Senaste köpet:
Moderator: adrian_vg
Re: Senaste köpet:
Yuasa batteri till -01an.
Pris 1150 men värt det för att kunna köra hem o vidare.
Pris 1150 men värt det för att kunna köra hem o vidare.
"Bättre än HD"
Hugger från Harris i kolfiber beställd. 

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Föll du för coolfibret?Maciver skrev:Hugger från Harris i kolfiber beställd.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Jupp.adrian_vg skrev:Föll du för coolfibret?Maciver skrev:Hugger från Harris i kolfiber beställd.![]()
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Ny firmabil! Har letat en tid, men alla intressanta objekt såldes fortare än jag hann säga "den där ska jag ta och ringa på".
Så idag fick jag tidigt kasta mig iväg till Småland för att kolla på en lämplig bil. Till all lycka var den precis jag vad letat efter, inklusive lackad i grönt!
Nu återstår bara problemet att sälja av en Land Rover och en Mazda-pickis. Blir förmodligen några inlägg i hat-tråden efter att jag lagt ut dem på Blocket.

Så idag fick jag tidigt kasta mig iväg till Småland för att kolla på en lämplig bil. Till all lycka var den precis jag vad letat efter, inklusive lackad i grönt!
Nu återstår bara problemet att sälja av en Land Rover och en Mazda-pickis. Blir förmodligen några inlägg i hat-tråden efter att jag lagt ut dem på Blocket.

VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Kontakt:
Vad blev det för något skumt denna gång då?tersan skrev:Ny firmabil! Har letat en tid, men alla intressanta objekt såldes fortare än jag hann säga "den där ska jag ta och ringa på".![]()

===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Skumt vet jag inte... efter en för att vara mig ovanligt seriös research kom jag fram till att en Isuzu D-max var rätt bil.adrian_vg skrev:Vad blev det för något skumt denna gång då?tersan skrev:Ny firmabil! Har letat en tid, men alla intressanta objekt såldes fortare än jag hann säga "den där ska jag ta och ringa på".![]()
Nu återstår bara problemet att sälja av en Land Rover och en Mazda-pickis. Blir förmodligen några inlägg i hat-tråden efter att jag lagt ut dem på Blocket.![]()
Och när det gäller försäljningen av de gamla så la jag ut en annons på Blocket på Mazdan... tre minuter senare kom första mailet... är uppe i ett femtontal hittills. Det festliga är att flera har olika namn men samma telefonnummer, nästan alla bor minst 30 mil bort. Någon påstår sig till och med bo i grannstaden, men telefonnumret står på en person i Malmö bara 50 mil härifrån. Ska börja ringa spekulanterna imorgon, men har inga större förhoppningar.
VFR750F -92, grön
Intressanttersan skrev:Skumt vet jag inte... efter en för att vara mig ovanligt seriös research kom jag fram till att en Isuzu D-max var rätt bil.adrian_vg skrev:Vad blev det för något skumt denna gång då?tersan skrev:Ny firmabil! Har letat en tid, men alla intressanta objekt såldes fortare än jag hann säga "den där ska jag ta och ringa på".![]()
Nu återstår bara problemet att sälja av en Land Rover och en Mazda-pickis. Blir förmodligen några inlägg i hat-tråden efter att jag lagt ut dem på Blocket.![]()
Och när det gäller försäljningen av de gamla så la jag ut en annons på Blocket på Mazdan... tre minuter senare kom första mailet... är uppe i ett femtontal hittills. Det festliga är att flera har olika namn men samma telefonnummer, nästan alla bor minst 30 mil bort. Någon påstår sig till och med bo i grannstaden, men telefonnumret står på en person i Malmö bara 50 mil härifrån. Ska börja ringa spekulanterna imorgon, men har inga större förhoppningar.

Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- adrian_vg
- Kontakt:
Finns det märket kvar?tersan skrev:Skumt vet jag inte... efter en för att vara mig ovanligt seriös research kom jag fram till att en Isuzu D-max var rätt bil.
Minns det från 80-talet, men inte sett det sen dess. Finns reservdelar att få tag på?
Varför gör de så? Vad är motivet som en frågeställare skrivit?tersan skrev:Och när det gäller försäljningen av de gamla så la jag ut en annons på Blocket på Mazdan... tre minuter senare kom första mailet... är uppe i ett femtontal hittills. Det festliga är att flera har olika namn men samma telefonnummer, nästan alla bor minst 30 mil bort. Någon påstår sig till och med bo i grannstaden, men telefonnumret står på en person i Malmö bara 50 mil härifrån. Ska börja ringa spekulanterna imorgon, men har inga större förhoppningar.
===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jag vet inte om handeln med begagnade pickuper som exporteras till Afrika fortfarande är igång. De betalade bra, men sen var det nåt som varken skattemyndighet eller polis var så förtjusta i om jag minns rätt.Mister skrev:Intressantvad är motivet måntro?
Få se om jag får fram nåt intressant efter att ha pratat med några...

VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Kontakt:
tersan skrev:Jag vet inte om handeln med begagnade pickuper som exporteras till Afrika fortfarande är igång. De betalade bra, men sen var det nåt som varken skattemyndighet eller polis var så förtjusta i om jag minns rätt.Mister skrev:Intressantvad är motivet måntro?
Få se om jag får fram nåt intressant efter att ha pratat med några...

===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jadå, de var borta några år men gjorde en comeback på svenska marknaden för runt 10 år sen. Är en av världens större tillverkare av lastbilar och motorer, så delar är inga problem. Nu är de i och för sig välkända för att inte behöva några delar...adrian_vg skrev:Finns det märket kvar?tersan skrev:Skumt vet jag inte... efter en för att vara mig ovanligt seriös research kom jag fram till att en Isuzu D-max var rätt bil.
Minns det från 80-talet, men inte sett det sen dess. Finns reservdelar att få tag på?

VFR750F -92, grön
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Nu har vi hamnat i hat-tråden, jag gör fortsatta inlägg där.adrian_vg skrev:tersan skrev:Få se om jag får fram nåt intressant efter att ha pratat med några...

Edit: Gjorde liten ändring med länk till har-tråden.//AvG
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Kontakt:
Hmm. Både jag och Zlatan är skeptiska.tersan skrev:Nu är de i och för sig välkända för att inte behöva några delar...

- Bilagor
-
- skeptisk-zlatan.jpg (51.84 KiB) Visad 9291 gånger
===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Hmm, nu när du säger det så är jag nog lite skeptisk också. Min Mazda har jag haft i 6 år, och under den tiden har jag utöver normal service behövt byta batteri (standard från B**tema), dragkrok (köpte den sista i Sverige...) och ett avrostat servorör (fanns inte till en 10 år gammal japansk bil, så Hydroscand gjorde en passande slang istället). Så ja, japanska pickisar är driftsäkra, men reservdelarna börjar ta slut efter sisådär 10 år. Inte riktigt europa-klass.adrian_vg skrev:Hmm. Både jag och Zlatan är skeptiska.tersan skrev:Nu är de i och för sig välkända för att inte behöva några delar...

VFR750F -92, grön