Bilar från 70-talet...
Moderator: adrian_vg
Tack för tips!
Gen 1 är snygga som fan... men där sätter pengarna stopp för mig.
Jag har tom funderat på en 80-talare... de ligger inte heller högt i pris, men kan vara riktigt fina. Nu vet jag iofs inte hur kvaliten är på dem.
Egentligen vill jag ha en Trans-Am, men man får kolla efter plånboken med.
Gen 1 är snygga som fan... men där sätter pengarna stopp för mig.
Jag har tom funderat på en 80-talare... de ligger inte heller högt i pris, men kan vara riktigt fina. Nu vet jag iofs inte hur kvaliten är på dem.
Egentligen vill jag ha en Trans-Am, men man får kolla efter plånboken med.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Så sant det är sagt!tersan skrev:Överhuvudtaget så var 70-talet bättre: bakhjulsdrift var det vanligaste driftssättet, bensinen matades via förgasare, krånglande lyxutrustning fanns knappt och styling inskränkte sig till fuzzy dice, extra bromsljus och en fartrand längst ner på karossidan.
Tänk Opel Manta med dubbla framljus, mattsvart motorhuv och rallyutrustning.
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... anta_A.jpg
http://paco.ouiblog.fr/public/Images/ma ... medina.jpg
Varför har ingen nämnt VW 1300 (bubblan)?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _v_sst.jpg
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kompisen har en turbo trans am till salu, visserligen inte nån turbomotor i utan en cheva 350 tpi..elias skrev:Tack för tips!
Gen 1 är snygga som fan... men där sätter pengarna stopp för mig.
Jag har tom funderat på en 80-talare... de ligger inte heller högt i pris, men kan vara riktigt fina. Nu vet jag iofs inte hur kvaliten är på dem.
Egentligen vill jag ha en Trans-Am, men man får kolla efter plånboken med.
******************************
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Årsmodell? "Turbo trans am" har det funnits en sån?V8?H2SO4 skrev:Kompisen har en turbo trans am till salu, visserligen inte nån turbomotor i utan en cheva 350 tpi..elias skrev:Tack för tips!
Gen 1 är snygga som fan... men där sätter pengarna stopp för mig.
Jag har tom funderat på en 80-talare... de ligger inte heller högt i pris, men kan vara riktigt fina. Nu vet jag iofs inte hur kvaliten är på dem.
Egentligen vill jag ha en Trans-Am, men man får kolla efter plånboken med.
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
"Best motorcycle in the World"
jajamen visst har det funnits det, orginal ska det sitta i en 301 turbo på 210 bhp
http://www.iwaynet.net/~gl&lisk/turblina.gif
här finns lite mer info om själva bilen i sig
http://www.iwaynet.net/~gl&lisk/1980ta.html
//mvh stefan
http://www.iwaynet.net/~gl&lisk/turblina.gif
här finns lite mer info om själva bilen i sig
http://www.iwaynet.net/~gl&lisk/1980ta.html
//mvh stefan
******************************
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
jag kör en Amerikansk Chervrolet Corvair....-65a
lite udda va?
lite udda va?
Senast redigerad av burnis den lör sep 20, 2008 12:35, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
Hade för något år sedan en Celica ST2000 från 76.
Hela bilen var upplagad i rosten, den enda som var kvar va ytrost på tak, dörrar. Ångrar djupt att jag sålde den, hade varit ett fint objekt att bygga på.
Ska se om jag inte kan hitta någon bild på skönheten
Måste bara lära mej vart man kan ladda upp.
Hela bilen var upplagad i rosten, den enda som var kvar va ytrost på tak, dörrar. Ångrar djupt att jag sålde den, hade varit ett fint objekt att bygga på.
Ska se om jag inte kan hitta någon bild på skönheten
Måste bara lära mej vart man kan ladda upp.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Finns en hel tråd om detQwerty skrev: Ska se om jag inte kan hitta någon bild på skönheten
Måste bara lära mej vart man kan ladda upp.
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Såg en sån på Top Gear häromjansen. Ful som stryk och gissa vad; den var brun utanpå och brunnyanserat inuti...Henning skrev:Hur många sånna som rullar finns det idag?tersan skrev:...och Leyland Princess...
Saknar min Volvo 242E från 1976...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Det där sista är väl inte riktigt sant va?adrian_vg skrev:Såg en sån på Top Gear häromjansen. Ful som stryk och gissa vad; den var brun utanpå och brunnyanserat inuti...Henning skrev:Hur många sånna som rullar finns det idag?tersan skrev:...och Leyland Princess...
Saknar min Volvo 242E från 1976...
Lite värdelöst vetande om Leyland Princess... en variant av den (fanns massor, det här var ju när brittisk badge-engineering stod på topp), hade en tvärställd rak sexa. Har man sett utrymmet för den vanliga fyran så inser man att det nog hade gått att få ner nåt ännu längre också. Att inte många minns Princess bevisas väl inte minst av en svensk biltillverkare på västkusten som 20 år efter Leyland stolt proklamerade att man var först i världen med att montera en rak sexa på tvären.
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Jo, det är sant! Det var min första bil. Grälade med fadren om familjens gemensamma bil om nånting som jag inte ens minns vad det handlade om, men det resulterade i att jag köpte en egen fräsig 242:a! Den var mörkröd, låg och med stor frontspoiler lackad i bilens färg, dessutom med tonade rutor och solrand på vindrutan. Den såg sportig ut!tersan skrev:Det där sista är väl inte riktigt sant va?adrian_vg skrev:Saknar min Volvo 242E från 1976...
Mekanisk insprutning och runt 130hk i en i övrigt ganska lätt bil (om än med oljeslukande automatlåda) gjorde den ganska hårig. Speciellt för en tonåring med ganska färskt körkort.
Automatlådan fick jag förresten fylla på med en liter olja i veckan och bilen drog runt 2,5 liter högoktanig bensin per mil och ännu mer vid kallstart, men jäklar va' kul jag hade med bilen!
Kollade just på Wikipedia, http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_240, men där nämns bara en 242GT från 1978-1979 med 140hk. Som jag minns det var min en 76:a. Intressant. Ska snoka runt mer.
Inget nytt under solen...tersan skrev:Lite värdelöst vetande om Leyland Princess... en variant av den (fanns massor, det här var ju när brittisk badge-engineering stod på topp), hade en tvärställd rak sexa. Har man sett utrymmet för den vanliga fyran så inser man att det nog hade gått att få ner nåt ännu längre också. Att inte många minns Princess bevisas väl inte minst av en svensk biltillverkare på västkusten som 20 år efter Leyland stolt proklamerade att man var först i världen med att montera en rak sexa på tvären.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!