Vet inte, men jag tror att det går ner i topp boxen om man vill.adrian_vg skrev:Får du ner det i en packväska, eller lägger du det på pakethållaren?Maciver skrev:Det "bidde" ett nytt tält.![]()
3 kg, ca 60 cm (i förpackning), ska rymma 3 pers men jag gillar att bo rymligt
Senaste köpet:
Moderator: adrian_vg
Re: Senaste köpet:
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
60 cm långt nerpackat. Hur stora väskor har du? 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Ja du, jag kör ju inte "kotte"adrian_vg skrev:60 cm långt nerpackat. Hur stora väskor har du?

Om Windows 7 fungerar, gör troligtvis 10 det också.Tyrannosaurus skrev:https://www.asus.com/se/Notebooks/X102BA
Nej jag har inte blivit biten av Windows-bacillen och definitivt inte av Windows 8-bacillen utan tvärt om. Den mekaniska HDD:n med förinstallerat 8.1 kommer åka ut i ett huj och in åker istället en SSD och på den hamnar http://www.pcbsd.org
Anledningen till köpet var att min "gamla" minidator inte klarar detta OS som kräver 64 bit (vet faktiskt inte var man kan se om datorn är 32- eller 64-bit).
Men om nån behöver en riktigt bra, knappt använd, liten, fin och välfungerande 10" Netbook, Packard Bell DOT S som kan köra Windows XP och 7 och kanske 10 eller någon valfri Linux-distribution så är den nu till salu. Jag kommer lägga ut den på Blocket inom kort.
Några specar:
- Intel Atom 1,66 GHz CPU
- 1 GB DDR2 minne
- 160 GB SATA HDD
- 3 st USB 2.0-portar
- VGA-port
- LAN-port
- WLAN
- 5-i-1 minneskortläsare
- Webbkamera
- Mikrofon
- Stereohögtalare
- 3,5 mm uttag för hörlurar och mikrofon
Själv inte intresserad, men hur gammal är den? Pris?
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Par år eller nåt. Men den är knappt använd så den är som ny. Kollade lite på blocket vad motsvarande kostar och 10":are verkar det vara ont om så jag har väl tänkt 1300 eller nåt.M@rtini skrev:Om Windows 7 fungerar, gör troligtvis 10 det också.Tyrannosaurus skrev:https://www.asus.com/se/Notebooks/X102BA
Nej jag har inte blivit biten av Windows-bacillen och definitivt inte av Windows 8-bacillen utan tvärt om. Den mekaniska HDD:n med förinstallerat 8.1 kommer åka ut i ett huj och in åker istället en SSD och på den hamnar http://www.pcbsd.org
Anledningen till köpet var att min "gamla" minidator inte klarar detta OS som kräver 64 bit (vet faktiskt inte var man kan se om datorn är 32- eller 64-bit).
Men om nån behöver en riktigt bra, knappt använd, liten, fin och välfungerande 10" Netbook, Packard Bell DOT S som kan köra Windows XP och 7 och kanske 10 eller någon valfri Linux-distribution så är den nu till salu. Jag kommer lägga ut den på Blocket inom kort.
Några specar:
- Intel Atom 1,66 GHz CPU
- 1 GB DDR2 minne
- 160 GB SATA HDD
- 3 st USB 2.0-portar
- VGA-port
- LAN-port
- WLAN
- 5-i-1 minneskortläsare
- Webbkamera
- Mikrofon
- Stereohögtalare
- 3,5 mm uttag för hörlurar och mikrofon
Själv inte intresserad, men hur gammal är den? Pris?
Ska köra DBAN på hårddisken så att den rensad och redo för nyinstallation.
Det här är det som följer med:
- 3 CD, Windows XP Home original, diverse återställning och program.
- 1 CD, Windows XP Pro SP3, nLite skalad.
- Drivrutiner, användarhandbok, service guide mm.
- Laddkabel.
- Originalkartong med bl.a. användarhandböcker på papper.
- Har mycket diverse men lite äldre program till Windows som jag kan skicka med.
Om du hör nån som är intresserad så säg till.
Jag fick nya datorn i en bra ytterkartong, så den kan jag återanvända om den ska skickas.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
De säljs för fullt för 50£ på ebay 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jo jag sag det, men da far man rakna med att man far skriva sin text pa nagot annat sprak an det man talar i Sormland, Smaland, Odeshog och Sodertalje, for jag sag att de som overvagande saljs dar inte har a, a och o pa tackenuppsattningen pa sina tengantbardConseal skrev:De säljs för fullt för 50£ på ebay

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... k&_sacat=0
Sag sen inte att jag skriver daligt nar det har ar svart att lasa

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Det är ett väldigt bra försäljningsargumentTyrannosaurus skrev:Jo jag sag det, men da far man rakna med att man far skriva sin text pa nagot annat sprak an det man talar i Sormland, Smaland, Odeshog och Sodertalje, for jag sag att de som overvagande saljs dar inte har a, a och o pa tackenuppsattningen pa sina tengantbardConseal skrev:De säljs för fullt för 50£ på ebay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... k&_sacat=0
Sag sen inte att jag skriver daligt nar det har ar svart att lasa

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Kontakt:
Kvadden såld, annan mc köpt!
- Bilagor
-
- IMG_20161119_112708-800x600.jpg (115.48 KiB) Visad 11028 gånger
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jaha, så istället för en XL-stånka eller en fyrhjuling så blev det en liten zweiknack https://www.youtube.com/watch?v=Vju2pyqXBLgadrian_vg skrev:Kvadden såld, annan mc köpt!

