Nya Indiana Jones filmen

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

Nya Indiana Jones filmen

#1 Inlägg av Brother Wolf »

Tjena allihopa!

Här sitter en trött BW efter att ha varit på nattvisningen av "Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull" 8)

Personligen tycker jag att den var klart godkänd, extremt rolig tidvis och ibland faktiskt ganska spännande! :D

Gå och se den!

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Är det fortfarande Harrison Ford? Han börjar väl blir rätt gammal nu.

Det är samma sak att det ryktas om en fjärde Terminator film, men "The Governator" är väl nästan 70 idag.

Såg att det blir en ny Dirty Harry film också med nästan 80-åriga Clintan.

Är det strejk på geriatriken tro? :wink: :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#3 Inlägg av Brother Wolf »

Som det ser ut nu så kommer 3 nya Terminator filmer men med Christian Bale (som spelar John Connor), Arnold kommer troligen inte att vara med i några av dem :(

Ja, det är Mr. Ford som spelar Indy, och jag tycker att han gör det bra!

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

#4 Inlägg av burnis »

joho...DEN ska jag se åxå...alltid tyckt de ebra filmer,,,man har ju sett de 3gamla ett antal gånger!!
Kommer ihåg när den första kom...f-n, va jag tyckte den var bra!
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#5 Inlägg av Henning »

Tyrannosaurus skrev:Är det strejk på geriatriken tro? :wink: :lol:
HAHHAHAHAH!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
SGM
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: mån mar 03, 2008 18:10
Ort: Västerås

#6 Inlägg av SGM »

Lite eventuell spoilervarning, läs inte om ni inte vill få en förutfattad mening om filmen (inte för att det inte går att klura ut händelserna långt i förväg när filmen väl rullar).

Jag och frugan såg den på premiären i Västerås igår - och fan vet, Arken och Korståget har alltid haft en speciell plats i mitt filmhjärta, Temple of Doom har jag aldrig känt något speciellt för.
Indy för mig är riktigt onda nazister, religiös ockultism och rak action befriad från cgi.
Samtidigt fanns det så mycket att gilla, stora delar av första halvan var precis klockren, och man har verkligen fått till ljus, färger och stämning så det passar in mot övriga rullar i serien.


På det stora hela, 8 av 10 - mest pga sentimentala värden, hade jag inte sett något alls tidigare av Indy hade den nog fått en svag 7a.

Största problemet är att ryssar inte upplevs som lika überonda som nazisterna, och att man ALLTID måste kladda med datorer för att ta den enkla vägen ur en intrikat scen (även om man blir bättre och bättre på att få det att se "verkligt" ut).
Det är lite samma känsla man hade med Star Wars 1-3 (även om 3:an var halvduglig och knöt ihop säcken snyggt), det blir för polerat och man vill lite för mycket, man missar lite av charmen i de äldre filmerna.

/J - skall protestkika på "Jakten på den försvunna skatten" ikväll.
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Nya Indiana Jones filmen

#7 Inlägg av adrian_vg »

Brother Wolf skrev:Personligen tycker jag att den var klart godkänd, extremt rolig tidvis och ibland faktiskt ganska spännande! :DBW
Såg Doomsday dagen efter att ha sett Indy Jones och skallegänget. Tyckte den var bättre. Mixa Mad Max i sitt esse, 28d/w senare och nån av Romeros zombiefilmer och ni har receptet. Brittiska skådisar. Suverän. Älskar dystopier. :D Gillade I am Legend också. Quiet earth är också bra men mer filosofisk. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

Var och såg filmen. Den var häftig och kan rekommenderas även om den blir lite väl spacead mot slutet.
Men den återknyter bra till den första filmen och han återser sin gamla flamma Marion Ravenwood och det visar sig vara mer till det än vad som först framgår (ska inte förstöra filmen för dom som inte har sett den).

Intressant är att den lämnar en tråd hängande med en koppling till första filmen där man undrar, "jaha vad händer nu?" men som sen aldrig binds ihop. Så det ligger helt öppet för en femte film om Spielberg vill.

Kolla noga vad som händer i slutet av scenen i lagret så kommer ni förstå vad jag menar när en av lådorna går sönder.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar