blacken skrev:Jag skulle vilja se Emil i Lönneberga vs Goodzilla, eller Pippi Långstrump möter Hannibal Lector..

Äh vad är Godzilla när det finns Mozilla

Eller Miss Piggy möter Frankenstein.
Moderator: adrian_vg
blacken skrev:Jag skulle vilja se Emil i Lönneberga vs Goodzilla, eller Pippi Långstrump möter Hannibal Lector..
Bara ditt val av källa till ny kunskap säger att det inte kommer att finnas någon som helst likhet mellan "vår" Adrian och artikelnsblacken skrev:Hade ingen aning om att Adrian var blondin. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/t ... 2663393.ab![]()
![]()
Är lite krumryggig pga artriten, och är ganska blek just nu, men vänta några månader och jag kommer att vara helt al dente!Råttis skrev:Adrian och jag som trodde att du var en "överkokt makaron"....![]()
Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Att VF står för V4 visste man, men inte vad R stod för.blacken skrev:Lyssna noga vid 0:49 så får man förklaringen till vad VFR betyder https://www.youtube.com/watch?v=i_L__y8DVn0![]()
![]()
Ser bara ett som är det, Har jag missat nå`t igen som vanligt??intressanta är att flera av modellerna heter som amerikanska jaktplan
F86 Sabre (har vissa likheter med svenska J29 Tunnan)blacken skrev:Ser bara ett som är det, Har jag missat nå`t igen som vanligt??intressanta är att flera av modellerna heter som amerikanska jaktplan
Ahh, man måste ju bara få fråga, annars så lär man sig inget, eller hurTyrannosaurus skrev:F86 Sabre (har vissa likheter med svenska J29 Tunnan)blacken skrev:Ser bara ett som är det, Har jag missat nå`t igen som vanligt??intressanta är att flera av modellerna heter som amerikanska jaktplan
Hawker Hurricane (från WW2)
SR71 Blackbird
Interceptor (vet inte vad den har för beteckning i övrigt, men det är ett äldre jaktplan)
Sen glömde jag ju faktiskt två:
F18 Hornet (CB1000/600R Hornet. Bushojarna med enkelsving som många stuntåkare kör med)
F117 Nighthawk (Stealth fighter)
Flera semisportmodeller heter Nighthawk (oftast rena USA-modeller) den enda som har sålts i Sverige var CBX600F men då hade dom rationaliserat bort namnet. Bäst av dom är i mitt tycke CB750/700 Nighthawk S som är lite lik CBX750F men med liten toppkåpa, 16" hjul både fram och bak och kardan.
Vilken var det du kände igen?
Jag glömde också några modellnamn som inte är jaktplan:
Fireblade = CBR900/1000RR
Firestorm = VTR1000F
Av någon anledning har inte RVT1000 nåt namn mer än RC51, SP1 och SP2. Samma sak gäller också VF1000R, RC30 (VFR750R), RC45 (RVF750), RC40 (kanske inte så många som vet att NR750 också heter så) åså får vi ju inte glömma RC213V-S som inte ens har nån VFR eller RVF beteckning, det kanske skulle behövas för många "R" för det typ RVFR1000RRR
Efterföljaren till den är väl amerikanska B2 bombaren. Det är inte den du tänker på i samband med F117? För det är vad jag vet inte ett renodlat bombplan, men B2 är det.blacken skrev:F117 är ett renodlat bomplan
Ett annat "smått" intressant flyg från den tiden av Tyskarna var Horten 229, https://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229 hade det kommit i serieproduktion, så hade kriget vänt för Tyskarna, så långt för sin tid var det. Dom hann bygga tre plan innan kriget var över. Det planet var över 40 år före sin tid.
Nästan...Men det finns iaf ingen hoj som heter Messerschmidt