Åkte hemåt i sakta mak i mina tillåtna 70km/h och har just svängt in på vänsterfilen på den tvåfiliga vägen, då jag ska svänga vänster ca hundra meter längre fram. Hörde ett konstigt susande och brummande och blev smått orolig, typ "vad har gått sönder nu på Edwin...? Fan och hans moster osv" Brummandet ökar och jag vinglar lite när jag försöker se ner på motorn uppifrån och snett neråt och samtidigt ha ett öga på den glesa trafiken (ok, inte helt smart gjort, jag medger det, men iaf...), ser inga flammor eller konstig rök eller så från motorn. Kollar i backspeglarna, ingenting. Brummar på rätt bra nu...
Råkar av en slump vrida mig i en smått akrobatisk ställning och kolla bakåt. Där ligger en fläskmerca med en man, 50-plus och nåt som skulle kunna vara hans fru.
En knapp halvmeter bakom!! Vid alla gudar och deras moder, det är en bil som brummar och han sitter bokstavligen på bönpallen!! F@n vet vad som flög i mig, men jag släppte på gasen iaf...
Mannen bakom måste ha tvärbromsat och bytte tvärt fil åt höger och körde om. Mitt vanligen smått timida jag gav honom fingret. Skit bakom ratten, jo-jo... Vad händer egentligen, söker idioterna upp mig eller??