Idag hatar jag-tråden.

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Idag hatar jag-tråden.

#256 Inlägg av Råttis »

=(

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

Re: Idag hatar jag-tråden.

#257 Inlägg av Brother Wolf »

Hittills har 3 av mina 5 veckor regnat bort, av dessa 3 har jag lyckats vara sjuk 3,5 veckor (var sjuk veckan innan jag gick på semester).
Behöver spänna kedjan på hojen ordentligt och får inte loss spärrbulten. Har provar det mesta och skallen på bulten börjar se konstig ut.
Mitt serviceställe öppnar inte förrän den 3:e augusti så dom kommer väl inte ha tider förrän i mitten av september.
Lika bra att ställa av skiten :huvet

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Idag hatar jag-tråden.

#258 Inlägg av Göingen »

Tar du av hjulet borde du komma åt lättare. 17mm hylsa och mutterknackare. Känner du inte någon på någon däckverkstad i närheten?
Beställ sedan en ny skruv på någon MC-firma, kan väl bara kosta några 10:or.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#259 Inlägg av Seth »

ingen kommentar
punka.jpg
punka.jpg (31.85 KiB) Visad 13304 gånger
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Idag hatar jag-tråden.

#260 Inlägg av Tommy Gsson »

Seth skrev:ingen kommentar
Du får inte ha dubbat nu ju!
Osis! Lider med dig.
Inräffat för mig också, på vägen till träffen för 4?år sen.
Går att lösa med vulkad plug från insidan,korvarna är bara temporär lösning.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#261 Inlägg av Seth »

Tommy Gsson skrev:
Seth skrev:ingen kommentar
Du får inte ha dubbat nu ju!
Osis! Lider med dig.
Inräffat för mig också, på vägen till träffen för 4?år sen.
Går att lösa med vulkad plug från insidan,korvarna är bara temporär lösning.
Tommy.
skruven var den temporära lösningen :P, var bara 6km hem och bara 2mm mönster kvar ändå
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Pricken
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: lör maj 11, 2013 17:19

Re: Idag hatar jag-tråden.

#262 Inlägg av Pricken »

Semestern slut, hela juli regnade bort. Vädergudarna serverar nu en pungspark el grande och utlovar solsken och 25 grader hela veckan. Ger mig fan på att resten av sommaren/hösten kommer se likadan ut. På jobbet är det lika mycket anus innan semestern, förstår inte varför jag ens kravlade ur sängen i morse...
If they don't have motorcycles in heaven, I'm not going......

Kör en VFR800A, 2012
(och ibland hustruns CB600FA Hornet)

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#263 Inlägg av Seth »

Skulle kliva upp ur sängen, Ställer mig upp och båda fotleder bara viker sig och jag stupar rakt fram o slår i knäna och vrider till en tå.
Vette tusan varför dem vek sig, Trodde först det blivit värre med ryggen så något olämpligt blivit klämd,
Sedan tänkte jag om lederna hade "somnat" men det kändes inget som det innan o efter fallet.
Låg på golvet i 3 min och reste mig sen utan det sedvanliga pirrandet/bruset som blir när nåt somnar.
Nåja Kan iallafall gå fast med ömmande knän o tå nu
"Bättre än HD"

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Idag hatar jag-tråden.

#264 Inlägg av Råttis »

Låter inte bra. Tänkte du kolla upp det nämre?
/Råttis

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#265 Inlägg av Seth »

avvaktar och ser, Har ju skolios så. Kan varit att lederna somnat fast det inte känts bortdomnat. nu är man bara öm där man slog i sig
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Idag hatar jag-tråden.

#266 Inlägg av blacken »

Seth skrev:avvaktar och ser, Har ju skolios så. Kan varit att lederna somnat fast det inte känts bortdomnat. nu är man bara öm där man slog i sig
Kan vara ishiasnerven som blir irriterad, har själv Scolios och han fått vänster ishiasnerv utdragen, och ibland så kan jag få liknande symptom, man sitter länge och ska blada iväg, och man har nada styrsel eller roderverkan i skankerna, men det släpper efter en stund och man återfår normal roderverkan i apostlahästarna, oftast inte så allvarligt men det har hänt att man antingen drattat som en potatissäck eller ramlat baklänges ner i aktuell sittkontraption.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#267 Inlägg av Seth »

blacken skrev:
Seth skrev:avvaktar och ser, Har ju skolios så. Kan varit att lederna somnat fast det inte känts bortdomnat. nu är man bara öm där man slog i sig
Kan vara ishiasnerven som blir irriterad, har själv Scolios och han fått vänster ishiasnerv utdragen, och ibland så kan jag få liknande symptom, man sitter länge och ska blada iväg, och man har nada styrsel eller roderverkan i skankerna, men det släpper efter en stund och man återfår normal roderverkan i apostlahästarna, oftast inte så allvarligt men det har hänt att man antingen drattat som en potatissäck eller ramlat baklänges ner i aktuell sittkontraption.
Hmm ska hålla koll på detta nog ifall det blir återkommande. Har lyckats stuka fotlederna "mycket" under de unga åren. Det kan nog vara kopplat till detta med.


Har bl.a fått att jag ska röntga mig igen om ca 3-4 år för att se om ryggen blir sämre, Kan bli tal om OP då
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Idag hatar jag-tråden.

#268 Inlägg av blacken »

Fick nya "sjukförsäkringen" som sosse/miljöpacket hade utlovat och joo, 0,7 procent i påslag av sjukersättningen blev det, men sedan så norpar dom till baka det med att sänka garantiersättningen med samma belopp. Tjuvar och ohederligt pack är vad dom är, står och snackar en massa skit i tv och sedan så fullkomligen skiter dom på oss som har blivit sjuka genom jobb och andra sjukdomar. :cAngry: Man börjar att svagt att förstå varför SD ökar som dom gör.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#269 Inlägg av Conseal »

Jo fast SDs program för det inte lättare för de som är sjuka heller. Om något sämre än det redan är.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Idag hatar jag-tråden.

#270 Inlägg av blacken »

Conseal skrev:Jo fast SDs program för det inte lättare för de som är sjuka heller. Om något sämre än det redan är.
Exakt, så det spelar ingen roll vilka man röstar på, och därför så kanske gemene man resonerar att "dom kan välan få min röst, dom andra har ju fått det så länge nu, och det spelar ju ingen roll, det blir ju samma skit ändå"
En teori, fullt plausibel varför SD blir större, gemene man (kvinna) har helt enkelt gett upp inför lögnerna och falskheten hos dom "etablerade partierna" och röstar annorlunda, om inte annat så för omväxlingens skull :lol: För som sagt, det är ju samma skit ändå för sjuka, fattiga, hederliga löntagare, och ärligt folk som följer reglerna.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar