Köpa Saab!

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#181 Inlägg av Tyrannosaurus »

elias skrev:Jag är ganska ny med automat. Det ÄR en tung bil, och jag måste lära mig att släppa på gasen för att utnyttja det. Just att vänja sig av att jag inte har en motorbroms är svårt.
Jodå, automater har motorbroms på exakt samma sätt som manuella, det är bara att växla ner med spaken. Det är därför det finns flera lägen :)

Var bara försiktig så du inte råkar få i backen eller parkläge, men spaken brukar ha spärr för att dra framåt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#182 Inlägg av elias »

Det är ganska lugnt. För att växla "manuellt" så drar jag spaken ett hack åt vänster. Ska köra lite motorväg imorgon (ca 55 mil). Då ska vi se hur mycket soppa hon drar då.
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#183 Inlägg av Tyrannosaurus »

Då var Saaben... GM:en... Opeln... äsch... Calibran såld och en ny (bättre begagnad) "plåthög" inköpt.

Faktiskt en ganska trevlig "plåthög", Baader Meinhof Wagen 325 ti -01. Men den är lite trång, jag ska se om det går att hitta längre skenor till stolen.

Egentligen borde jag skämmas som nu har en nyare "plåthög" än hoj, men å andra sidan är hojen fortfarande snabbare :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#184 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Faktiskt en ganska trevlig "plåthög", Baader Meinhof Wagen 325 ti -01. Men den är lite trång, jag ska se om det går att hitta längre skenor till stolen.
En kombi, eller livsstilskombi som de oftast kallas? ;-) Med en rak sexa?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#185 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Faktiskt en ganska trevlig "plåthög", Baader Meinhof Wagen 325 ti -01. Men den är lite trång, jag ska se om det går att hitta längre skenor till stolen.
En kombi, eller livsstilskombi som de oftast kallas? ;-) Med en rak sexa?
2-3 dörrars halvkombi eller kombikupé, kallas även "Compact" på BMW-språk med 2,5 l sexa på 192 hk.

Riktiga kombin med samma motor heter 325 i Touring och är baserad på den vanliga sedanen. Den här är kortare och har nästan inget överhäng bak.
Har plasthuv så standardproblemet som BMW hade på hela E46-serien finns inte. Möjligt att även bakluckan är plast, har inte klurat ut det än.

Faktum är att den både är kortare och smalare än Calibran, men lite högre, ca. 130 kg tyngre och har inbyggt "kuddkrig". Jag räknade till 6 kuddar, så smäller man med den här och alla löser ut så lär man se ut som en boxare sen :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010

#186 Inlägg av fbkforever »

Hade helt missat denna tråd. Men jag har haft ca 10st saabar som tjänstebil, ja jag jobbar på saab. Alla har dragit ca 1l/mil. och då har jag haft gamla 9-3 nya 9-3, 9-5. man/aut. olika motorer. en 9-5 diesel den drog 0.7. Detta är blandad körning. Och då har jag ganska tung högerfot. Så oavsett modell och motor så har de dragit lika mycket. förutom dieseln då.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#187 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:2-3 dörrars halvkombi eller kombikupé, kallas även "Compact" på BMW-språk med 2,5 l sexa på 192 hk.

Riktiga kombin med samma motor heter 325 i Touring och är baserad på den vanliga sedanen. Den här är kortare och har nästan inget överhäng bak.
Aha! Den modellen. Den är rätt näpen, men motorn gör den manlig. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar