Mot våldet - skriv på DU med!!!!

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

Mot våldet - skriv på DU med!!!!

#1 Inlägg av TG »

Ingen har väl missat det som hände i min hemstad i veckan?! När hotell statt blev nedbränt av en idiot!

Var med på namnlistan och dra ett litet strå till stacken du med!

http://www.ekuriren.se/
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Äh .. bara ett hotell .. här brann 4 mataffärer :twisted:
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#3 Inlägg av Brother Wolf »

Vad fan håller idioterna på med?? :evil:
Jag verkligen hatar människor med lågt IQ,
"vi skall bränna upp alla butiker som säljer varor från USA"!
Det är mycket troligt att de har kläder/saker själva som är från USA
utan att de vet om det. :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#4 Inlägg av TG »

Conseal skrev:Äh .. bara ett hotell .. här brann 4 mataffärer :twisted:
113 gäster.... sovandes...
VFR 800 -02 (silver)

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#5 Inlägg av Henning »

Brother Wolf skrev:Jag verkligen hatar människor med lågt IQ
Jag hatar mer dem som inte gör bruk av den IQ de har...
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

Tegfors skrev:
Iofs ... alla bränder är illa .. men de med fara för liv är snäppet värre ..

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021

#7 Inlägg av Göingen »

Henning skrev:
Håller med Henning...

För att lätta upp stämningen i denna tråd tänker jag delge det jag hörde på radion igår:
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

Henning skrev:
Men när dom inte har något IQ att göra bruk av då och man inte ens kan kalla dom "IQ-fiskmås" eftersom det vore taskigt mot fiskmåsarna? :roll:

Det är tydligen några jävla inavlade muppar som kallar sig "Global Intifada", iaf i Södertälje. Vet inte om det är något liknande i E-tuna.

Det kanske skulle startas en motrörelse som kallar sig "Lokal Intifada" och eldar upp dom. En lösning kanske skulle kunna vara att ge HA och diverse nissenassar fria tyglar så är kanske problemet löst sen :cdevil
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#9 Inlägg av Conseal »

Tyrannosaurus skrev:
Henning skrev:
Men när dom inte har något IQ att göra bruk av då och man inte ens kan kalla dom "IQ-fiskmås" eftersom det vore taskigt mot fiskmåsarna? :roll:

Det är tydligen några jävla inavlade muppar som kallar sig "Global Intifada", iaf i Södertälje. Vet inte om det är något liknande i E-tuna.

Det kanske skulle startas en motrörelse som kallar sig "Lokal Intifada" och eldar upp dom. En lösning kanske skulle kunna vara att ge HA och diverse nissenassar fria tyglar så är kanske problemet löst sen :cdevil
Det där med intifada är bara BS imo .. det är iallafall de fria tyglarna som är problemet. När ska vi få ordentliga straff på riktiga brott och en polismakt som går på de viktiga sakerna.
Tyvärr vi har itne tid att utreda våldtäkten för vi ska plocka fortkörare på en enslig väg (är iofs för nykterhetskontroller men ge fan i hastigheten).

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#10 Inlägg av TG »

[quote="Tyrannosaurus En lösning kanske skulle kunna vara att ge HA och diverse nissenassar fria tyglar så är kanske problemet löst sen :cdevil[/quote]

Det är nog tyvärr där problemet ligger........
VFR 800 -02 (silver)

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tegfors skrev:
Tyrannosaurus skrev:En lösning kanske skulle kunna vara att ge HA och diverse nissenassar fria tyglar så är kanske problemet löst sen :cdevil
Det är nog tyvärr där problemet ligger........
Nja kanske, men personligen misstänker jag att problemet ligger i andra ändan av samma skala IMHO :roll:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#12 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:
Dog alla?? Måste ha missat det. FUllt på jobbet. :shock:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#13 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tegfors skrev:
Dog alla?? Måste ha missat det. FUllt på jobbet. :shock:
Ingen dog. Men det var mer tack vare rådig personal och gäster och tur än att pyromanerna ska ha väntat att tända på.

