Att låta som en moppe
Moderator: adrian_vg
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Att låta som en moppe
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
Där ser man, inte så illa gissat dåHenning skrev:Polarn som kan moppar säger att det är en fläktkyld Puch. Sen om det är Alabama, Dakota eller Nevada går inte att avgöra.H2SO4 skrev:nä lät mer som en Puch Dakota tycker jag

Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Are you GOOD, or?!?

Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Ha ha vilket jäkla ljud. Som Puch fantast så kan jag nog säga att det är slående likt.
Jag är grymmt avis. Kunna immitera väldens bästa moped motor. Puch fläktkylda.
P.S Kan ju även vara MS 50, Lyx, Califonia, Arizona, Texas, Florida och Dixi eller VZ50 som den också heter. Sen finns det div flakmopeder och annat som har den gamla fina motorn.
Jag är grymmt avis. Kunna immitera väldens bästa moped motor. Puch fläktkylda.
P.S Kan ju även vara MS 50, Lyx, Califonia, Arizona, Texas, Florida och Dixi eller VZ50 som den också heter. Sen finns det div flakmopeder och annat som har den gamla fina motorn.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Sachs borde jag kunna immitera. Problemet jag har är att Sachsen kräver två ljudmattor då trottelglappet är ett så pass karaktäristiskt ljud. Men tränar jag lite borde det gå, lyssna på denna så fattar ni vad jag menar med att dubbla ljudmattor. Killen använder rösten och läpparna samtidigt. Det går!
http://www.youtube.com/watch?v=2meeXRJ79Ls
Senast redigerad av Henning den sön feb 08, 2009 13:52, redigerad totalt 1 gånger.
Helt fantastiskHenning skrev:Sachs borde jag kinna immitera. Problemet hag har är att Sachsen kräver två ljudmattor då trottelglappet är ett så passkaraktäristiskt ljud. Men tränar jag lite borde det gå, lyssna på denna så fattar ni vad jag menar med att dubbla ljudmattor. Killen använder rösten och läpparna samtidigt. Det går!

Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Att låta som en moppe
Sådär kan jag låta efter våldsamt festande strax innan jag ska gå och lägga migHenning skrev:http://www.youtube.com/user/HSvedberg

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Underbart!
Får mig att tänka på mina första mopedövningar, som var just på en Dakota. Ägdes av min kusin, som lät mig prova fast jag inte hade åldern inne...
Ett svårslaget Puch-ljud är det som hörs på gatan utanför mig ibland... vår ena granne visade sig nämligen vara Puch-fantast förra våren. Plötsligt släpades det hem olika moppar till garaget, sonen hade tydligen åldern inne. Fast den som kör är pappan, och det är nu det underbara ljudet kommer: tänk er en otrimmad Dakota, en väldigt brant uppförsbacke, och en förare som väger 100+... kan du få till det, Henning? Komplett med tokvarvande på plan mark innan, följt av ett allt lägre varvtal och nedväxlingar för att inte motorn ska storkna helt i backen...
Får mig att tänka på mina första mopedövningar, som var just på en Dakota. Ägdes av min kusin, som lät mig prova fast jag inte hade åldern inne...
Ett svårslaget Puch-ljud är det som hörs på gatan utanför mig ibland... vår ena granne visade sig nämligen vara Puch-fantast förra våren. Plötsligt släpades det hem olika moppar till garaget, sonen hade tydligen åldern inne. Fast den som kör är pappan, och det är nu det underbara ljudet kommer: tänk er en otrimmad Dakota, en väldigt brant uppförsbacke, och en förare som väger 100+... kan du få till det, Henning? Komplett med tokvarvande på plan mark innan, följt av ett allt lägre varvtal och nedväxlingar för att inte motorn ska storkna helt i backen...

VFR750F -92, grön
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Ja, det ska väl gå?tersan skrev:...en otrimmad Dakota, en väldigt brant uppförsbacke, och en förare som väger 100+... kan du få till det, Henning? Komplett med tokvarvande på plan mark innan, följt av ett allt lägre varvtal och nedväxlingar för att inte motorn ska storkna helt i backen...

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Henning, the human two-stroke engine!Henning skrev:Ja, det ska väl gå?tersan skrev:...en otrimmad Dakota, en väldigt brant uppförsbacke, och en förare som väger 100+... kan du få till det, Henning? Komplett med tokvarvande på plan mark innan, följt av ett allt lägre varvtal och nedväxlingar för att inte motorn ska storkna helt i backen...

VFR750F -92, grön