adrian_vg skrev:Nu pratar jag inte om ödlan. Den är lite ... speciell.
Man ser en hel del kustomkrombyggen till salu på Blocket som man ibland undrar vad i h-e säljaren tänkte på. Och som är grymt övervärderade.
Spelar ingen roll om jag exvis tycker att min svartviffer (som händelsevis är till salu) är värd minst 50 stora, om nån inte är beredd att betala det.
Det är förresten en grej jag hatar också - säljarens övervärdering av egna hojen utan nån som helst självinsikt.
+1 på allt!
Ofta summerar den optimistiske säljaren inköpspriset för flera år sen, nedlagda kostnader för service/tillbehör under årens lopp och tycker dessutom att nedlagd tid på nåt sätt ska betala sig också.
Vill man ha roliga exempel på bristande självinsikt kan man studera Blocket-annonser på begagnade datorer.
Min syster blev inkallad till sjukhuset igår för att kolla sina värden. Läkaren gav henne svaret: Det kan vara cancer, sedan får hon reda på att det var något helt annat.
Hur fan kan en läkare ge info innan dom har all info. Jag verkligen hatar det.
BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
Brother Wolf skrev:Min syster blev inkallad till sjukhuset igår för att kolla sina värden. Läkaren gav henne svaret: Det kan vara cancer, sedan får hon reda på att det var något helt annat.
Hur fan kan en läkare ge info innan dom har all info. Jag verkligen hatar det.
BW
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hatar denne gamle koppen! Har haft ont i ryggen mer eller mindre sen 18 års åldern men nu är det djävligare än vanligt. Dålig känsel i vänster ben sen fyra veckor och ont som fan ibland. Ska till läkaren imorron, får se vad domen blir. Hade jag varit en häst hade domen blivit ett skott i pannan
MC säsongen känns långt borta just nu, kan inte lyfta benet över sadeln ens...
Får kanske börja titta efter en scooter eller nåt
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Artrit?
Beklagar. Vi får samköpa nån sorts kustomhojar edyl...
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det är aldrig kul när kroppen bedrar en, önskar dock alla I MCK Kryppling att det kommer att ordna sig på det ena eller andra sättet.
När det gäller val av Hoj, varför inte ta ur VFR-motorn och bygga en kustom runt den
BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
Brother Wolf skrev:Det är aldrig kul när kroppen bedrar en, önskar dock alla I MCK Kryppling att det kommer att ordna sig på det ena eller andra sättet.
När det gäller val av Hoj, varför inte ta ur VFR-motorn och bygga en kustom runt den
BW
Finns ju VF 750 Magna!
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
HondaHasse skrev:Domen löd, diskbråck, ska självläka med hjälp av sjukgymnastik och värktabletter. Får hoppas att det går fort....
Ouch! Hoppas de har rätt.
Mer morfin åt folket!
===
Hojåkarna (inkl. undertecknad) blir bara äldre och äldre och sjukare och sjukare. Var ska detta sluta?
Nu måste jag bara få tummen ur och fixa förgasarna och kolla om jag ska kunna köra i år igen. Om jag inte kan köra den mer så lär jag nog få bita i det extremt sura äpplet och se om jag kan hitta en värdig köpare till "ödlan".
Fan, bara tanken gör ont, men vafan ska jag isf göra? Låta den stå och mögla? Men hur som helst och oavsett vilket så måste förgasarna fixas så den går ordentligt igen och inte som när jag testade i somras när den gick dåligt på tre och sprutade soppa ur den fjärde.