Men den här är nästan bättre, tvåtaktshatarnas vänner https://www.youtube.com/watch?v=z4OmRsiZGMg

Eller den mer miljövänliga varianten https://www.youtube.com/watch?v=_KbYUsG6pn4

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Jepp, precis så.Tyrannosaurus skrev:Jaha, så istället för en XL-stånka eller en fyrhjuling så blev det en liten zweiknack https://www.youtube.com/watch?v=Vju2pyqXBLgadrian_vg skrev:Kvadden såld, annan mc köpt!
Men den här är nästan bättre, tvåtaktshatarnas vänner https://www.youtube.com/watch?v=z4OmRsiZGMg
Eller den mer miljövänliga varianten https://www.youtube.com/watch?v=_KbYUsG6pn4

Priset var rätt, modellen var lätt, och framförallt startade den på första kicken vid demon.
Jag känner att jag kickat färdigt stora 600cc-stånkor. Denna DT med 6,8:1 i kompression kommer mig veterligen aldrig att bli svårkickad. Möjligen då kanske om kolven nyper...

===
===
Köpte prylar för vinterprojektet. På med värmehandtag och installera voltmeter/usb-uttag så.... massa sladd, sockerbitar, krympslang, kabelskor och tång. Nästa repa blir lödstation, relä och relähållare... Sen skall jag försöka hitta någon bra jordpunkt också. Har redan köpt skruv, mutter och brickor för ett par hundra för att få på väskhållarna, oerhört underhållande att förra ägaren inte sparat allt som behövdes
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Helt rätt, jag känner samma sak efter att jag hade en XL500 under en kort period. Men varför inte en lätt och trevlig V-Twin med elstart? Det skulle vara min melodi om jag nån gång fick för mig att köra vinter igen.adrian_vg skrev:Jag känner att jag kickat färdigt stora 600cc-stånkor.
På tal om kick. Det var som gubben som kom fram (måste ha varit i mitten eller slutet på 70-talet) och beundrade min lilla CB400 Four som jag hade på den tiden. Sen när jag startade...
- Å har den självstart? Ja på min tid när jag körde Harly Davidsson (uttala med svensk betoning

- Ja utvecklingen går framåt och bilar har inte startvev heller längre. Visserligen har jag kick (det satt ju kick på alla hojar fram t.o.m. CB750, Z900 och GS750) men jag använder den aldrig om inte batteriet tar slut.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
För komplicerat med två cylindrar för vinterbruk.Tyrannosaurus skrev:Helt rätt, jag känner samma sak efter att jag hade en XL500 under en kort period. Men varför inte en lätt och trevlig V-Twin med elstart? Det skulle vara min melodi om jag nån gång fick för mig att köra vinter igen.adrian_vg skrev:Jag känner att jag kickat färdigt stora 600cc-stånkor.
Måste vara enkelt att meka utomhus, vid behov, i femton minusgrader.
DT125 finns inte med elstart så vitt jag vet.
Kollade på en Suzuki DRZ400 med elstart, men kom inte överens om priset med säljaren. Intressant hojmodell dock.
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Honda hade tidigare den perfekta vinterhojen, en slags semi-offroad VT500E Ascot.adrian_vg skrev:För komplicerat med två cylindrar för vinterbruk.Tyrannosaurus skrev:Helt rätt, jag känner samma sak efter att jag hade en XL500 under en kort period. Men varför inte en lätt och trevlig V-Twin med elstart? Det skulle vara min melodi om jag nån gång fick för mig att köra vinter igen.adrian_vg skrev:Jag känner att jag kickat färdigt stora 600cc-stånkor.
Måste vara enkelt att meka utomhus, vid behov, i femton minusgrader.
DT125 finns inte med elstart så vitt jag vet.
Kollade på en Suzuki DRZ400 med elstart, men kom inte överens om priset med säljaren. Intressant hojmodell dock.
Fördelar: Liten, lätt, V-Twin, kardan, vattenkylning, lättmeckad, håller (så det behövs inte mycket meck), elstart.
Nackdel: Den såldes aldrig i Sverige så man får troligen isf importera en själv om man inte hittar nån på annons http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... e%2083.htm
Det fanns en europeisk variant av den också med kapslade bromsskivor, typ som CBX400 och 550. Den heter bara VT500E utan tillägget Ascot. Men den verkar vara mer gatanpassad och till utseendet och ganska lik VF400F till skillnad mot Ascot som mer liknar en flat trac hoj (amerikansk variant på speedway).
Kör en bildsökning så hittar du båda varianterna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal