Var uppe vid Dammstugan/Wenngarns slott idag/igår (onsdag). Myckekt hojar (och bilar)Sen hemåt, skulle först lämna av damen hemma hos henne, naturligtvis med lite obligatoriskt "sitta-o-snacka-o-vara-trevlig-en-stund" (vi ska ju vara ifrån varandra i 1½ dag

) sen hemåt vid 22.30, ca. 5 mil. Bra med bra ljus som numera funkar som det ska. Vissa bilister verkar tycka att mina relästyrda 55+90W är starkt och blinkar men blir väldigt fogliga när jag blinkar tillbaka med relästyrda 2x100W
Nåja det var inte problemet. Upp på Essingeleden med nattarbeten, 3-2-1 filer före Fredhällstunneln, stor tradare framför mig, ut till vänster och kollar, jodå det rullar och finns en rejäl lucka framför honom så jag gasar om, men precis när jag är om så bromsar dom där förbannade bilisterna (vad var det nu för spännande att titta på? Eller vad det för att det blev tunnel?) Bilister verkar alltid hitta någon anledning för onödiga inbromsningar, köra lite taktiskt och med framförhållning, hur gör man då?
Koll i backspegeln och ser en stor jävla Scaniagrill närma sig, framför står idioterna nästan still trots att det inte finns något som helst hinder.
Hör det klassiska luftbromsljudet bakom "njööööö, pfffffffff", letar efter någonstans att ta vägen om det blir trångt. Men det gick bra tack vare mig själv och en bra yrkeschaufför bakom som troligen såg detsamma som jag. Strax efter tunneln var arbetet slut och alla filer öppna, 3-4-5-6 ajööö jävla bilister!
Aaaa fri! Ner i Söderledstunneln och la en bullermatta och sen var jag snart hemma