Obama, USA:s nya president
Moderator: adrian_vg
- Brother Wolf
- Donator 2009
Obama, USA:s nya president
Jag är ledsen att ta upp detta på detta underbara forum,
men jag såg Obamas första tal,
och det är första gången som jag har fått någon som helst tillit till en Amerikansk president.
Talet ligger ute så det är bara att lyssna/läsa.
Ha det gått!
BW
men jag såg Obamas första tal,
och det är första gången som jag har fått någon som helst tillit till en Amerikansk president.
Talet ligger ute så det är bara att lyssna/läsa.
Ha det gått!
BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Jag har inte sett talet. Men även om Obama verkligen tillför något nytt och det inte bara är munväder (som så ofta med politiker) så finns det ett antal frågetecken som inte har blivit besvarade och dessutom överhuvudtaget inte har nämnts i några medier.
Dessa obesvarade frågor har framförts av Philip J. Berg som är hög företrädare för democratic party (han är alltså partikamrat med Obama), jurist vid Pennsylvanias högsta domstol och varit guvernör.
Denna person har alltså ställt ett antal frågor som inte har blivit besvarade http://www.obamacrimes.com
Återstår att se vad framtiden kommer att ge. Antingen händer ingenting eller så kan de blir en skandal och politisk kris av sällan skådat slag.
Det här hör inte hemma på det här forumet, men jag ville bara visa att det kan finnas en hake. Han kanske blir en skitbra president, men är han legitim?
Arnold Schwarzenegger är väldigt populär som Guvernör i Kalifornien och skulle nog kunna få en hel del röster som presidentkandidat. Men han försöker inte ens eftersom han aldrig kan bli en legitim president enligt USA:s konstitution då han är född österrikare. Men hur är det med Obama? Ingen vet, för han svarar inte på frågor.
Dessa obesvarade frågor har framförts av Philip J. Berg som är hög företrädare för democratic party (han är alltså partikamrat med Obama), jurist vid Pennsylvanias högsta domstol och varit guvernör.
Denna person har alltså ställt ett antal frågor som inte har blivit besvarade http://www.obamacrimes.com
Återstår att se vad framtiden kommer att ge. Antingen händer ingenting eller så kan de blir en skandal och politisk kris av sällan skådat slag.
Det här hör inte hemma på det här forumet, men jag ville bara visa att det kan finnas en hake. Han kanske blir en skitbra president, men är han legitim?
Arnold Schwarzenegger är väldigt populär som Guvernör i Kalifornien och skulle nog kunna få en hel del röster som presidentkandidat. Men han försöker inte ens eftersom han aldrig kan bli en legitim president enligt USA:s konstitution då han är född österrikare. Men hur är det med Obama? Ingen vet, för han svarar inte på frågor.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Lindström är kul, även om han är lite pervo ibland

