Biltema, restorder och allmän irritation

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Biltema, restorder och allmän irritation

#1 Inlägg av adrian_vg »

Nu när jag äntligen hittat en grej jag vill ha från Biltema till bågen (specifikt ett depåstöd - 199kr; http://www.biltema.se/products/product. ... mId=142494), så visar det sig att den är restad till v51... Ridå...

Tänkte sen att jag skulle vara lite smart och beställa den via webben. Då visade det sig att man kan inte beställa varor från Biltema via webben. Nehe... Tänkte efter lite till och kollade i katalogen för att snigelposta en beställning, men det gick inte heller. Inga nummer att ringa in beställningar heller. Va' fan??! När hände allt detta?? Har de sparat in på personal eller vad är det frågan om?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#2 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Nu när jag äntligen hittat en grej jag vill ha från Biltema till bågen (specifikt ett depåstöd - 199kr; http://www.biltema.se/products/product. ... mId=142494), så visar det sig att den är restad till v51... Ridå...

Tänkte sen att jag skulle vara lite smart och beställa den via webben. Då visade det sig att man kan inte beställa varor från Biltema via webben. Nehe... Tänkte efter lite till och kollade i katalogen för att snigelposta en beställning, men det gick inte heller. Inga nummer att ringa in beställningar heller. Va' fan??! När hände allt detta?? Har de sparat in på personal eller vad är det frågan om?
Biltema är inte längre Biltema. Ett tips är att alla varuhus har egna lager = det som inte finns i Uppsala kan mycket väl finnas i Västerås och vice versa. Så det är bara att sätta sig och ringa runt till varje ställe. :cyada
Tommy
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#3 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Nu när jag äntligen hittat en grej jag vill ha från Biltema till bågen (specifikt ett depåstöd - 199kr; http://www.biltema.se/products/product. ... mId=142494), så visar det sig att den är restad till v51... Ridå...

Tänkte sen att jag skulle vara lite smart och beställa den via webben. Då visade det sig att man kan inte beställa varor från Biltema via webben. Nehe... Tänkte efter lite till och kollade i katalogen för att snigelposta en beställning, men det gick inte heller. Inga nummer att ringa in beställningar heller. Va' fan??! När hände allt detta?? Har de sparat in på personal eller vad är det frågan om?
Det var för några år sen en lång och ganska tråkig historia kring Biltemas varuhus i Linköping (som även hade postorderverksamheten). Jag har faktiskt kompisar här i stan som av princip inte handlar på Biltema pga diverse konstigheter i ledning och personalpolitik. Jag hör dock inte till dem utan är en nöjd kund. Men som du så riktigt konstaterat: postorderverksamheten är nedlagd, och vill du ha nåt så är det besök i butiken som gäller.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Jösses, jag tycks ha öppnat en burk med maskar här...

Handla i Västerås är ju förstås en lösning om man bor i Uppsala. Men, det finns ett men förstås, depåstödet kostar strax under 200kr. Med bensin ToR Västerås kommer jag antagligen att hamna på runt 500kr. Totalt ca 700 pix. Kan lika gärna beställa ett depåstöd för ca tusingen från Touringbutiken eller Lelles direkt.

Fö är personalen på Biltema i Uppsala minst lika spånig ibland, som dem ni stött på. Exvis är tanten i Kundservicedisken världens mest arroganta person jag någonsin inte haft nöjet att lära känna. Ni som varit på Biltema i Uppsala kanske känner till henne. En lite äldre dam, lätt intorkad och solariebränd som liknar en ung Jane Badler, ledarödlan par excellence i 80-talsserien V. Snorkig är bara förnamnet. I början trodde jag att hon hade problem med sk nysvenska människor som jag, men det visade sig att även min fru som är helsvensk, haft en del liknande saker att irritera sig över med tantan. Hur kan man komma på tanken att ha en så osympatisk människa att jobba i Kundservice??? Kommer nog aldrig att begripa det...
Senast redigerad av adrian_vg den tis sep 30, 2008 16:00, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#6 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Jösses, jag tycks ha öppnat en burk med maskar här...

Handla i Västerås är ju förstås en lösning om man bor i Uppsala. Men, det finns ett men förstås, depåstödet kostar strax under 200kr. Med bensin ToR Västerås kommer jag antagligen att hamna på runt 500kr. Totalt ca 700 pix. Kan lika gärna beställa ett depåstöd för ca tusingen från Touringbutiken eller Lelles direkt.

