Sweden Rock 2008

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

Sweden Rock 2008

#1 Inlägg av elias »

Hur många är det som ska på SRF i år? Eller kanske bara har vägarna förbi?
Jag och Calle kommer iaf finnas stationerade i en husbil. Kankske kan man säga hej eller så är någon bara sugen på att säga hej.

Vilka band ser du fram emot?
Själv är det Judas Priest som avgjorde att jag åkte detta år.
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#2 Inlägg av ahlisboy »

Hade gärna åkt ner i år, är ett gammalt favoband som lirar... TESLA..
Men jag har en polare som lirar i ett AC/DC tribute band och dom har sista spelningen på hojrock i Västervik... Så det blr Västervik för min del...
-86 The original and best

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

Re: Sweden Rock 2008

#3 Inlägg av burnis »

elias skrev:Hur många är det som ska på SRF i år? Eller kanske bara har vägarna förbi?
Jag och Calle kommer iaf finnas stationerade i en husbil. Kankske kan man säga hej eller så är någon bara sugen på att säga hej.

Vilka band ser du fram emot?
Själv är det Judas Priest som avgjorde att jag åkte detta år.
kör hoj dit imorgon(Torsdag) :)
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

ahlisboy skrev:Men jag har en polare som lirar i ett AC/DC tribute band och dom har sista spelningen på hojrock i Västervik... Så det blr Västervik för min del...
Har för mig att det finns två svenska såna band "AC/DC Jam" och "ABCD".

De förstnämnda har jag sett på RÖ-träffen hos Savage MC i Karlshamn för några år sen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#5 Inlägg av ahlisboy »

Tyrannosaurus skrev:
ahlisboy skrev:Men jag har en polare som lirar i ett AC/DC tribute band och dom har sista spelningen på hojrock i Västervik... Så det blr Västervik för min del...
Har för mig att det finns två svenska såna band "AC/DC Jam" och "ABCD".

De förstnämnda har jag sett på RÖ-träffen hos Savage MC i Karlshamn för några år sen.
Ja fast det här bandet heter Belford... Bon Scotts andra namn, men det kanske jag inte behövde tilläga..... :wink:
Har sett dom på Pub Anchor några gånger så var dom med i battle of the tribute bands förra året.

Nu är jag ju partisk, men dom är riktigt bra....
-86 The original and best

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#6 Inlägg av elias »

Hazzy/Dizzy spelade på festivalen, för den som gillar AC/DC-coverband. Fast, jag såg bara dem som covrade Judas Priest... pinsamt nog så hade de en mer livlig show än originalet.. :p
Tesla såg jag inte, pallade inte solen just då... :>

Bäst av allt var Volbeat... eller kanske Mustache. Poison var nog det sämsta jag sett på en scen på mycket länge. Tom sämre än förra årets flopp, Gov't Mule.
I det stora hela så var det en MYCKET lugn festival. Var bara lite full en dag. Nästan pinsamt, lovar att bättra mig till nästa år.. och då får ni gärna komma och hälsa på!
Bild

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

#7 Inlägg av burnis »

elias skrev:Hazzy/Dizzy spelade på festivalen, för den som gillar AC/DC-coverband. Fast, jag såg bara dem som covrade Judas Priest... pinsamt nog så hade de en mer livlig show än originalet.. :p
Tesla såg jag inte, pallade inte solen just då... :>

Bäst av allt var Volbeat... eller kanske Mustache. Poison var nog det sämsta jag sett på en scen på mycket länge. Tom sämre än förra årets flopp, Gov't Mule.
I det stora hela så var det en MYCKET lugn festival. Var bara lite full en dag. Nästan pinsamt, lovar att bättra mig till nästa år.. och då får ni gärna komma och hälsa på!
min kompis som sjunger i hazzy dizzy,,,bodde där med dem
Saxon tycker jag gjorde bäst!!
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Skriv svar