Bilköpardags
Moderator: adrian_vg
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Bilköpardags
På menyn står en bil, helst liten kombi. Inte dyr i soppa (max 0.8 ). Disponibelt belopp max 15 000:-
Tips, förslag och varningens finger?
/Henning!
P.S Ej Ford.
/Henning!
P.S Ej Ford.
Senast redigerad av Henning den ons jan 07, 2009 22:50, redigerad totalt 2 gång.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
Golf Kombi.
Odödliga och bara går och går. Är dock osäker om 15 räcker. kanske upp till 20 för en vettig.
Odödliga och bara går och går. Är dock osäker om 15 räcker. kanske upp till 20 för en vettig.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Du får ju kolla!!!Henning skrev:
Då funkar det inte. 15 000:- är gränsen.
/H
Men eftersom att jag har tråkigt så gör jag det åt dej.
Pruta 4k på denna
http://www.blocket.se/vi/19726837.htm?ca=11_s
Så fick du en 97a för 14 och då 1000:- över till bensin.
Pruta 2k på denna
http://www.blocket.se/vi/19627965.htm?ca=11_s
Pruta 4 igen och få en med Ac
http://www.blocket.se/vi/19626038.htm?ca=11_s
Automat om du är lagd åt det hållet.
En till som det måsta vara tuffa förhandlingar för att komma över för 15.
http://www.blocket.se/vi/19669561.htm?ca=11_s
Bättre så?
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Bra förslag, kan även lägga till Audi 100 där, lite större men Audis 5 cyl 2,3 liters motor tuggar o går hur långt som helst med lite oljebyten nu o då... tar du den mindre motorn så snurrar den för 0,7 även den... o en runt årsmodell 89 (då kom katten) får du under en tia idag...apex skrev:Audi 80 Avant. De drar inte mkt soppa, typ 0,7, galvad kaross och hög kvalitet. Men de börjar bli lite gamla...
Vad ska du ha den till??
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

Är bara namnet Golf Kombi tillräckligt talande för dej?Henning skrev:Tack Qwerty!
Jag missade nog att säga att jag snarare är ute efter referenser och tips på modeller och märken inom segmentet snarare än specifika objekt.
/H
En bil som man få slå sönder innan den stannar. I Insiders test av service verkstäder så hittade dom inte ens en golf kombi med några fel på. Sen skulle dom skapa std felen plus några knepiga. Men den bilen har inga standard fel så det föll lite.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Qwerty skrev:Är bara namnet Golf Kombi tillräckligt talande för dej?Henning skrev:Tack Qwerty!
Jag missade nog att säga att jag snarare är ute efter referenser och tips på modeller och märken inom segmentet snarare än specifika objekt.
/H
En bil som man få slå sönder innan den stannar. I Insiders test av service verkstäder så hittade dom inte ens en golf kombi med några fel på. Sen skulle dom skapa std felen plus några knepiga. Men den bilen har inga standard fel så det föll lite.

Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Toyota är ju bra bilar men passa dig för äldre modeller (80-tal) för de rostar utav bara h-e.
Hett tips är gammal Volvo typ 740 Med B23 .. lättmekat. Stor skruvmejsel, hammare och en polygrip så är du safe
Hett tips är gammal Volvo typ 740 Med B23 .. lättmekat. Stor skruvmejsel, hammare och en polygrip så är du safe

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Varför inte en Amazon eller "hundfyrti" med B18? Billigt och så lättmeckat att man aldrig behöver mecka för dom går inte att döda. Har försökt, lyckades inte... Den behöver knappt ens olja... Så länge det bara är lite blött och det finns nåt i tanken som brinner så går dom och fortsätter ofta t.o.m. att gå efter att man har stängt av dom, fast åt andra hålletConseal skrev:Hett tips är gammal Volvo typ 740 Med B23 .. lättmekat. Stor skruvmejsel, hammare och en polygrip så är du safe

Körde bud med en gammal Dutte en gång. Skulle upp på ett ställe med ett skubb, ur med nyckeln, igen med dörren och upp. När jag kom ner igen stog bilfan och gick fortfarande. Men inte dog den för det, bara att starta åt rätt håll och åka och den gick precis lika bra som innan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Var själv ute efter andrabil för ett tag sen. Prisklass 10-12k tyvärr hittade jag bara rostiga golfar för dom pengarna men för 15 kanske man hittar nåt bättre.
Undvik franska bilar i den prisklassen.
Köpte själv en volvo 850 -94 för 5500, drar väl 0,9 per mil men då fick jag en stor ,säker och pålitlig bil. Dock inte rostfri men det kan jag stå ut med.
Undvik franska bilar i den prisklassen.
Köpte själv en volvo 850 -94 för 5500, drar väl 0,9 per mil men då fick jag en stor ,säker och pålitlig bil. Dock inte rostfri men det kan jag stå ut med.
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Bilköpardags
Kan du meka bil? Ska den vara körklar, eller kan den vara lite småskruttig?Henning skrev:På menyn står en bil, helst liten kombi. Inte dyr i soppa (max 0.8 ). Disponibelt belopp max 15 000:-
/Henning!
P.S Ej Ford.
Exempel: Fruns Saab 99 från 1984 kostade med "sommar"-däck 3500kr. Killen som sålde vägrade pruta. Startade på första försöket, var skattad och besiktad till i höst nångång. Motorerna från '84 och framåt ska vara riktigt bra. Har hört sägas att motorn i praktiken är en halv V8 från nåt brittiskt ök, som Saab moddade en del. Kanske att det lockar dig? I vilket fall, så länge batteriet är ok på 99:orna går de bra. Dvs, om inte rosten eller Bilprovningen hunnit före resp anmärker på nåt ödesdigert.
På Donners spår: S/V40-serien är idag ganska billig och Volvo har nu även Nice Price-delar för dessa. Billigaste V40, en 2,0lit från 1996, på Blocket kostar 10kkr och verkar körbar, men är inte besiktad och är avställd. Lite fix verkar det vara. Går säkert att pruta en eller två tusingar. Spannet upp till 15kkr gör att du antagligen kan få en körbar Livsstilskombi. Snokar du upp en med 1,8litersmotorn kommer du nog ännu billigare undan.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Bilköpardags
adrian_vg skrev:Motorerna från '84 och framåt ska vara riktigt bra. Har hört sägas att motorn i praktiken är en halv V8 från nåt brittiskt ök, som Saab moddade en del.
Om detta vet jag inte men Triumph hade en modell som hette något i stil med Tr-8 (

(sorry Henning att det gick lite off-topic...

VFR 800 -02 (silver)