Off-topictråden del 6

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021

Re: Off-topictråden del 6

#316 Inlägg av Göingen »

Seth skrev:nu så har man beställt hem lars molins samlade verk med

Potatishandlaren / Kunglig Toilette
Midvinterduell / Saxofonhallicken
Kejsaren av Portugallien
Ivar Kreuger
Den tatuerade änkan
"Vem älskar Yngve Frej" Var det inte en rulle som heter så, med Janne "Loffe" Carlsson i en av rollerna?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#317 Inlägg av adrian_vg »

Har en känsla av att Conseal är lite sugen på en Crossrunner... 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#318 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Har en känsla av att Conseal är lite sugen på en Crossrunner... 8*)
Hmmm "Crossrunner". är det en "Crossdresser" som blir jagad av någon??
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#319 Inlägg av blacken »

tersan skrev:Hmm.... en lokal mc-klubb jag passerar dagligen har under natten bytt färg från gul/röd till gul/blå. :? Ska jag vara mer eller mindre orolig nu för att det ska smälla precis när jag åker förbi? :?
Jag skulle ändra mitt vägval ett tag, i allafall..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#320 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
tersan skrev:Hmm.... en lokal mc-klubb jag passerar dagligen har under natten bytt färg från gul/röd till gul/blå. :? Ska jag vara mer eller mindre orolig nu för att det ska smälla precis när jag åker förbi? :?
Vad är betydelsen av detta?
===

Användarvisningsbild
Seth
Medlem

#321 Inlägg av Seth »

Göingen skrev:

Kejsaren av Portugallien
Ivar Kreuger
Den tatuerade änkan
"Vem älskar Yngve Frej" Var det inte en rulle som heter så, med Janne "Loffe" Carlsson i en av rollerna?
vet inte. inte sett den filmen. köpte boxen för midvinterduell och potatishandlaren. de andra var bara bonus men ska skaffa mera molinfilmer såsom badjävlar etc
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#322 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:
Ja, efter lite googlande så verkar det oklart om mc-klubben ifråga lämnat den gulröda sammanslutningen frivilligt eller om de blivit utkastade. Om anledning är någon schism eller att de tänker ansluta sig till någon annan klubb så finns ju en viss risk för någon form av vedergällning. Med tanke på att pansarskott och större sprängladdningar tidigare använts som kommunikationsmedel hojklubbar emellan så kanske Blackens råd inte är så tokigt? :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#323 Inlägg av tersan »

Seth skrev:
Göingen skrev:

Kejsaren av Portugallien
Ivar Kreuger
Den tatuerade änkan
vet inte. inte sett den filmen. köpte boxen för midvinterduell och potatishandlaren. de andra var bara bonus men ska skaffa mera molinfilmer såsom badjävlar etc
Du har köpt en box med Lars Molins samlade verk, fast den innehåller inte alla? :? Badjävlar är annars en riktig klassiker, rekommenderas!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Seth
Medlem

#324 Inlägg av Seth »

tersan skrev:
Seth skrev:
Göingen skrev:"Vem älskar Yngve Frej" Var det inte en rulle som heter så, med Janne "Loffe" Carlsson i en av rollerna?
Du har köpt en box med Lars Molins samlade verk, fast den innehåller inte alla? :? Badjävlar är annars en riktig klassiker, rekommenderas!
tkr också det e konstigt. badjävlar kommer komma. ska beställa vid nästa löning så man har nåt att se fram emot
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#325 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Ja, efter lite googlande så verkar det oklart om mc-klubben ifråga lämnat den gulröda sammanslutningen frivilligt eller om de blivit utkastade. Om anledning är någon schism eller att de tänker ansluta sig till någon annan klubb så finns ju en viss risk för någon form av vedergällning. Med tanke på att pansarskott och större sprängladdningar tidigare använts som kommunikationsmedel hojklubbar emellan så kanske Blackens råd inte är så tokigt? :wink:
Aha, det är en av de där enprocentsklubbarna alltså.
===

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#326 Inlägg av Conseal »

adrian_vg skrev:Har en känsla av att Conseal är lite sugen på en Crossrunner... 8*)
Vad får dig att tro det ? :?
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#327 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:
Eh? Gul/blå har jag aldrig sett. Jag vet bara att en ganska stor del av de gula/röda inte är blågula, inte ens deras president till skillnad mot de röda/vita som vad jag vet är väldigt blågula. Vart det invecklat :wink:
tersan skrev:Ja, efter lite googlande så verkar det oklart om mc-klubben ifråga lämnat den gulröda sammanslutningen frivilligt eller om de blivit utkastade. Om anledning är någon schism eller att de tänker ansluta sig till någon annan klubb så finns ju en viss risk för någon form av vedergällning. Med tanke på att pansarskott och större sprängladdningar tidigare använts som kommunikationsmedel hojklubbar emellan så kanske Blackens råd inte är så tokigt? :wink:
Nja, hojklubbar brukar knappast skjuta med pansarskott och annat, utan många medlemmar i de ovan nämda "hojklubbarna" verkar inte ens varken äga eller köra hoj vilket var ett grundkrav för att kunna bli medlem i en hojklubb när jag började åka hoj. En del har inte ens ha hojkort och har knappt aldrig ens suttit på en hoj.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#328 Inlägg av Ajax »

Tyrannosaurus skrev: En del har inte ens hojkort och har knappt aldrig ens suttit på en hoj.
Upprörande, snacka om inflation! Vart är världen på väg någonstans? Hur skulle det se ut om smc:s instruktörer kommer i en Volvo T4 till klubbmötena?? Jag förstår plötsligt varför adrian kör hoj hela året, han skulle inte vara en trovärdig smc-instruktör annars. Respekt adrian. Tack för att du står ut i kyla, is och snö, ihärdigt stånkar vidare och visar var skåpet ska stå.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#329 Inlägg av blacken »

Ajax skrev:
Tyrannosaurus skrev: En del har inte ens hojkort och har knappt aldrig ens suttit på en hoj.
Upprörande, snacka om inflation! Vart är världen på väg någonstans? Hur skulle det se ut om smc:s instruktörer kommer i en Volvo T4 till klubbmötena?? Jag förstår plötsligt varför adrian kör hoj hela året, han skulle inte vara en trovärdig smc-instruktör annars. Respekt adrian. Tack för att du står ut i kyla, is och snö, ihärdigt stånkar vidare och visar var skåpet ska stå.
Ähhh! Han har inte råd med en bil :D bara det att han maskerar det till att spela hojtuffing. Och han är ju gift, och så vet man vem som bestämmer möblemangets placering :D

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#330 Inlägg av Ajax »

blacken skrev:
Ajax skrev:
Ähhh! Han har inte råd med en bil :D bara det att han maskerar det till att spela hojtuffing. Och han är ju gift, och så vet man vem som bestämmer möblemangets placering :D
Jaså, är det så enkelt?!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Låst