Men det går inte svara i forumet, det blir bara en tom ruta

Är den nån som har nåt förslag? Det är ju rätt många datanördar här vad jag förstått!
Moderator: adrian_vg
Mailprogram finns det ett antal, bl.a. Thunderbird, Incredimail m.fl. Men om det finns något som motsvarar MS Outlook med kalenderfunktion mm. vet jag inte. Den och MS Frontpage är faktiskt enda anledningen till att jag håller kvar vid MS XP och Office XP. Hittar jag något annat så ska jag försöka jaga tag på polarn och försöka lägga in hans fina UNIX-baserade OS som han har hållit på att konfigurera ett tag nu.HondaHasse skrev:Kör numera Ubuntu i min Asus 900,funkar kanon, men vill jag ha nåt liknande MS Outlook i den.
Nån som vet?
Vill kunna synka mobilen med den oxå.
Evolution funkar bra att synka med enl dem jag har talat med. Denna har kalender mm och ska enl uppgift ev också ha en plugin för att ansluta till en Exchangeserver om detta behövs.HondaHasse skrev:Kör numera Ubuntu i min Asus 900,funkar kanon, men vill jag ha nåt liknande MS Outlook i den.
Nån som vet?
Vill kunna synka mobilen med den oxå.
Evolution och Kompozer är vad du är ute efter. Openoffice ska också ha nån sorts enklare html-editor. Båda ska finnas för linux.Tyrannosaurus skrev:Den och MS Frontpage är faktiskt enda anledningen till att jag håller kvar vid MS XP och Office XP. Hittar jag något annat så ska jag försöka jaga tag på polarn och försöka lägga in hans fina UNIX-baserade OS som han har hållit på att konfigurera ett tag nu.
Har kollat lite (inte installerat) och både programmen ser klart intressanta ut. Men dom har en nackdel... Inget av dom finns på Svenska.adrian_vg skrev:Evolution och Kompozer är vad du är ute efter. Openoffice ska också ha nån sorts enklare html-editor. Båda ska finnas för linux.Tyrannosaurus skrev:Den och MS Frontpage är faktiskt enda anledningen till att jag håller kvar vid MS XP och Office XP. Hittar jag något annat så ska jag försöka jaga tag på polarn och försöka lägga in hans fina UNIX-baserade OS som han har hållit på att konfigurera ett tag nu.
Har kollat lite (inte installerat) och både programmen ser klart intressanta ut. Men dom har en nackdel... Inget av dom finns på Svenska.Tyrannosaurus skrev:Evolution och Kompozer är vad du är ute efter. Openoffice ska också ha nån sorts enklare html-editor. Båda ska finnas för linux.