kör numera Ubuntu i min Asus 900,funkar kanon, men vill jag ha nåt liknande MS Outlook i den.
Nån som vet?
Vill kunna synka mobilen med den oxå.

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:Kör numera Ubuntu i min Asus 900,funkar kanon, men vill jag ha nåt liknande MS Outlook i den.
Nån som vet?
Mailprogram finns det ett antal, bl.a. Thunderbird, Incredimail m.fl. Men om det finns något som motsvarar MS Outlook med kalenderfunktion mm. vet jag inte. Den och MS Frontpage är faktiskt enda anledningen till att jag håller kvar vid MS XP och Office XP. Hittar jag något annat så ska jag försöka jaga tag på polarn och försöka lägga in hans fina UNIX-baserade OS som han har hållit på att konfigurera ett tag nu.

Drömmen är detta UNIX, OpenOffice, Safari eller Opera, något bra mail- och kalenderprogram och andra öppna källkodsprogram. Sen är man nästan osårbar för virus och skit.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

HondaHasse skrev:Kör numera Ubuntu i min Asus 900,funkar kanon, men vill jag ha nåt liknande MS Outlook i den.
Nån som vet?
Evolution funkar bra att synka med enl dem jag har talat med. Denna har kalender mm och ska enl uppgift ev också ha en plugin för att ansluta till en Exchangeserver om detta behövs.

Evolution fungerar annars bra som den är. Räkna bara med att första igångkörningen kommer att ta ett tag om du har importerat mejl sen innan, då Beagle indexerar all mejl först...

Thunderbird är jag osäker på om den har en kalenderfunktion, tror inte den har det, men som sagt osäker.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#10 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Den och MS Frontpage är faktiskt enda anledningen till att jag håller kvar vid MS XP och Office XP. Hittar jag något annat så ska jag försöka jaga tag på polarn och försöka lägga in hans fina UNIX-baserade OS som han har hållit på att konfigurera ett tag nu.
Evolution och Kompozer är vad du är ute efter. Openoffice ska också ha nån sorts enklare html-editor. Båda ska finnas för linux.

Kompozer för Windows har jag kört mycket, innan jag fick MS Office Sharepoint Designer på jobbet. Kompozer fungerade mycket bra och gör ganska snygg kod jmfm exvis Frontpage eller Sharepoint Designer, eller Adobe Golive för den delen.

Prova och kolla Kompozer först i Windows och se om den passar dig. Evolution är en utveckling av Ximian som jag har för mig har rötter i Novell om du känner till det. Evolution underhälls iaf numera av Novell Suse vilket jag antar är nån sorts kvalitetsstämpel.

Alla jag känner som kör linux kör Evolution som mejlklient, förutom en knapp halv handfull beckbyxor som envisas med Pine eller "mail" från kommandoraden.
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Den och MS Frontpage är faktiskt enda anledningen till att jag håller kvar vid MS XP och Office XP. Hittar jag något annat så ska jag försöka jaga tag på polarn och försöka lägga in hans fina UNIX-baserade OS som han har hållit på att konfigurera ett tag nu.
Evolution och Kompozer är vad du är ute efter. Openoffice ska också ha nån sorts enklare html-editor. Båda ska finnas för linux.
Har kollat lite (inte installerat) och både programmen ser klart intressanta ut. Men dom har en nackdel... Inget av dom finns på Svenska.
Till Kompozer såg jag att det fanns ett antal språk-plug-ins bl.a. danska och finska, men inte svenska :?:

Jag ska aktivera min testdator och köra lite program som kan vara intressanta och se vad dom kan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#12 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Evolution och Kompozer är vad du är ute efter. Openoffice ska också ha nån sorts enklare html-editor. Båda ska finnas för linux.
Har kollat lite (inte installerat) och både programmen ser klart intressanta ut. Men dom har en nackdel... Inget av dom finns på Svenska.
Till Kompozer såg jag att det fanns ett antal språk-plug-ins bl.a. danska och finska, men inte svenska :?:

Jag ska aktivera min testdator och köra lite program som kan vara intressanta och se vad dom kan.[/quote]

Om du ställer in din linuxinstallation att använda svenska, tror jag att även programmen i de flesta fall följer efter, speciellt om programmen använder samma bibliotek som fönsterhanteraren gör. Är osäker dock, använder alltid engelska versioner av både Windows och Linux.

Om utrikiskan är ett problem, kolla Bluefish och Ooweb:

"Bluefish is a powerful editor for experienced web designers and programmers." Såg ingen svensk version, men programmet är så pass stort och underhållet att det borde finnas nåt på svenska.

"OOWeb is a WYSIWYG web site design tool, part of the OpenOffice suite. It has features very similar to that of Microsoft's FrontPage." Openoffice fins ju på svenska och ooweb är en del av Openoffice, så...

Kolla också http://whdb.com/2008/the-top-50-proprie ... ernatives/.
===

Skriv svar