Vi talar om vänsterextrema överklassrevolutionära snorungar som inte drar sig för att med brått mod mörda människor t.o.m. kvinnor och barn. Att dom inte har lyckats än är bara tur och rådigt ingripande av de angripna.

Det var samma sak med Göteborgskravallerna 2001 där det var så jävla synd om snorungen som blev skjuten i magen och sen fick gråta ut i TV. Synd att polisen inte siktade lite högre :twisted:
Eller när det hittades en brandbomb mellan innertaken på McDonalds i Linköping (tror jag det var) för ett par år sen. Polisen konstaterade att den var skarp och apterad så det var tur igen att den inte small när stället var fullt med barnfamiljer.
Gärningsmännen fick ett "aja-baja" istället för 10 år för förberedelse för massmord och allmänfarlig ödeläggelse.

Politiker, myndigheter och media gullar med asen istället för att stänga in dom i en bur och kasta bort nyckeln.

Men saken är den att dessa personer i många fall just är överklassyngel och barn till framgångsrika företagare, politiker och mediemoguler som ska revolutionera lite mot pappa innan dom tar över huset i Djursholm, båten och företaget.

Jag träffade en sån på en hoj-träff för några år sen (han körde inte motorcykel men var ändå där av någon anledning). Han var runt 30-35 och berättade stolt om sina bravader och hur mycket pengar han fick av pappa.
Jag talade om vad jag tyckte om honom och rekommenderade att han avlägsna sig från mc-träffen eftersom det inte är speciellt många hojåkare som har så värst mycket till övers för såna som han.

Han lät mig då veta att han inte uppskattade det jag sa och att han hade mycket mer pengar än jag. Tror ni jag brydde mig? :cyada
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#14 Inlägg av Excalibur105 »

[quote=Jag träffade en sån på en hoj-träff för några år sen (han körde inte motorcykel men var ändå där av någon anledning). Han var runt 30-35 och berättade stolt om sina bravader och hur mycket pengar han fick av pappa.
Jag talade om vad jag tyckte om honom och rekommenderade att han avlägsna sig från mc-träffen eftersom det inte är speciellt många hojåkare som har så värst mycket till övers för såna som han.

Han lät mig då veta att han inte uppskattade det jag sa och att han hade mycket mer pengar än jag. Tror ni jag brydde mig? :cyada[/quote]

Tyvärr så tror de att pengar är allt, även att man får respekt från andra genom att skryta med hur mycket pengar ANDRA ger en i bidrag.
Antagligen var det väl så att mamma och pappa var trötta på fan-skapet och tänkte att så länge det fanns pengar på kontot hans så var han inte i krokarna och förstörde tillvaron för dem :lol:
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#15 Inlägg av TG »

@Tyrannosaurus:
Tror inte att hotellbranden var anlagd av några vänsterextremister, däremot de affärsbränder i södertälje kan ha varit dem.

I Tuna är det väldigt mycket "problem" mellan de som driver krogar och annan svartpengarbranscher... Den rivaliserande nattklubben har väldigt ofta större män med skägg o skinnvästar bakom den ordinarie vakten i dörren... Sen om det betyder att det är de som ligger bakom detta attentat som för övrigt skedde 2,5 månader efter det förra attentatet mot just detta hotell/nattklubb som då bestod av ett vattensabotage där tre toaletter micklades med så att det blev rasrisk för en våning över dansgolvet och det till den helgen som nu gick skulle ha varit nypremiär för det nyrenoverade utestället... Då påpassligt nog, för den rivaliserande krogen, började brinna... Jag vet inte vilka som gjort detta men jag känner till den allmänna uppfattningen hemma i stan om vilka som ligger bakom bägge dessa attentat. Det första var det väl ingen större risk för människoliv men det andra!!!!! :evil: :evil: :evil:
VFR 800 -02 (silver)

Skriv svar