Fler än jag som kör i kylan?

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#31 Inlägg av Tommy Gsson »

ÄÄUUMMM....... Har ni datorn ståendes utomhus? Det räcker väl inte med att det är kallt utanför, för att kalla det att man kör i kylan :?:
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Davalito
Donator 2009
Inlägg: 81
Blev medlem: sön jul 22, 2007 02:50
Ort: Söderort

#32 Inlägg av Davalito »

Fredrik P skrev: Tourist Trophy e ju skitträligt.Ska vara fullt med hojar å motståndare på banan å inte bara 1.
Vad är det jag hör? TT är ju helt lysande, men visst, AI:n suger. TT ska köras mot klockan.

Vad som är värre för oss här inne är väl att de satt fel siffror på Vfr. Om jag minns rätt har den väl begåvats med dryga 70 hästkrafter.

Jag testade ett moto gp till ps2:an för några är sedan och det var inget vidare så det blir att se över recensionerna på moto gp 08 och sbk 08 noga.

Problemet är väl att det bara väller ut bra spel till ps3:an nu. Blir att prioritera.
VFR -04:a

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#33 Inlägg av faceplant »

Davalito skrev:
Fredrik P skrev: Tourist Trophy e ju skitträligt.Ska vara fullt med hojar å motståndare på banan å inte bara 1.
Vad är det jag hör? TT är ju helt lysande, men visst, AI:n suger. TT ska köras mot klockan.

Vad som är värre för oss här inne är väl att de satt fel siffror på Vfr. Om jag minns rätt har den väl begåvats med dryga 70 hästkrafter.

Jag testade ett moto gp till ps2:an för några är sedan och det var inget vidare så det blir att se över recensionerna på moto gp 08 och sbk 08 noga.

Problemet är väl att det bara väller ut bra spel till ps3:an nu. Blir att prioritera.
Håller med TT var/är skitkul. Skulle gärna se en uppdatering till PS3 på det spelet!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#34 Inlägg av Excalibur105 »

Jaha, då var man in till Örebro och hämtade hojen efter service och reparation. Hade skjutit upp det så länge som möjligt denna vecka i hopp om bättre väder, vad fick man? 2 grader varmt och snö :roll: Men nu är pärlan hel och hemma igen. Känns bra 8)
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

#35 Inlägg av Rerun »

Vad är det för fråga? Kyla? Det är väl bara att klä på sig...? :roll:

Fast visst, det kändes aningen svalt när jag var ute en vända igår, speciellt i områdena där Vifferns termometer sa att det var minusgrader, och där träd och gräs och allt var vitt - detta trots totalt 4 tröjor under skinnstället. Men jag får ge mina Halvarson State-handskar (som diskuterats i en annan tråd här i höstas) toppbetyg. Med handtagsvärme på medium var inte mina händer stelfrusna, vilket de blev förra året i supertjocka extra mycket fodrade vinterhandskar.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
Davalito
Donator 2009
Inlägg: 81
Blev medlem: sön jul 22, 2007 02:50
Ort: Söderort

#36 Inlägg av Davalito »

Rerun skrev:Vad är det för fråga? Kyla? Det är väl bara att klä på sig...? :roll:
[...]
Kyla räds jag inte men is har jag respekt för hur många hjul det än rör sig om.

Nu var det klart, tvättad och vaxad står den och väntar på att sambon ska hjälpa mig att baxa in den för vintervilan (liiiiten dörröppning). Jag har haft is vid min vändplan, som ligger i skugga, hela helgen och på vägen till tvätthallen (OKQ8 Globen) var det lite is här och där. Inklusive vid nerfarten till tvätthallen. Lite oroligt kändes det allt.
VFR -04:a

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#37 Inlägg av Tyrannosaurus »

Har inte gjort avställningstvätt än. Men det blir snart.

Jag ställer in den på vintern, tömmer olja, förgasare åså, men ställer inte av.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#38 Inlägg av elias »

Min står nere hos mamma o pappa. Pappa har kört en liten tur då o då.. den busen.. :)
Men för någon dag sen när jag åkte hem så såg jag en Transa ute på vägen. Han var bra ihopkrupen......
Bild

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#39 Inlägg av TG »

Jag lever på hoppet att söndagen denna vecka ska bjuda på 12 plus solsken o torr asfalt, det är då jag får tillbaka den rosa lappen o mitt mål är då att ta säsongens sista sväng :D (man kan ju alltid hoppas :wink: )
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#40 Inlägg av faceplant »

Körde sista turen för säsongen i lördags. Snyft!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#41 Inlägg av kennet »

Har ställt in viffern men har bara tvättat den....inte tömt förgasare och sånt....blir nog till helgen om inte det blir väder förstås :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#42 Inlägg av adrian_vg »

I Barcelona. 20gC. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Fredrik P
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: fre mar 07, 2008 23:13
Ort: Halmstad

#43 Inlägg av Fredrik P »

Varför tömma tanken på soppa?

Oktanhalten i soppan försvinner inte!
Senast redigerad av Fredrik P den ons nov 12, 2008 10:20, redigerad totalt 1 gånger.
Vfr 2004:a BLÅ

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#44 Inlägg av Tyrannosaurus »

Fredrik P skrev:Varför tömma på olja i bensin om jag får fråga?

Oktanhalten i soppan försvinner inte!
"Tömma på olja i bensin?" :wink: Nu tar vi det lungt och tar en sak i taget :wink:

Tömma olja => Gammal olja innehåller rester av bensin, sot, skräp, vatten, syra mm. som kan ligga och fräta om det ligger i länge.

Olja i tändstiftshålen => Smörjer cylinderväggarna och förebygger korretion/rost då loppen är tillverkade i vanligt ej rostfritt stål. Troligen är det ingen fara, men det är enkelt och kan inte skada.

Tömma förgasarna (om hojen har förgasare) => När soppan dunstar lämnar den kvar rester som leder till ärg och gegg.

Hälla injectorcleaner, diesel eller 2-taktolja i tanken => Soppan är ganska aggressiv och det smörjer och rengör injectorer och munstycken.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Fredrik P
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: fre mar 07, 2008 23:13
Ort: Halmstad

#45 Inlägg av Fredrik P »

Tyrannosaurus skrev:
Fredrik P skrev:Varför tömma på olja i bensin om jag får fråga?

Oktanhalten i soppan försvinner inte!
"Tömma på olja i bensin?" :wink: Nu tar vi det lungt och tar en sak i taget :wink:

Tömma olja => Gammal olja innehåller rester av bensin, sot, skräp, vatten, syra mm. som kan ligga och fräta om det ligger i länge.

Olja i tändstiftshålen => Smörjer cylinderväggarna och förebygger korretion/rost då loppen är tillverkade i vanligt ej rostfritt stål. Troligen är det ingen fara, men det är enkelt och kan inte skada.

Tömma förgasarna (om hojen har förgasare) => När soppan dunstar lämnar den kvar rester som leder till ärg och gegg.

Hälla injectorcleaner, diesel eller 2-taktolja i tanken => Soppan är ganska aggressiv och det smörjer och rengör injectorer och munstycken.
:lol: :lol: :lol:

Bra att man skriver rätt.
Menar förstås varför tömma tanken på bensin?
Vfr 2004:a BLÅ

Skriv svar