Vad ska ni göra i midsommar?

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#16 Inlägg av Conseal »

Klart jag kan ... matolja, lite soja, och idag blev det en skvätt black ribbon och en skvätt laphroaig (totalt en daciliter (man kan ta mer och bowmore darkest ger jävligt bra smak) och så blev det lite grillkrydda i ..

låt dra .. ger ganska bra smak på köttet .. ingen smak = för lite virre dålig smak = dålig virre .. skitenkelt ;)

Edit: Går även bra att tippa i lite flytande honung för att fylla på med lite sötma
Senast redigerad av Conseal den lör jun 21, 2008 11:06, redigerad totalt 1 gånger.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Dricka liten pilsner, grilla och dricka stor pilsner och sen kolla på fotboll och dricka stor pilsner till. I den ordningen. Är man medelsvensson så är man... :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

Frågan kom för sent 8)

Jag var på Masträffen i Borlänge. Hur bra och trevligt som helst, mycket pilsner, sill + hutt, grillat mm. blev det (jordgubbarna missade jag tyvärr i år, kanske lika bra eller hur, Henning? :lol: )

MCKT som är arrangörer hade dubbeljubileum, klubben 40 år och midsommarträffen 10 år (Masträffen som sådan är äldre, men då var den inte på midsommar).

Totalt fyra liveband i dagarna tre. Mestadels bra väder, två korta regnskurar var allt under hela helg... veckan... (jag var där redan på tisdag kväll).

Såg en(1) VFR, en röd 800FI (tror jag), det blev aldrig av att snacka med ägaren. Men jag hade forumtröjan på mig nästan hela helgen 8)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Totalt fyra liveband i dagarna tre.
Är det lag att det måste finnas liveband på träffar? Tror inte jag någonsin har varit på nån träff som det inte varit liveband på... Missförstå mig rätt, jag har inget emot liveband, men ibland borde banden stannat hemma och övat ist. :twisted: 8) :roll: :lol: Å andra sidan, efter några pilsner låter det mesta bra... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#20 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Totalt fyra liveband i dagarna tre.
Är det lag att det måste finnas liveband på träffar?
Nästan :wink:
Tror inte jag någonsin har varit på nån träff som det inte varit liveband på... Missförstå mig rätt, jag har inget emot liveband, men ibland borde banden stannat hemma och övat ist. :twisted: 8) :roll: :lol:
Ja det har väl hänt någon enstaka gång men oftast är banden riktigt bra. Det var väl ett av banden i helgen som jag inte tyckte var helt 100, men det var inte för att dom spelade faskt utan det var nog mera smaken som skilde. Glömde föresten att nämna att det egentligen var fem band om man räknar in en kille som sprang runt med en ukelele :lol: Men han var kul och kunde faktiskt spela rätt hyffast.
Å andra sidan, efter några pilsner låter det mesta bra... :roll:
Njaä, det finns en gräns :lol: Kommer ihåg två gånger, en gång var det ett band som spelade skittråkig musik och sångaren hade en min som "får-jag-inte-gå-hem-snart". Inte för att det lät illa men Svensktoppen spelar roligare musik.

En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligare :lol:

Hur som helst så har det blivit betydligt bättre på senare år. Jag tror det kan bero på att klubbarna tidigare gick till artistförmedlingar och därifrån kan man få vilken skit som helst kanske som källarbandet som jag har som grannar i mitt garage. Dom kan en låt och den hamrar dom bokstavligen.

Numera tar dom flesta klubbar band genom polare, polares polare, band som dom har hört på andra klubbar osv. Sen finns det träffar där dom har proffsband, Dacketräffen i Virserum är en sån.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#21 Inlägg av apex »

Blev första testet med min husvagn för 7000 spänn på midsommarhelgen!

Vi testade den vid ett lantbruk på midsommarhelgen. Monterade även upp förtältet, som var i fantastiskt fint skick.

Husvagnen fungerade bra att sova i. Kylskåpet genererade kyla på 220 V så att far fick kalla öl. Ful penselmålad interiör i vagnen, men det påverkar ju faktiskt inte funktionen. Fattade inte hur man skulle få igång 12V, lampor m m, men batteriet kanske är slut?

Förtältet var i fantastiskt gott skick. Hittade en beskrivning på nätet och lyckade tänkar ut vilka pinnar som fattades. Köpte 25 mm runda furustavar och kapade i rätt längd. Tältet blev väl spänt och passade bra att ställa barnvagnar i och härbärgera hundar. Lite tvestjärtar fanns oxå, vilket livade upp sällskapet!!
Köpte nya Isabella pinnar på Kurts husvagnar, 600 kr/st......

Bild

Sent på midsommarkvällen drack herrarna fulöl och åkte raggarbil ett par timmar. En Buick Electra 225 från -73 med en stor mullrade 455:a :D
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligare :lol:
:D Punk är per definition så att man inte behöver kunna spela eller sjunga. Det handlar om att leva ut sina känslor och/eller frustration med samhället och sin livssituation. Jag är tillräckligt gammal för att hellre uppskatta lite melodi och helt ignorera punken. Jag menar "Köttgrottorna"...? Va' fanken??! ;-)

Punkmusik passar inte alla öron! :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

apex skrev:Blev första testet med min husvagn för 7000 spänn på midsommarhelgen!
Vågar man fråga hur du kan kombinera mc och husvagn?? Det ena brukar ju vanligtvis utesluta det andra.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#24 Inlägg av apex »

adrian_vg skrev:
apex skrev:Blev första testet med min husvagn för 7000 spänn på midsommarhelgen!
Vågar man fråga hur du kan kombinera mc och husvagn?? Det ena brukar ju vanligtvis utesluta det andra.
Hög lön? :wink:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

apex skrev:
adrian_vg skrev:
apex skrev:Blev första testet med min husvagn för 7000 spänn på midsommarhelgen!
Vågar man fråga hur du kan kombinera mc och husvagn?? Det ena brukar ju vanligtvis utesluta det andra.
Hög lön? :wink:
Det förstås. :-D Men jag tänkte mer på hur du får tiden att räcka till när du måste dela mellan mc och husvagn. 8)

De som kör mc brukar ju traditionellt sett inte ha mycket till övers för "vägsniglarna" och vägsniglarna tycker ju att alla motorcyklister kör för fort. Ja, du vet... Det vanliga...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#26 Inlägg av apex »

Javars! Men man har ju en familj som vill röra på sig oxå. Så för 7 lakan kunde man testa konceptet, lixom.

I mitt fall använder jag min MC för att åka till affären eller jobbet. Då och då kan det bli en resa till t ex Norge...eller Gränna!

Ska man dricka fulöl och åka raggarbil, så är ju en husvagn bra att sova ut i! Men det var iofs en engångsföreteelse.
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

apex skrev:I mitt fall använder jag min MC för att åka till affären eller jobbet. Då och då kan det bli en resa till t ex Norge...eller Gränna!
Som jag alltså. Plus lite nöjesåkande när andan faller på. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#28 Inlägg av apex »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligare :lol:
:D Punk är per definition så att man inte behöver kunna spela eller sjunga. Det handlar om att leva ut sina känslor och/eller frustration med samhället och sin livssituation. Jag är tillräckligt gammal för att hellre uppskatta lite melodi och helt ignorera punken. Jag menar "Köttgrottorna"...? Va' fanken??! ;-)

Punkmusik passar inte alla öron! :roll:
Ändras inte omdömen och omdömet med åren. "God save the queen" med Sex Pistols lät hemskt 1978, man trodde att radion var sönder. Nu när man hör den så låter den riktigt melodiös.

Folk tyckte ju t o m att Beatles var dunka-dunka när de kom. Nu lyssnar de väl på Beatles på ålderdomshemmen, gissar jag. Inte mkt Evert Taube där längre.... :D

Jag för min del tänker lyssna på "God save the queen" med Sex Pistols, när jag hamnar där
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Silverbitch
Donator 2008
Inlägg: 101
Blev medlem: lör jul 07, 2007 19:14
Ort: Nossebro

#29 Inlägg av Silverbitch »

Tjena!
Vi har också husvagn, men hittills i år har vi kört varannan vecka mc varannan husvagn, (om inte då sambon jobbat vill säga).
Funkar skitbra faktiskt!!

Det är ju två vitt skilda världar så jag kan faktiskt inte avgöra vad som är roligast...husvagnssemester med familjen är ju jättemysigt men å andra sidan så blir man ju som 12 när man får ut och åka lite mc :twisted:
Nytaget körkort!!!
VFR 800 -01 Silver

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#30 Inlägg av Tyrannosaurus »

apex skrev:
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligare :lol:
:D Punk är per definition så att man inte behöver kunna spela eller sjunga. Det handlar om att leva ut sina känslor och/eller frustration med samhället och sin livssituation. Jag är tillräckligt gammal för att hellre uppskatta lite melodi och helt ignorera punken. Jag menar "Köttgrottorna"...? Va' fanken??! ;-)

Punkmusik passar inte alla öron! :roll:
Ändras inte omdömen och omdömet med åren. "God save the queen" med Sex Pistols lät hemskt 1978, man trodde att radion var sönder. Nu när man hör den så låter den riktigt melodiös.

Folk tyckte ju t o m att Beatles var dunka-dunka när de kom. Nu lyssnar de väl på Beatles på ålderdomshemmen, gissar jag. Inte mkt Evert Taube där längre.... :D

Jag för min del tänker lyssna på "God save the queen" med Sex Pistols, när jag hamnar där
Ja visst ändras smaken över tiden och Sex Pistols "God save the queen" går väl an. När jag hamnar på hemmet blir det allt från Mozart till AC/DC :wink:

Men det finns ju grader i helvetet. Mina garagegrannar t.ex. Att säga att dom spelar hellre än bra är en förolämpning mot dom som är omusikaliska :roll:

Sen finns det ju det där andra, vad man nu ska kalla det när ett gäng ne**** står på en scen med var sin mik och gör oartikulerade ljud som skulle få ett gäng kåta schimpanser att hålla för öronen, samtidigt som dom med den fria handen kreerar något slags spasmliknande rörelser.
Tror det kallas för rap eller nåt. Rap för mig än vad man säger efter att ha svept en öl eller "tack för maten" på kinesiska, men å andra sidan är ljuden kanske inte helt olika även om jag personligen anser att nämnda "kroppsljud", även det som kan uppkomma efter inmundigande av ärtsoppa låter bättre :wink: :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar