Min hobby som knatte

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Min hobby som knatte

#1 Inlägg av Henning »

Jag byggde plastmodeller av Spitfire, Messerschmitt och Focke-Wulfar...

Jag var helt sjuk!

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Invalido

#2 Inlägg av Invalido »

ja..hmm som folk särker redan fatta om mig så....hmm jag mina nöjen som liten var bland annat...
att ta pappas tv fjärkontroll o springa runt kvateret o släck garnens/grannarnas tv apparater...
eller ta hundskitspåsar o tömma det på folks trappa utanför dörren o tenda eld på det för att sedan ringa på...sen gömma sig runt knuten o se på när gubben i huset trampa i det för att släcka elden :roll: hade ju alternativet att samla på fimärken med men det var tråkigt.

nu när jag e (vuxen) har jag sakt förlåt till min mamma o pappa många gånger :oops:

Användarvisningsbild
stefan
Donator 2009
Inlägg: 302
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:44
Ort: Huddinge

#3 Inlägg av stefan »

Modeller stod högt på listan, helst skulle dom vara radiostyrda.... stod hoppsan hur var det nu stod dåtid står fram......... ja ja kul ä de :wink:
CBR 600rr -07

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Invalido skrev:att ta pappas tv fjärkontroll o springa runt kvateret o släck garnens/grannarnas tv apparater...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, det hade jag glömt! :D

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Invalido

#5 Inlägg av Invalido »

Henning skrev:
Invalido skrev:att ta pappas tv fjärkontroll o springa runt kvateret o släck garnens/grannarnas tv apparater...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, det hade jag glömt! :D

/H
hehe vist var det kul! när granngubben gick fram o satte på den i gen o man bytade kanal o han blev helt tokig! :lol:

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#6 Inlägg av Henning »

Bytte kanal och höööööjde.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#7 Inlägg av Tommy Gsson »

Henning skrev:Bytte kanal och höööööjde.
He, he pappa jobba åt försvaret, lånade hem radio 145 då kunde man prata i TV:n, kul tills dom hörde vem det var...
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

Hade ingen hobby innan jag började åka hoj, om inte allt ofog man hittade på räknas :wink:

Ibland funderar jag på hur man klarade sig. Dagens ungar har 400 TV-kanaler, mobil, Internet, spelkonsoler och fan och hans moster och "öh det är så tråkigt så jag måste gå ut och kutta några pensionärer".

Jag hade 2 TV-kanaler och 3 radiokanaler och om man inte reste sig på bussen när det kom en pensionär så kunde man få sig en avhyvling så man studsa. Ok, det kanske var lite överdrivet men inte så mycket.

Men vi hade en kärring vid plugget som vi kallade "Halleluja" och som vi reta gallfeber på genom att bara svära lite. Men jävlar vad vi kuta när hon tände och börja jaga oss :wink: :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#9 Inlägg av tersan »

Hmm... plastmodeller (bilar förstås)... sen var det rätt mycket fotografering, inklusive egen framkallning av både film och bilder. Datorer började jag med rätt tidigt också, ABC80 och Sinclair Spectrum höll jag på med. Sen har bilar i olika former ALLTID varit mitt främsta intresse.

Vänta lite nu... jag har fortfarande samma hobbies som när jag var liten... möjligen att goda drycker tillkommit. :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#10 Inlägg av Conseal »

Musik och am. fotboll .. framför allt det första .. storband, marchband, rock band .. you name it .. sålde trummorna när barnen kom .. ångrar det bittert ..
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

Gjorde allt möjligt, både det jag fick och inte fick... Äta jord, göra pumpafigurer inomhus och kladda ner allt och sen tända eld på dem (fortfarande inomhus). Vägra äta annat än varmkorv, för det var nyttigt enl tv-reklamen, leka krig så det dängde i kvarterets fönster och dörrar till allas förtret med gänget. Måste ha varit en tröttsam ponke när jag var liten på 70-talet...

Bodde i ett par år med farmor i Jugoslavien medan mina föräldrar var kvar i Sverige och jobbade som små gnutter och fortfarande trodde att vi skulle flytta tillbaka till det gamla landet "snart". Fick en cykel där och då, och gjorde byn osäker i ett par år. Tror det var här jag grundla mitt behov av tvåhjulighet och hög fart. Man kan inte göra så mycket med en tramptraktor i plast... :lol: Mina byxor hade jämt hål på knäna, speciellt innan jag lyckats lära mig cykla ordentligt. Irriterade farmor nåt oerhört... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#12 Inlägg av Excalibur105 »

Tyckte om vintrarna när jag var mindre, åkte mycket utför och sen fanns det faktiskt snö som räckte till att bygga en sjujävlars snökoja i. Var nog rätt så lugn när jag var liten, gjorde lite tennsoldater, åkte runt och hoppade med cykeln tills det inte var mycket kvar utav den till mina föräldrars förtvivlan. Tillbringade större delarna av sommrarna ute hos min mormor och morfars sommarstuga där vi fiskade, lekte krig, hängde i ett rep efter motorbåten och försökte komma upp på vattenytan (4hk yamaha), byggde diverse saker i morfars snickarbod, byggde kojor och gjorde pilbågar som vi sköt på sockerbitarna på gärderna när de hade packeterat ihop all hö.
Den tiden hade jag gått tillbaka till utan att tveka om möjligheten hade getts!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#13 Inlägg av adrian_vg »

Excalibur105 skrev:Den tiden hade jag gått tillbaka till utan att tveka om möjligheten hade getts!!
Jag vet inte det jag... Det är ju först nu man köpa sig (läs har råd med) leksakerna man aldrig fick som barn. Att jag för några år sen köpte mig en lego-Ferrari Enzo och ett fyrpack lego tie-fighters på Legoland i Tyskland har nästan inget med saken att göra. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#14 Inlägg av Excalibur105 »

adrian_vg skrev:
Excalibur105 skrev:Den tiden hade jag gått tillbaka till utan att tveka om möjligheten hade getts!!
Jag vet inte det jag... Det är ju först nu man köpa sig (läs har råd med) leksakerna man aldrig fick som barn. Att jag för några år sen köpte mig en lego-Ferrari Enzo och ett fyrpack lego tie-fighters på Legoland i Tyskland har nästan inget med saken att göra. :roll:
Men kommer du inte ihåg vad skönt det var? Inga räkningar, de inkomster man fick från mor sin kunde man handla för i gottboden, behövde inte stå vid spisen och laga mat, tvätten gjorde sig själv, inget som helst ansvar att tala om.
Visst finns det fördelar med att vara lite äldre också! Man får köra hoj, inkomsterna är väsentligt högre, gottboden har bytts ut mot systemet, morsan tjatar inte på en om läxor och man kan själv bestämma hur länge man vill vara uppe :D
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#15 Inlägg av apex »

Plöjde biltidningar på engelska och svenska, Colorod, Hot Rod, Hot Rodding.

Byggde OM AMT plastmodeller, gjöt kompressorer i tenn m m.

Ritade bildrömmar som gav mig publicitet i Bilsport och 5a i teckning

Läste böcker :shock:


...nu dricker jag öl o kollar TV :D
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Skriv svar