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Förstår inte vad du menar Tyrannosaurus med Legitim.
Vadå är det bara födda Amerikaner som kan bli Presidenter? Man kan altså inte flytta dit som ett åring och vara amerikansk medborgare hela livet och bli president vid 60års ålder?
Om jag inte minns helt galet så är Obama född i jänkeland, hawaii. Pappa Från Kenya och mamma Kansas? Gått på soss under en del av uppväxten i väldigt unga år. Sen studerat vid något universitet och sedan Harvard.
Vadå är det bara födda Amerikaner som kan bli Presidenter? Man kan altså inte flytta dit som ett åring och vara amerikansk medborgare hela livet och bli president vid 60års ålder?
Om jag inte minns helt galet så är Obama född i jänkeland, hawaii. Pappa Från Kenya och mamma Kansas? Gått på soss under en del av uppväxten i väldigt unga år. Sen studerat vid något universitet och sedan Harvard.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Brother Wolf
- Donator 2009
Men då är ju Obama Ok.Brother Wolf skrev:Du måste vara född i USA för att bli President - Arnold har försökt rucka på den lagen i många år!![]()
BW
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Det är varken mina eller Philip Bergs idéer utan det är vad som står i den amerikanska konstitutionen. Man måste vara född amerikansk medborgare för att få bli president. Det spelar ingen roll om det är en 1-åring som kommer dit med sina föräldrar, är 1-åringen inte medborgare från födseln d.v.s. att föräldrarna inte är amerikaner när barnet föds så är det kört.Qwerty skrev:Förstår inte vad du menar Tyrannosaurus med Legitim.
Det är just där haken ligger. Enligt Berg har Obama inte visat upp någon giltig födelseattest från Hawaii trots uppmaning. Var han har studerat är i sammanhanget ointressant.Om jag inte minns helt galet så är Obama född i jänkeland, hawaii. Pappa Från Kenya och mamma Kansas? Gått på soss under en del av uppväxten i väldigt unga år. Sen studerat vid något universitet och sedan Harvard.
Berg misstänker därför att han är född i Kenya. Dessutom har han bott och gått i skola i Indonesien under namnet Barry Soetoro och enligt åtminstone dåvarande Indonesiska lagar får/fick man inte gå i skola där som utländsk medborgare. Har han blivit Indonesisk medborgare så har han blivit av med sitt amerikanska medborgarskap (USA tillåter inte dubbla medborgarskap) och då är det kört igen även om han är född på Hawaii.
Det är inget snack om att det är paragrafrytteri och att USA har ett antal löjliga lagar. Men det är vad Berg säger och han drar upp ett antal punkter om oegentligheter. Konstitutionen är vad jag förstår oföränderlig oavsett vad man tycker om den, men det är på den som hela det amerikanska samhället vilar. Om inte landets president följer den hur ska det gå då?
Kolla videoklippen som är utlagda på sidan (ta upp dom i ett nytt fönster eftersom dom är lite väl små). Men stämmer det som sägs och det inte tystas ner på ett eller annat sätt så kan det bli en rejäl skandal som får Watergate att blekna.
Inte riktigt. Du måste vara född till amerikansk medborgare, så det är ok om du är född utomlands bara föräldrarna är amerikaner.Qwerty skrev:Men då är ju Obama Ok.Brother Wolf skrev:Du måste vara född i USA för att bli President - Arnold har försökt rucka på den lagen i många år!![]()
BW
McCain är t.ex. född i Panama. Men det gjorde han ingen hemlighet av och det spelar inte roll eftersom hans föräldrar vad amerikaner.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Obamas mamma var och är ju Hawaiian och därmed Amerikansk medborgare, alltså blir Obama per default amerikanskt medborgare.
Det finns alltid folk som vill vara den som ruckar om lite... finns en person som varje vecka lämnar in en stämning mot Steve Jobs för diverse saker, nån dag kanske han får rätt men tills dess är han en mentalpatient hos de flesta.
Det finns alltid folk som vill vara den som ruckar om lite... finns en person som varje vecka lämnar in en stämning mot Steve Jobs för diverse saker, nån dag kanske han får rätt men tills dess är han en mentalpatient hos de flesta.
Happiness is not getting what you want, but wanting what you got!
Clinton var väl en bra president? Oerhört populär och lyckades styra landet, med bl a en balanserad budget. Vettig kille!
Bush har kört landet i botten.
Hörde att Obama skulle stänga Guantanamo och det är ju underbart! Att hålla folk inspärrade utan åtal eller rättegång är INTE legitimt!
Nästa övergrepp vi gör mot tredje världen är ju alla handelshinder. Om vi fick köpa vete från Zimbabwe i affären så skulle folk inte svälta i Afrika. Om Obama kan påverka detta så blir jag impad!
Bush har kört landet i botten.
Hörde att Obama skulle stänga Guantanamo och det är ju underbart! Att hålla folk inspärrade utan åtal eller rättegång är INTE legitimt!
Nästa övergrepp vi gör mot tredje världen är ju alla handelshinder. Om vi fick köpa vete från Zimbabwe i affären så skulle folk inte svälta i Afrika. Om Obama kan påverka detta så blir jag impad!
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
"Best motorcycle in the World"
- adrian_vg
- Kontakt:
Obama har en hel del att leva upp till. Ar radd for att han kommer att misslyckas med det mesta pga lobbyisterna som stretar emot, och att det darfor kommer att bli den sista "svarte" amerikanske president vi far se.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Trodde inte att det var dina ideer heller. Men jag tänkte eftersom att du tog upp det så kanske du visste, jag hade då ingen koll.Tyrannosaurus skrev: Det är varken mina eller Philip Bergs idéer utan det är vad som står i den amerikanska konstitutionen. Man måste vara född amerikansk medborgare för att få bli president. Det spelar ingen roll om det är en 1-åring som kommer dit med sina föräldrar, är 1-åringen inte medborgare från födseln d.v.s. att föräldrarna inte är amerikaner när barnet föds så är det kört.
Fast alla Amerikaner är ju mer eller mindre invandrare. Såg ingen Indian som president kandidat. Löjligt, inskränkt och konstig syn på människor. men det är ju bara mina öppna tankar.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Precis!Qwerty skrev:Fast alla Amerikaner är ju mer eller mindre invandrare. Såg ingen Indian som president kandidat.

Det är ju de enda äkta amerikanarna, men dom lever i reservat. Dom kanske var för gästvänliga, eller hur det stog på den där dekalen?
Senast redigerad av Tyrannosaurus den mån jan 26, 2009 00:23, redigerad totalt 1 gånger.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Undrar vad våra svenska spannmålsbönder skulle tycka om vi börjar köpa spannmål från Afrika? Jag vet inte mkt om spannmål men jag tror inte att det är rätt väg att gå.apex skrev:

Snälla sno inte min hoj