Faaaaan, djävla regn!

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

Faaaaan, djävla regn!

#1 Inlägg av Brother Wolf »

Kollade väder prognosen innan jag körde från Sollefteå!

Passerade Sundsvall utan problem (dock väldigt tunga moln), enligt SMHI skulle det börja regna nere vid Uppsala, ha ha ha fick jag! Jag han ner till Iggesund :(
Sedan regnade det hela vägen ner till Stockholm i olika former, från lite dropp, till halva hinkar.

Tack gode gud för Gore-tex :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#2 Inlägg av Excalibur105 »

Hade regn genom halva Danmark och flera timmar på Autobahn i krypkörnings fart pga djur eller olycka, vet ej, den var lång!!!
Köpte ett ordentligt regnställ innan jag åkte, väl värt pengarna!!! (om man bara får på sig det i tid :D )
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#3 Inlägg av Henning »

Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#4 Inlägg av Excalibur105 »

Nej något Stalingrad var det inte, vi hade ju faktiskt parkeringsfickor med mack och restauranger :wink:
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#5 Inlägg av apex »

Satte på mig Lidls regnståll innan jag gjorde en 10-milaresa i lördags. Kom hem snustorr, bra investering!! Jag brukar hårdnackat strunta i att det regnar och åker i skinnkläder, men det här var skönare, lite lyxigt.....
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#6 Inlägg av Qwerty »

Äh sluta fjolla er.
Lite regn har ingen dött av, dock så sticker jag sällan ut i det.
Åkte tur och retur (i våras) till Mantorp och kika på STCC i regn och 7 plus hela vägen.

Körde skinställ med ett vanligt underställ under. Men shit va jag frös när jag va hemma. :D
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Qwerty skrev:Äh sluta fjolla er.
Lite regn har ingen dött av, dock så sticker jag sällan ut i det.
Åkte tur och retur (i våras) till Mantorp och kika på STCC i regn och 7 plus hela vägen.

Körde skinställ med ett vanligt underställ under. Men shit va jag frös när jag va hemma. :D
Äsch på tal om fjolleri. Efter min förlängda andra dejt körde jag upp från mörkaste Småland i regn och 3-4 plus. Jag har nog sällan frusit så mycket. Trots att jag drog på mig jackan över skinnstället och regnbrallorna i Ringarum så var det ändå skitkallt.

Hade jag trott på Gud så hade jag tackat honom för att jag hade mina termohandskar med, nu fick jag tacka mig själv istället :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#8 Inlägg av TG »

Gick och la mig i hyfsad tid igår, regnet hade hamrat mot rutan nästan hela dagen... tänkte en tyst tanke om att molnen skulle tömma ur sig ordentligt och att moder natur skulle visa sig från sin bästa sida imorgon (läs idag)... Vaknade i morse av den underbara väckningssignalen från min SonyEricsson....
Lyssnade med bägge öronen på helspänn, inget regn mot rutan.... Tänk om jag blev bönhörd... Gick fram till fönstret, vinklade persiennen - såg till min fasa stora vattenpölar och väldigt mörk asfalt... Riktade min blick mot skyn - till min stora fasa finns ingen blå himmel att skåda... I min hjärna kommer tanken, så fort dagen hinner gry lite mer så torkar asfalten...

Gör mig i ordning, stövlar - ryggskydd - heltäckande gore-tex - handskar o hjälm.. Kränger på mig ryggsäcken, går ut ur lägenheten... Låser upp cykeln och startar upp motorn... Blir lika glatt överaskad över ljudet från Leovince!!!

Påbörjar min körning, när jag kommer ut ur Eskilstuna så är visiret helt blött - dimman regerar över fälten... farten är måttlig :(

Vädret blir knappast bättre o vägen inte torrare när jag närmar mig norrköping - ångrar valet av enbart t-shirt under jackan... Kollar temperaturen den har sjunkit från 13 till 11 grader under min färd söderut...

Kommer ut på E4:an... Ser till min glädje när jag närmar mig Linköping att torra spår börjar kunna anas... Men säg den glädje som varar, innan mantorp har det börjat regna igen... Svänger in mot Mantorp för att ta en varm kopp kaffe på Statoil.. Blir sittande i värmen i nästan en halvtimme.. Först efter en kvart kan jag skriva ett sms, mina fingrar var inte med i matchen först...

Hoppar upp på cykeln och ut på E4:an igen, regnet har inte försvunnit utan tilltagit under min lilla värmerast!!!

Svänger in på väg 32 mot Eksjö som är mitt slutmål, det slutar faktiskt att regn innan jag når Tranås, men vägbanan är fortfarande sådär mörkt läskig av vädergudarnas tårar...

Ankommer till Eksjö, in i lägenheten... Svidar om till arbetskläder, på med hjälmen och kliver ut genom dörren - då skiner solen....

Så för att sammanfatta denna lilla novell - Fan jävla regn!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#9 Inlägg av faceplant »

Tegfors skrev:Gick och la mig i hyfsad tid igår, regnet hade hamrat mot rutan nästan hela dagen... tänkte en tyst tanke om att molnen skulle tömma ur sig ordentligt och att moder natur skulle visa sig från sin bästa sida imorgon (läs idag)... Vaknade i morse av den underbara väckningssignalen från min SonyEricsson....
Lyssnade med bägge öronen på helspänn, inget regn mot rutan.... Tänk om jag blev bönhörd... Gick fram till fönstret, vinklade persiennen - såg till min fasa stora vattenpölar och väldigt mörk asfalt... Riktade min blick mot skyn - till min stora fasa finns ingen blå himmel att skåda... I min hjärna kommer tanken, så fort dagen hinner gry lite mer så torkar asfalten...

Gör mig i ordning, stövlar - ryggskydd - heltäckande gore-tex - handskar o hjälm.. Kränger på mig ryggsäcken, går ut ur lägenheten... Låser upp cykeln och startar upp motorn... Blir lika glatt överaskad över ljudet från Leovince!!!

Påbörjar min körning, när jag kommer ut ur Eskilstuna så är visiret helt blött - dimman regerar över fälten... farten är måttlig :(

Vädret blir knappast bättre o vägen inte torrare när jag närmar mig norrköping - ångrar valet av enbart t-shirt under jackan... Kollar temperaturen den har sjunkit från 13 till 11 grader under min färd söderut...

Kommer ut på E4:an... Ser till min glädje när jag närmar mig Linköping att torra spår börjar kunna anas... Men säg den glädje som varar, innan mantorp har det börjat regna igen... Svänger in mot Mantorp för att ta en varm kopp kaffe på Statoil.. Blir sittande i värmen i nästan en halvtimme.. Först efter en kvart kan jag skriva ett sms, mina fingrar var inte med i matchen först...

Hoppar upp på cykeln och ut på E4:an igen, regnet har inte försvunnit utan tilltagit under min lilla värmerast!!!

Svänger in på väg 32 mot Eksjö som är mitt slutmål, det slutar faktiskt att regn innan jag når Tranås, men vägbanan är fortfarande sådär mörkt läskig av vädergudarnas tårar...

Ankommer till Eksjö, in i lägenheten... Svidar om till arbetskläder, på med hjälmen och kliver ut genom dörren - då skiner solen....

Så för att sammanfatta denna lilla novell - Fan jävla regn!!!
Låter som om någon behöver handtagsvärme! ;-)
Regn är ju inte roligare för att man är varm om fingrarna, men det gör faktiskt en sjuhälsikes skillnad! Installerade det då jag köpte pärlan och är helnöjd!

I övrigt är det ju roligare med sol. Förutom då det är 30+ och man kör i storstad.
Det är synd att inte klaga...
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Faaaaan, djävla regn!

#10 Inlägg av adrian_vg »

1992. Hällregn i Berlin. Stannar för att ta på regnstället. Efter en kvart hade fadren som packat ner stället längst ner i väskorna fortfarande inte fått upp den. Regnet avtar... Och slutar... Fadren har sitt regnställ nu. Irratationen är hög och jag struntar att ta av mitt igen. Irritation. Har som resultat en mindre insjö innanför i höjd med Rostock. På färjan till Trelleborg försöker jag desperat torka skinnstället. Sover inget vidare på färjan. Vaknar trött som en hund... Tidig sommarmorgon i Trelleborg. Stället inte torrt, men va fanken det går nog ändå. Efter några tiotal mil i duggregn fryser jag så jag skakar och försöker ta på regnstället. Lyckas efter tjugo minuter. Fryser som fan. Järnstaketet till BMW wobblar... Drar åt styrdämparen. Vinglar som en skadskjuten mås över E4:an. Villl HEM!! Åtta timmar senare våt och trött hemma i Bankeryd. Bläää...

Hade hellre varit i Stalingrad just då. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar