Biltema, restorder och allmän irritation

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#16 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Kan detta vara användbart? http://www.blocket.se/vi/17826864.htm?ca=10_s&last=1
Tommy.
Kanske. Hur funkar detta, är alla depåstöd modellanpassade?

I mitt fall ska det vara till en XL600R med bara sidostöd.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#17 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Kan detta vara användbart? http://www.blocket.se/vi/17826864.htm?ca=10_s&last=1
Tommy.
Köpte det. Femhundra för fram och bak, inkl två bitar rostfria rörstumpar istf hakarna på bakstödet (hakarna passar inte på XL). En barnlek att smörja kedjan på XL:en nu! Tack för tipset!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Biltema, restorder och allmän irritation

#18 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Kan detta vara användbart? http://www.blocket.se/vi/17826864.htm?ca=10_s&last=1
Tommy.
Köpte det. Femhundra för fram och bak, inkl två bitar rostfria rörstumpar istf hakarna på bakstödet (hakarna passar inte på XL). En barnlek att smörja kedjan på XL:en nu! Tack för tipset!
Kul att det funkade, och inte var så långt att köra.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Svårt att avgöra kvaliteten på stövlarna. Fick spännet i handen då jag provade för ett par veckor sedan. Om det blir affär med Biltema kommer jag att vara noga med att spara kvittot.
Enl. hörsägen är Biltema riktigt petiga med kvitto. Utan kvitto, ingen reklamation även om det står Biltema tryckt på grejorna.
Köpte ett par crosstövlar i helgen på Biltema. Kvaliteten verkar faktiskt ganska ok. Sömmarna ser bra ut och så, sulan är rejäl och plasten ser bra ut. Däremot spännena, de trillar av för att deras fasthållningsteknik i stöveln beror av att spännet är spänt... Spännena sitter bra och tajt när man dragit åt flärpen på utsidan av benet, men är lösa när man spännt av dem och trillar lätt av om man inte ser upp!

Första turen till jobbet med dem idag. Förutom att de känns som om man har slalompjäxor på när man går, att det är svårt att växla upp för att de är så styva och att fotbromsen är svår att dosera verkar de bra.

Fördelen är att de är slit-och-släng-stövlar map priset. 900pix för crosstövlar är ett bra pris. Kollade på Blocket på beggade märkesstövlar, men det som fanns finns antingen i Sthlm (bensin tillkommer för att hämta dem) eller så är de väl slitna men dyra ändå. En annan fördel med att de är så hårda (än) är att kickandet är en barnlek. Frun tycker jag ser ut som Darth Vader när jag stampar runt i hallen på morgonarna med stövlarna på, deet svarta stället och forumbuffen på.

Köpte dessa för att jag inte ville fördärva mina fina Lindstrandsstövlar i slasket och saltet under vintern.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

adrian_vg skrev:Köpte ett par crosstövlar i helgen på Biltema. Kvaliteten verkar faktiskt ganska ok. Sömmarna ser bra ut och så, sulan är rejäl och plasten ser bra ut. Däremot spännena, de trillar av för att deras fasthållningsteknik i stöveln beror av att spännet är spänt... Spännena sitter bra och tajt när man dragit åt flärpen på utsidan av benet, men är lösa när man spännt av dem och trillar lätt av om man inte ser upp!
Bröt av ett spänne i kylan i måndags. På tisdagen åkte jag in till Biltema för att köpa ett nytt. De hade naturligtvis inget på lager, men lovade att ha några till torsdag. Efter jobbet idag åkte jag in igen till Biltema och hörde med dinosauriern i Kundservice om spännena kommit. Det hade det och damen var nästan vänlig mot mig. :shock:

Men det blir bättre; jag hade räknat med ett spänne som kostade runt en hundring stycket, men fick två spännen gratis! :!:

Blir dock lite konfunderad över hennes kommentar precis innan jag ska gå, om att vara försiktig med stövlarna i kyla(...). Min uppfattning är att om det är någon sorts mc-stövlar som kommer att behandlas omilt när man använder dem, så är det crosstövlar...

Nästa gång jag köper crosstövlar, blir det nåt välkänt märke med spännen i aluminium edyl. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar