"Idag är en bra dag"

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: "Idag är en bra dag"

#241 Inlägg av adrian_vg »

Fick mina axelpuckar till kåtten (förlåt vifferister...) och monterade dem på stört, efter att brevet med dem varit borta sen i fredags.

Posten alltså... :huvet
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: "Idag är en bra dag"

#242 Inlägg av Råttis »

Jadå OK förutom blåmärken efter säkerhetsbältena. verkar som de har landat ikväll. Får se imorgon hur det är.

/Råttis

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: "Idag är en bra dag"

#243 Inlägg av Tyrannosaurus »

Råttis skrev:Idag är en bra dag,

min familj är hemma efter en kollision med ett träd i 70km/h.

Jag finns med i bilden och jag anländer strax efter att min fru och mina barn är förda till lassarettet.
http://www.skanskan.se/article/20150420 ... -in-i-trad

Sedan bar det iväg för att ta hand om mina nära och kära.

/Råttis
Ser otäckt ut, träd är ju ganska omedgivliga (konstiga ord, men jag hittar inget annat) att köra in i.

Men en fråga av ren nyfikenhet: Inte för att någon har med det att göra (du kan svara om du vill) men vad var den "okända anledningen"?
Själv hade jag kunnat fronta med min hoj in i en bil "av okänd anledning" i Småland för en del år sen. Då hade den "okända anledningen" varit massor med grått grus som inte syns och som det är meningen att bilarna ska köra ner i fästmassan som resulterade i ett generalsläpp i en högerkurva som skickade mig långt över i mötande fil och nästan ner i diket. Hade jag fått möte så hade det varit kört. Men visst är det där gråa gruset bra... Det är billigt iaf :evil:
Nollvisionen = Visionen om noll överlevande motorcyklister.

"Okända anledningar" kan alltså vara grus, olja, bil i mötande körbana, men även okoncentration p.g.a. fokusering på annat osv.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: "Idag är en bra dag"

#244 Inlägg av Råttis »

Råkade köra för nära väggrenen.

/Råttis

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: "Idag är en bra dag"

#245 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Vet inte om det ska vara i den här tråden eller "Idag hatar jag tråden".

Hur som, idag gick jag ner till garaget med den goda förutsättning att fixa med hojen. Tänkte bara att jag skulle köra lite garagestädning först eftersom det har varit byggnation där med betonghåltagning mm. = En jävla massa betongdamm :cAngry:

Så efter att ha flyttat undan hojen så börjades det... Fan vad dom hade svinat ner alla grejer i hyllor mm. Man drar sig för att jobba med hojen när det ser ut på det sättet, speciellt motor/förgasarjobb som kräver en del renlighet.

Så efter 3,5 timmar eller nåt är jag slut, kroppen lever rövare, men två av tre hyllor och prylarna däri rentorkade, golvet delvis sopat och en jävla massa gammal bråte slängt. Det är otroligt vad man samlar på sig mycket skit - alltså inte bra-å-ha-prylar utan rent skräp utan värde som gamla gummislangar, tändstift, insugsgummin hårda som backelit, diverse tomma förpackningar, en jävla massa papper, avdragna skruvar, diverse metallbitar osv.

Puh! En hylla kvar, men där ligger det inte lika mycket skit, och lite golvyta där de nedre kåpdelarna ligger, sen kanske man kan börja med väsentligheterna :)
Det är en bra dag.
Gör sånt ibland också när man letar skruvar och bara hittar de där udda dimensionerna som kanske kan komma till användning om tvåhundra år...
Lite till garagestädning, ytterligare en massa skit slängt (hittade bl.a. en gammal trådlös telefon från tidigt 1900-tal eller nåt, vafan spar man på sånt skit för?)
Under arbetet så ringer en spekulant på Mijas hoj som vi hade ute och köper den nästan direkt utan någon större prutning.

Så nu hänger det på mig. Skiten ska isär (min hoj alltså), förgasarna fixas och göras ren (i värsta fall åker jag på någon ny trottel om något membran är spräckt), sen ska den ihop, jag upp på hojen och köra. Om allt funkar så kommer hon troligen att köpa en VF750C som vi har varit och tittat på förra året. Ingen annons utan annan kontakt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1535
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: "Idag är en bra dag"

#246 Inlägg av Mister »

Olycka leder alltid till eftertänksamhet. Skönt att det gick så bra som det gjorde.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1535
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: "Idag är en bra dag"

#247 Inlägg av Mister »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Vet inte om det ska vara i den här tråden eller "Idag hatar jag tråden".

Hur som, idag gick jag ner till garaget med den goda förutsättning att fixa med hojen. Tänkte bara att jag skulle köra lite garagestädning först eftersom det har varit byggnation där med betonghåltagning mm. = En jävla massa betongdamm :cAngry:

Så efter att ha flyttat undan hojen så börjades det... Fan vad dom hade svinat ner alla grejer i hyllor mm. Man drar sig för att jobba med hojen när det ser ut på det sättet, speciellt motor/förgasarjobb som kräver en del renlighet.

Så efter 3,5 timmar eller nåt är jag slut, kroppen lever rövare, men två av tre hyllor och prylarna däri rentorkade, golvet delvis sopat och en jävla massa gammal bråte slängt. Det är otroligt vad man samlar på sig mycket skit - alltså inte bra-å-ha-prylar utan rent skräp utan värde som gamla gummislangar, tändstift, insugsgummin hårda som backelit, diverse tomma förpackningar, en jävla massa papper, avdragna skruvar, diverse metallbitar osv.

Puh! En hylla kvar, men där ligger det inte lika mycket skit, och lite golvyta där de nedre kåpdelarna ligger, sen kanske man kan börja med väsentligheterna :)
Det är en bra dag.
Gör sånt ibland också när man letar skruvar och bara hittar de där udda dimensionerna som kanske kan komma till användning om tvåhundra år...
Lite till garagestädning, ytterligare en massa skit slängt (hittade bl.a. en gammal trådlös telefon från tidigt 1900-tal eller nåt, vafan spar man på sånt skit för?)
Under arbetet så ringer en spekulant på Mijas hoj som vi hade ute och köper den nästan direkt utan någon större prutning.

Så nu hänger det på mig. Skiten ska isär (min hoj alltså), förgasarna fixas och göras ren (i värsta fall åker jag på någon ny trottel om något membran är spräckt), sen ska den ihop, jag upp på hojen och köra. Om allt funkar så kommer hon troligen att köpa en VF750C som vi har varit och tittat på förra året. Ingen annons utan annan kontakt.
Ser er båda då på vifferträffen i augusti?
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re:

#248 Inlägg av Tyrannosaurus »

Mister skrev:
Tyrannosaurus skrev:Lite till garagestädning, ytterligare en massa skit slängt (hittade bl.a. en gammal trådlös telefon från tidigt 1900-tal eller nåt, vafan spar man på sånt skit för?)
Under arbetet så ringer en spekulant på Mijas hoj som vi hade ute och köper den nästan direkt utan någon större prutning.

Så nu hänger det på mig. Skiten ska isär (min hoj alltså), förgasarna fixas och göras ren (i värsta fall åker jag på någon ny trottel om något membran är spräckt), sen ska den ihop, jag upp på hojen och köra. Om allt funkar så kommer hon troligen att köpa en VF750C som vi har varit och tittat på förra året. Ingen annons utan annan kontakt.
Ser er båda då på vifferträffen i augusti?
Skulle inte vara fel alls. Men som sagt så hänger det på lite omständigheter. Vi skulle iofs kunna anmäla oss och åka bil om det skiter sig (har gjort det förr, även på vanliga träffar) men det är inte samma grej.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: "Idag är en bra dag"

#249 Inlägg av Jonher »

Råttis skrev:Jadå OK förutom blåmärken efter säkerhetsbältena. verkar som de har landat ikväll. Får se imorgon hur det är.

/Råttis
Skönt att det inte blev värre.
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: "Idag är en bra dag"

#250 Inlägg av adrian_vg »

Råttis skrev:Jadå OK förutom blåmärken efter säkerhetsbältena. verkar som de har landat ikväll. Får se imorgon hur det är.
:tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

Re: "Idag är en bra dag"

#251 Inlägg av Frippe »

Jag lyckades med en 5:a på 150 kg i marklyft. :D

Liten men enveten!
VFR -03

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: "Idag är en bra dag"

#252 Inlägg av Jonher »

Godkänd besiktning på viffer'n och ett trevligt snack med besiktningsmannen på Opus :D
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: "Idag är en bra dag"

#253 Inlägg av Seth »

Räknade ut vad en fått i lönehöjning när man kolla lönespecen idag.
lagom nöjd
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: "Idag är en bra dag"

#254 Inlägg av M@rtini »

Ska hämta hojen från vinterförvaringen idag. :banana
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: "Idag är en bra dag"

#255 Inlägg av Råttis »

Tjoohooo!

Försäkringen tog min skada på MC:n!!

:banana

/Råttis

Skriv svar