Fö är personalen på Biltema i Uppsala minst lika spånig ibland, som dem ni stött på. Exvis är tanten i Kundservicedisken världens mest arroganta person jag någonsin inte haft nöjet att lära känna. Ni som varit på Biltema i Uppsala kanske känner till henne. En lite äldre dam, lätt intorkad och solariebränd som liknar en ung Jane Badler, ledarödlan par excellence i 80-talsserien V. Snorkig är bara förnamnet. I början trodde jag att hon hade problem med sk nysvenska människor som jag, men det visade sig att även min fru som är helsvensk, haft en del liknande saker att irritera sig över med tantan. Hur kan man komma på tanken att ha en så osympatisk människa att jobba i Kundeservice??? Kommer nog aldrig att begripa det...
Det är ju perfekt. Till slut kommer ju inte någon att klaga. Har man tur kommer ju inte någon att handla heller, då kan man ju fika hela dagarna......
:wink:
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Det är ju perfekt. Till slut kommer ju inte någon att klaga. Har man tur kommer ju inte någon att handla heller, då kan man ju fika hela dagarna......
:wink:
Tommy.
Ja, man kan ju börja undra hur man tänkte där... :evil: :roll: :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#8 Inlägg av Göingen »

Åkte till Biltema i Kristianstad igår för att köpa Crosstövlar (ja, jag leker lite med crossåkning och enduro ibland). Givetvis var de vanligaste storlekarna slut.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Åkte till Biltema i Kristianstad igår för att köpa Crosstövlar (ja, jag leker lite med crossåkning och enduro ibland). Givetvis var de vanligaste storlekarna slut.
Finns en hel hög i Uppsala. :-) Funderar faktiskt på att köpa ett par själv, iom att jag blivit med XL600R. Hur verkar kvalisorten tycker du?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#10 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:Nu när jag äntligen hittat en grej jag vill ha från Biltema till bågen (specifikt ett depåstöd - 199kr; http://www.biltema.se/products/product. ... mId=142494), så visar det sig att den är restad till v51... Ridå...

Måste bara fråga.... Har du känt ett speciellt sug efter att hitta något du vill ha från biltema....? nån fetisch jag inte känner till, eller något "man ska" göra om man har en VFR......??? :shock: :roll: :? :? :lol: :lol:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#11 Inlägg av tersan »

Tegfors skrev:
adrian_vg skrev:Nu när jag äntligen hittat en grej jag vill ha från Biltema till bågen (specifikt ett depåstöd - 199kr; http://www.biltema.se/products/product. ... mId=142494), så visar det sig att den är restad till v51... Ridå...

Måste bara fråga.... Har du känt ett speciellt sug efter att hitta något du vill ha från biltema....? nån fetisch jag inte känner till, eller något "man ska" göra om man har en VFR......??? :shock: :roll: :? :? :lol: :lol:
LOL!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#12 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:Måste bara fråga.... Har du känt ett speciellt sug efter att hitta något du vill ha från biltema....? nån fetisch jag inte känner till, eller något "man ska" göra om man har en VFR......??? :shock: :roll: :? :? :lol: :lol:
Närå, inte direkt, men de har bra priser. Ur rent ekonomisk synvinkel är det en bra grej att saker jag behöver finns på Biltema. Gillar inte de haussade priserna på andra "riktiga" mc-butiker.

Mina fetischer behåller jag för mig själv, och möjligen min fru. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#13 Inlägg av Göingen »

adrian_vg skrev:
Göingen skrev:Åkte till Biltema i Kristianstad igår för att köpa Crosstövlar (ja, jag leker lite med crossåkning och enduro ibland). Givetvis var de vanligaste storlekarna slut.
Finns en hel hög i Uppsala. :-) Funderar faktiskt på att köpa ett par själv, iom att jag blivit med XL600R. Hur verkar kvalisorten tycker du?
Svårt att avgöra kvaliteten på stövlarna. Fick spännet i handen då jag provade för ett par veckor sedan. Om det blir affär med Biltema kommer jag att vara noga med att spara kvittot.
Enl. hörsägen är Biltema riktigt petiga med kvitto. Utan kvitto, ingen reklamation även om det står Biltema tryckt på grejorna.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#14 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Svårt att avgöra kvaliteten på stövlarna. Fick spännet i handen då jag provade för ett par veckor sedan. Om det blir affär med Biltema kommer jag att vara noga med att spara kvittot.
Enl. hörsägen är Biltema riktigt petiga med kvitto. Utan kvitto, ingen reklamation även om det står Biltema tryckt på grejorna.
Kollade på en stövel på Biltema också för några dar sen. Ett spänne ramlade av, men antog att det var ett reservspänne som låg löst i stöveln...

Se isf till att göra en kopia (på riktigt papper) på kvittot. Deras termopapper bleknar ganska snabbt. Har för mig att Sverker på Plus hade ett inslag om detta för ett tag sen. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#15 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Nu när jag äntligen hittat en grej jag vill ha från Biltema till bågen (specifikt ett depåstöd - 199kr; http://www.biltema.se/products/product. ... mId=142494), så visar det sig att den är restad till v51... Ridå...

Tänkte sen att jag skulle vara lite smart och beställa den via webben. Då visade det sig att man kan inte beställa varor från Biltema via webben. Nehe... Tänkte efter lite till och kollade i katalogen för att snigelposta en beställning, men det gick inte heller. Inga nummer att ringa in beställningar heller. Va' fan??! När hände allt detta?? Har de sparat in på personal eller vad är det frågan om?
Kan detta vara användbart? http://www.blocket.se/vi/17826864.htm?ca=10_s&last=1
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Skriv svar