Ah, du menar zååååadrian_vg skrev:"Hitta ett operativsystem som du trivs med" >> Hitta hem.

Jo i sinom tid tror jag nog. Jag har även testat en uppsjö olika program som ska in sen, några exempel: Det lär ju bli "open sorce" över hela linjen som Firefox, Thunderbird, FileZilla, OpenOffice (förefaller ha trevligare gränssnitt än LibreOffice), 7-Zip, VLC-Player. Sen måste jag också ersätta min webbsideredigerare och har hittat KompoZer som verkar bra. Jag vill också gärna ha något som liknar MS Outlook med kalenderfunktion och anteckningar med "gula lappar" och har hittat nåt som heter Evolution, men jag fattar inte hur man installerar den för det finns ingen "wizart" i den utan bara en massa filer och mappar.
Om jag har fattat rätt så är du lite äldre än jag, men nog inte så väldigt mycket. Jag tog hojkort 1975 och började köra hoj 1976 så det är bara att räknaStigH skrev:Nu vet jag inte hur gammal DU är (du når nog inte min ålder..) men vi är ändå helt ense..
Allt fler har ju också börjat med annonser som HELT täcker sidan man vill nå!
Redan för tiotalet år sedan så kontaktade man runt 50 st andra sajter, ytterligare, när man gick in på AB:s hemsida (som förmodligen är Sveriges grisigaste..)
Att man som jag sitter på en Telia-lina (ångrar mycket bytet från Gloclanet) gör inte saken bättre. Officiellt är det samma speed men det går märkbart långsammare nu..

Vad det gäller Internetuppkoppling så kan jag rekommendera AllTele som har bra produkter och bra priser, iofs så kanske jag är lite partisk eftersom jag är lite bekant med deras vice vd tillika grundare som har hjälpt mig med en del grejer, men jag jobbar inte på företaget.
Här kommer förresten "taskkill" koden.
Skapa en ny genväg på skrivbordet och lägg in den här koden, som namn kan kan man ha vad man vill men jag kallar min "Döda Explorer", sen har jag gett den en ikonbild i form av ett rött kryss.
Om man vill ha det att döda andra program så är det bara att byta ut "IEXPLORE.EXE" mot t.ex. "FIREFOX.EXE" eller "CHROME.EXE" eller vad som helst. Det är bara att kolla i programmappen vad programmet heter och skriva in det. Notera bara att när man använder funktionen så blir det "felaktig stängning" men man får bort helskärmsannonser och potentiella virushot. Jag har däremot noterat att det funkar fram t.o.m. XP, så på Vista och framåt heter kanske "taskkill" nåt annat eller ligger någon annan stans.
%windir%\system32\taskkill.exe /F /IM IEXPLORE.EXE