Idag hatar jag-tråden.

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#271 Inlägg av Tyrannosaurus »

Idag hatar jag att vara snorig som en krokodil och att kranen rinner som ett vattenfall :sick

Hade kunnat göra betydligt mer nytta än att sitta hemma och känna mig sänkt, men det går över.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#272 Inlägg av Seth »

uppemot 4 tusen fattigare denna månad om dem är sega på att tillrättalägga min lön i veckan.
nån har lyckats stämpla in mig som tjänstledig i en vecka istället för sjukskriven som man var...
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#273 Inlägg av Tyrannosaurus »

Fan vad hatar bultar som går av idag, dessutom innan rekommenderat dragmoment inte är uppnått. Därefter började jag att hata att det anges fel uppgifter i verkstadshandboken.

Bulten i fråga är en special M6 som håller bromsoket i nederkant vid antidyken. Rekommenderat dragmoment enligt boken 20-25 Nm. Det kan verka mycket på en M6, men dels finns det specialskruvar som ska dras hårdare än normalt och dels håller den bromsoket på plats så det hade ju kunnat stämma - Men icke :evil:
Tänkte, "VAFAN är detta!!!" Satt mig och började läsa boken. Jodå på ett annat ställe står dragmoment för samma bult 10-14 Nm. Tro fan att din gick av. Jävla arsle till analfabet som har skrivit boken! :evil: Och ändå är det Honda original "Honda Official Shot Manual" - Kiss my (_*_)

Sen är det som sagt en specialbult som är beställningsvara, så fan vet hur lång tid det kan ta att få hem den till en gammal hoj. Den är iaf inte unik på min hoj och då är ju chansen större att den produceras fortfarande. Kostnad: 45 pengar, det kan man ju överleva, men det är dyrt för en liten bult.

Resultatet var iaf att jag fick plocka loss hela bromsoket och armen till antidyken igen. Det var nog tur att Fan själv inte kom ner till garaget när jag höll på, för han hade hållit för öronen, rodnat och sprungit och gömt sig :twisted:

Nästa grej som iofs inte är så mycket att hata utan bara att acceptera är att jag idag fick reda på att det inte lär bli så mycket hojåka i år, om överhuvudtaget, som jag hade tänkt mig. Anledning är att fixet av mig personligen kommer att få vänta till i höst. Därför är det ganska tveksamt om jag kommer kunna köra hoj i år. Kanske lite, men det lär nog inte bli några långa sträckor med tanke på hur kroppen bär sig åt.

Så helt plötsligt vart det ganska lugnt med att fixa klar hojen. Jag ska iofs fixa till den ändå så den kommer nog vara fix och färdig om nån månad eller så. Men då kan jag å andra sidan fixa lite till med grejer som jag hade tänkt vänta med.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#274 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Nästa grej som iofs inte är så mycket att hata utan bara att acceptera är att jag idag fick reda på att det inte lär bli så mycket hojåka i år, om överhuvudtaget, som jag hade tänkt mig. Anledning är att fixet av mig personligen kommer att få vänta till i höst. Därför är det ganska tveksamt om jag kommer kunna köra hoj i år. Kanske lite, men det lär nog inte bli några långa sträckor med tanke på hur kroppen bär sig åt.
:cry:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Idag hatar jag-tråden.

#275 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Nästa grej som iofs inte är så mycket att hata utan bara att acceptera är att jag idag fick reda på att det inte lär bli så mycket hojåka i år, om överhuvudtaget, som jag hade tänkt mig. Anledning är att fixet av mig personligen kommer att få vänta till i höst. Därför är det ganska tveksamt om jag kommer kunna köra hoj i år. Kanske lite, men det lär nog inte bli några långa sträckor med tanke på hur kroppen bär sig åt.
:cry:
Dubbelt :cry: :cry:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#276 Inlägg av HondaHasse »

Tyrannosaurus skrev:Nästa grej som iofs inte är så mycket att hata utan bara att acceptera är att jag idag fick reda på att det inte lär bli så mycket hojåka i år, om överhuvudtaget, som jag hade tänkt mig. Anledning är att fixet av mig personligen kommer att få vänta till i höst. Därför är det ganska tveksamt om jag kommer kunna köra hoj i år. Kanske lite, men det lär nog inte bli några långa sträckor med tanke på hur kroppen bär sig åt.
Trippel :cry: :cry: :cry:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#277 Inlägg av Conseal »

Hatar att ena gaffelpackningen gått och att jag kommer ha svårt att meka efter morgondagens knäoperation. Verkstan skulle ha 2500 för att fixa båda och det går ju bort.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#278 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag får tacka för alla enkla, dubbla och trippla :cry: sympatier. Men det betyder alltså INTE att jag kommer sitt hemma och stirra, utan vara så aktiv jag kan även om det i vissa lägen känns som om jag vibbar som en bergborr :twisted:

Det jag tänkte skriva utöver det passar inte här i "hat-tråden" så jag hänvisar till min egen viewtopic.php?f=13&t=310&start=150
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Idag hatar jag-tråden.

#279 Inlägg av Seth »

6000 mila service på bilen. Kör 3 mil efter service till affärscenter för att handla. Kommer ut från affär o all olja från bilmotorn är under bilen på backen. Bogserad till närmaste verkstad och imorgon vid öppning blir det att kontakta berörda.
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Idag hatar jag-tråden.

#280 Inlägg av Donner »

Idag hatar jag att mina händer sätter stopp för längre hojturer, blir bil upp till träffen tyvärr :(

Nåja, det viktigaste är ju att man deltager :)
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#281 Inlägg av HondaHasse »

Vi får snart ha en egen träff, halta o lytta vifferisters träff! :wink:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Idag hatar jag-tråden.

#282 Inlägg av blacken »

HondaHasse skrev:Vi får snart ha en egen träff, halta o lytta vifferisters träff! :wink:
:lol: En bra idè, men finns det VFR rullatorer? Det får en dock att undra, hur hög är medelåldern på forumet?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#283 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
HondaHasse skrev:Vi får snart ha en egen träff, halta o lytta vifferisters träff! :wink:
:lol: En bra idè, men finns det VFR rullatorer?
VFR-rullator eller VFR-rullstol går säkert att bygga :lol:
Det får en dock att undra, hur hög är medelåldern på forumet?
Troligen ganska hög, runt 45-55 skulle jag tippa. Åk på en mc-träff så ska du få se på hög medelålder.
Det är inte många som är under 50 där. Tänkt dig ett stort gamla gubbar och kärringar som tumlar runt, tror att dom är 20, ställer sig på borden och dansar till rockmusik med band vars medlemmar är lika gamla osv. :lol:

Men kul är det. Tyvärr är det nog så att den dagen vi geriatriker tar ner skylten så lär nog den här formen av kulturyttringar att dö ut till förmån för en och annan sporthojåkare som när han kan slita sig från tangentbordet tar en repa på Bulten ev. med en fika på Rosenhill för att sen snabbt åka hem och lägga ut en film på Facebook från actionkameran som han hade på hojen under repan.

Jag kanske inte är helt ute och cyklar i min framtidsprofetia :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Idag hatar jag-tråden.

#284 Inlägg av Donner »

blacken skrev:
HondaHasse skrev:Vi får snart ha en egen träff, halta o lytta vifferisters träff! :wink:
:lol: En bra idè, men finns det VFR rullatorer? Det får en dock att undra, hur hög är medelåldern på forumet?
Ja en egen avdelning iaf hade varit på sin plats :wink:

Rullator behövs inte, inget fel på benen......än :roll:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Idag hatar jag-tråden.

#285 Inlägg av adrian_vg »

HondaHasse skrev:Vi får snart ha en egen träff, halta o lytta vifferisters träff! :wink:
Börjar kännas aktuellt snart för min del också... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar