frågestafett militärhistoria m.m.
Moderator: adrian_vg
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
frågestafett militärhistoria m.m.
Nuvarande regler:
1. En person ställer en fråga, försten med rätt svar tar nästa fråga efter att ha fått tummen upp från frågeställaren. Frågeställaren dömer rätt svar.
2. Fråga som legat obesvarad två dygn kan hoppas över om ingen svarat. Om någon svarat men frågeställaren inte inom ett dygn efter svar gett sitt avslag eller bifall kan nästa initiativtagare lägga ny fråga. Då dör den föregående frågan.
3. Fråga som ligger obesvarad dör. Se då punkt två. Den som ställt en obesvarade fråga, eller men som ingen klarat, lämnar "walk over".
OK; vem är detta?
1. En person ställer en fråga, försten med rätt svar tar nästa fråga efter att ha fått tummen upp från frågeställaren. Frågeställaren dömer rätt svar.
2. Fråga som legat obesvarad två dygn kan hoppas över om ingen svarat. Om någon svarat men frågeställaren inte inom ett dygn efter svar gett sitt avslag eller bifall kan nästa initiativtagare lägga ny fråga. Då dör den föregående frågan.
3. Fråga som ligger obesvarad dör. Se då punkt två. Den som ställt en obesvarade fråga, eller men som ingen klarat, lämnar "walk over".
OK; vem är detta?
- Bilagor
-
- index.jpg (62.47 KiB) Visad 12970 gånger
Senast redigerad av Henning den tis apr 21, 2009 20:29, redigerad totalt 5 gång.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Göring.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:

Vem är detta? För- och efternamn!
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Brother Wolf
- Donator 2009
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Såja, då är jag tillbaka efter dagens bilmeck (den ska besiktas på torsdag - inga fel men vill kolla lite, göra ren luftfilter, byta olja åså)
Frågan skulle vara "vad heter figuren? För- och efternamn". Men jag nöjer mig nog med bara ett av namnen + titel, det blir nog för svårt annars. Årtal ger plus.
Både titeln och året är fel, tänk på vem personen bakom masken är.Brother Wolf skrev:Det våras för Hitler (från 1968)
BW
Frågan skulle vara "vad heter figuren? För- och efternamn". Men jag nöjer mig nog med bara ett av namnen + titel, det blir nog för svårt annars. Årtal ger plus.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Originalet kanske, men inte denna figur.Tegfors skrev:Nu väljer jag att läsa bibeln som faan själv gör...
Figuren heter Adolf Hitler....![]()
Var är er kultivering grabbar? Det här är ju en av de största kultrullarna genom tiderna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Såja, där satt den. Filmen heter Diktatorn ("The great Dictator" på originalspråk). Året var 1940 och den totalförbjöds - gissa varför.Henning skrev:Jag säger figuren heter Adenoid Hynkel.Tegfors skrev:Nu väljer jag att läsa bibeln som faan själv gör...
Figuren heter Adolf Hitler....![]()
Det sägs att Adolf själv såg den och garvade rätt gott, men den blev ändå förbjuden i Tyskland.
Här är en av de bästa scenerna när Chaplin låtsas snacka tyska.
http://www.youtube.com/watch?v=2VruioFzIwg
Original eller kopia?

http://www.youtube.com/watch?v=PuqJGajVJC8
Hennings tråd.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal