frågestafett militärhistoria m.m.
Moderator: adrian_vg
Nej nej nej..., vågar inte ens svara på frågan om Su23, men jag skall ta reda på det åt dig
, fast inte förrän på måndag.
Ok, lite ledtrådar, Sverige har ganska nyligen börjat öva med detta land...åtminstone på land, även om vi varit obehagligt nära "vänner" vid något tillfälle för ett antal år sedan.
Flaggan som syns till höger om där planet "blåser" förbi är en ledtråd med.
För övrigt så roade sig flygslynglarna ibland med att avsluta anfallen över vår gruppering och steg sedan rakt upp bara för att skoja lite med oss
det fladdrade rätt bra i kläderna när de drog på ebk:n...Överbetalda och underarbetade piloter...
VFR800-05 Silver Edition

Ok, lite ledtrådar, Sverige har ganska nyligen börjat öva med detta land...åtminstone på land, även om vi varit obehagligt nära "vänner" vid något tillfälle för ett antal år sedan.
Flaggan som syns till höger om där planet "blåser" förbi är en ledtråd med.
För övrigt så roade sig flygslynglarna ibland med att avsluta anfallen över vår gruppering och steg sedan rakt upp bara för att skoja lite med oss

VFR800-05 Silver Edition
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675
i mitt garage..
People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....

People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....

Jamenvisst är det en Tornado. Dessutom en Tysk sådan. Helt rätt och varsågod...
VFR800-05 Silver Edition
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"
i mitt garage..

Kanske en flygbåtRerun skrev:Konstigt nog är du på rätt väg. Men... Det kanske är en båt?Tegfors skrev:Någon prototyp som var tänkt som "det optimala fraktplanet"??![]()

En intressant sak är beväpningen man kan se på "taket" framför hytten (flybridge

VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

Ja, jo, det är en flygbåt - men med mycket stora begränsningar...Tegfors skrev:Kanske en flygbåt![]()
En intressant sak är beväpningen man kan se på "taket" framför hytten (flybridge), så vitt jag kan se är det den enda beväpningen, o den har ett mycket begränsat skottfält...
Beväpningen är ganska sekundär vad gäller detta monster.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.