HondaHasse skrev:En passagerare frågade idag:
Vad är det som har hänt?
Vadå, frågade jag?
Bussarna är sena idag!
Jo förstår ni, det här vita som har fallit hela natten drabbar även bussarna.
Ja, jag vågade inte ta bilen idag, svarade damen.
Jäklar vad det snöar i söderort nu! Och det ska fortsätta hela da'n enligt radion.
Men det är väl "Gore-effekten" som har letat sig ända upp till Stockholm
Det blir iaf en vit jul, och det med besked. Det var väl minst 10 år sen eller nåt.
Tyrannosaurus skrev:Jäklar vad det snöar i söderort nu! Och det ska fortsätta hela da'n enligt radion.
Men det är väl "Gore-effekten" som har letat sig ända upp till Stockholm
Det blir iaf en vit jul, och det med besked. Det var väl minst 10 år sen eller nåt.
F@n också...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Minus 12 under natten och på morgonen. Försökte inte ens sparka igång Edwin...
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Göingen skrev:Gör som ryssarna i Sibirien, sätt en burk med T-Sprit undet motorn och tänd på. Efter en kvart så går det nog att starta.
Och råka bränna upp f@nskapet? Undrar vad försäkringsbolaget gillar förklaringen om att man ju bara ville värma upp motorn...
Funderar på om inte nån sorts förgasarförvärmning skulle hjälpa mer...?
===
Göingen skrev:Gör som ryssarna i Sibirien, sätt en burk med T-Sprit undet motorn och tänd på. Efter en kvart så går det nog att starta.
Och råka bränna upp f@nskapet? Undrar vad försäkringsbolaget gillar förklaringen om att man ju bara ville värma upp motorn...
Funderar på om inte nån sorts förgasarförvärmning skulle hjälpa mer...?
Motorvärmare kanske? Jag läste för länge sen i MC-Folket på den tiden tidningen fortfarande hette SMC-Bladet om något som hade gjort en motorvärmare till oljan med någon slags instick i oljepluggen typ vanlig motorvärmare a'la doppvärmare.
Henning skrev:Snö, precis som stockholmsbilister, har inget på vägarna att göra.
Ahhm! jag är att anse som Fjollträsk bilist. Vill du förneka mig rätten att få rasta lilla "Viffe" på vägarna??
Om du anser dig vara mer att betrakta som "bilist" än "motorcyklist". Definitivt!
Tja man är ju förtidspank chaffis och skam tillsägandes "bilist" på vintrarna och vid storhandling av mat och möbler när riksdagen så påkräver.. har även lite strul med vänstra påken till och från så, kan det ibland vara problematiskt att glatt få susa fram på järnhästen. Så epitetet "bilist" får man nog stå ut med (suck)..
Minus arton grader i Uppsala, och tempen kryper sakta neråt... JAG VILL BORT!!
===