Blåviffer skrev:Tyrannosaurus skrev:Ful vet jag inte, men den är STOR! som ett hus och troligen töstig som en gris. Ser väl ut som X5 ungefär fast STÖRRE, VÄRRE OCH FLÄSKIGARE!

Märklig design på den alltså. BMW brukar ju göra rätt snygga bilar. Fast här har man gjort en SUV med form åt sedanhållet. En sedan på anabola och styltor typ. Fast smaken e som baken ju

Ja just det, det var sååå den såg ut (var tvungen att gå ut och kolla). Jag fick för mig att den såg ut som X5 fast större.
Det är faktiskt lite samma stil som 5-serie GT där man också kan diskutera snyggheten. Den har ju en del ganska udda lösningar, men är nog rätt praktisk.
BMW har ju länge haft en variant på sina kombivarianter (Touring) där det går att öppna bakrutan för sig. X6 och 5GT verkar ha samma sak men tvärt om, en sedan med vanlig baklucka men där man också kan öppna hela rutan med lucka, något slags mellanting mellan sedan, halv- och helkombi.
Personligen gillar jag kombicoupe/halvkombibilar eftersom jag anser att en bil ska vara praktiskt och att man ska kunna få med sig lite skit. Sen är det bonus om den har kul motor.
Tanken var från början att skaffa en 320/325/330 Touring eftersom jag tycker att sedaner är så jävla opraktiska, men samtidigt syns ju allt i en kombi vilket inte är bra om man vill ha lite skit liggande i bilen. Så kom jag på att dom har ju Compacten, helt perfekt och den sväljer faktiskt mer skit än sedanen trots att den är kortare, baksätet är iofs inte mycket att skryta över men det funkar och vi har åkt fyra vuxna i den.
Någon sån finns ju inte längre, men den som ligger närmast är väl 3-dörrars 1-serien.
Vad det gäller X6 och 5GT är jag väl mer tveksam. Min är liten och smidig, dom är varken eller