Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
SGM
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: mån mar 03, 2008 18:10
Ort: Västerås

Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#1 Inlägg av SGM »

Var det någon mer än jag som hade en helkväll med ytterst få låtar som skulle fått fortsätta spelas i min anläggning i vanliga fall?
Sambon är schlagerfanatiker, och jag har tydligen inte mandat nog att styra över fjärrkontrollen när det är dags för sådana spektakel.

Även om jag inte är mycket till tävlingsmänniska så kan man inte annat än känna en något bitter eftersmak när man såg varthän det barkade under omröstningen, många vill sopa fenomenet med kompisröster under mattan och pekar glatt på att alla länder gör det - men resultatlistan talar sitt tydliga språk, östblocket är betydligt mera oblygt i sitt kompisröstande, det är inte konstigare än så.
Det är enkel matematik, har man flest grannar och får till ett halvdant nummer så är det kirrat.
Rysslands bidrag var ett av de sämre, patetiskt pretto-sunkigt Fabio-doftande med Lloyd Christmas på skridskor. :D

Fransosen skall ha credit, likaså den helt godkända rockigare låten från Turkiet (min personliga favorit, näst efter Karolinas sätt att åla sig runt scenen, jag kan inte rå för det, gubbsjukan slår till).
Karolina får pluspoäng för att ha gjort eländet lite lättare att genomlida, fager dam det där... :twisted:
Men Azerbadjan ville inte vara sämre och hyrde in strippor för att förgylla sitt bidrag, sällan har jag hört så eländig musik (skulle vara Spanien eller Tysklands bidrag då...).

Kvällens stora vinnare är Björn Gustafsson, men det trista är att hans genialiska humor går fram lika tydligt som när AliG ledde den där MTV-galan i Tyskland för några år sedan (inte alls).
Hans patenterade charmiga, men borkomna tonårspojke var perfekt i röran av falska leenden, plastiga människor och allt evinnerligt smörande till de ohyggligt inkompetenta programledarna - att det skall vara så svårt att lära sig att tala det engelska språket för folk som utger sig för att vara proffs...pinsamt (få inte igång mig på "Paris Hilton"-wannabeen) att på tafflig värsta sortens Bond-skurkdoftande bruten engelska skrika som fjortisar på sin första folkölsfest och prata i mun på varandra, sickna amatörer. :lol:

Men sättet att rösta på fungerar ju bevisligen inte, Lisa Magnusson på Aftonbladet sade det bra "Ännu är Eurovision Song Contest lika demokratiskt som ett sicilianskt kommunval."
Det trista är att det är en sådan enorm kassamaskin för alla inblandade att vi lär få dras med eländet för all framtid, där östblocket mystiskt lyckas väldigt bra gång efter annan... :D

/J - lite trött över att ha blivit medryckt och lite engagerad i det här spektaklet... :roll:
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#2 Inlägg av Henning »

Schlager som underhållning är som en SAAB 99 L 1972 i STCC.

Usel skit som inte ens kvalar in som "roligt för att det är så off". Det är bara, bara, odugligt. Inte ens kul för ögat.

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Henkan
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: lör sep 23, 2006 11:41
Ort: Lysekil

#3 Inlägg av Henkan »

Va!!!
Har det varit chl....sla.....shhcl....äh...musikfinal på TV, :cCry:
Och vart kommer "euro" in i det hela.
Låg och gosade med flickvännen i stället, mycket mer givande tycker jag.
VFR -90, snart som ny......

.....070414 blev den som ny. Gäller garantin nu igen då?? :)

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#4 Inlägg av elias »

Finnarna är häftiga som vanligt. Jag gillar att Children Of Bodom ligger på topplaceringar när Finsktoppen spelas i radio.
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Enda gången jag satt som klistrad och tittade på skiten var när Lordi vann.

Vilken njutning! Bland alla jävla dansande deodoranter, fjollor och divor så kom några monsterrockare och vann :!: Dessutom överlägset! Helt underbart! :D 8)

På något sätt handlar videon just om det, hur fjollorna går under för riktig rock http://www.youtube.com/watch?v=TdItwaLrv1U
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#6 Inlägg av adrian_vg »

Jag spelade Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer hela den kvällen medan fru med väninna droppade kattiga kommentarer om de medverkande. Tror jag fick mest utbyte av hela lördagskvällen. Wizard 17/Eldritch Knight 6. :lol:

Lyssnade av Sveriges bidrag på Youtube eller nåt och var inte speciellt imponerad. Varför ser Pirelli ut som en tvättbjörn i fejjan?? Snygga ben dock... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Varför ser Pirelli ut som en tvättbjörn i fejjan?? Snygga ben dock... :roll:
Det all plast som gör det, det har nog gått åt en hel del för den synen. Jag vet inte om det är Pirelli eller Linda Rosing som tar priset som sveriges kvinnliga Michael Jackson :lol:

Undrar om det är Pirelli Phantom? :lol: :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#8 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det all plast som gör det, det har nog gått åt en hel del för den synen. Jag vet inte om det är Pirelli eller Linda Rosing som tar priset som sveriges kvinnliga Michael Jackson :lol:
Tänkte mer på krigsmålningen hon hade runt ögonen, men ok, antar att hon uppgraderat vissa specifika delar också. Trivs man sina fixar, vem är väl jag då att kritisera det... :roll:

"Vacker utan spackel" var iaf en låt som gick för några år sen på radion... :D

Tyrannosaurus skrev:Undrar om det är Pirelli Phantom? :lol: :twisted:
Skrivfel. Menade Perelli, men det var ju lite oavsiktligt komiskt med Phantom... :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#9 Inlägg av apex »

adrian_vg skrev: Varför ser Perelli ut som en tvättbjörn i fejjan??
Haha, hoho, ja precis, visste att det var nåt hon liknade, men inte en kvinna!
adrian_vg skrev:Snygga ben dock... :roll:
Muskulösa möjligen....konkurrenten Ukrainas Ani Lorak var ju ungefär 100 ggr fräschare
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#10 Inlägg av tersan »

apex skrev:
adrian_vg skrev: Varför ser Perelli ut som en tvättbjörn i fejjan??
Haha, hoho, ja precis, visste att det var nåt hon liknade, men inte en kvinna!
Jag får tankarna till ett sånt där grönt rymdmonster med lååångsmalt ansikte och stoooora svarta ögon. :?

Min egen favorit (med Ugglas Jonny Rocker på andra plats): http://www.youtube.com/watch?v=ylzX73rskiE

Ja, det var om inte bättre så iallafall f-n så mycket roligare förr! :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#11 Inlägg av adrian_vg »

apex skrev:
adrian_vg skrev:Snygga ben dock... :roll:
Muskulösa möjligen....konkurrenten Ukrainas Ani Lorak var ju ungefär 100 ggr fräschare
Högklackade skor framhäver vaderna och baken. :D Såg aldrig Ukrainas bidrag eller nåt annat, utom runt 30s av just Perelli på Youtube. SPelade som sagt Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, hela den kvällen. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Eurovisionsschlager - aka östblocksrallyt

#12 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:Min egen favorit (med Ugglas Jonny Rocker på andra plats): http://www.youtube.com/watch?v=ylzX73rskiE
Usch, jag fick vibbar tillbaka till han som förstörde min barndom http://www.youtube.com/watch?v=aUqvXNEKM_I :shock:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar