bilköp under sjukskrivningen!

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#16 Inlägg av elias »

Fransson skrev:Köp Opel se naturen genom plåten
Köp en Opel och bli belåten, se naturen genom plåten!
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

elias skrev:
Fransson skrev:Köp Opel se naturen genom plåten
Köp en Opel och bli belåten, se naturen genom plåten!
Hurru, du ska inte snacka som kör Saab. Sälj Aset Annars Byt :wink:

Har en Opel -92:a utan en rostfläck (nästan) för jag räknar inte en liten femkrona ytrost på trösklarna som man nästan kan skrapa bort med nageln. Men det måste åtgärdas förr eller senare ändå.

Tog bilen idag för första gången efter revbensbrottet men kunde snabbt konstatera att en låg jävla Calibra där man nästan sitter direkt på backen i skålade stolar, ett trångt garage där man får åla sig in och ut genom de breda dörrarna och en 190 cm ägare med knäckta revben var ingen bra kombination. Så den får nog stå lite till.

Men sen ska den ha lite olje- + filterbyte, göra rent luftfiltret, besiktas och säljas. Jag vill ha något nyare. Är inne på Conseals linje med en 3-serie E46, troligen Touring. Exakt vilken motor återstår att se, men det ska vara en 6:a. Det tyska märket har flera stora fördelar bl.a. att dom driver på rätt hjul och inte har gummirem till kammarna.

Men först ska Calibran säljas.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011

#18 Inlägg av Karlsson »

Alla bilar rostar - men Opel har Rekord

Opel Fallisär
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#19 Inlägg av Conseal »

Tyrannosaurus skrev:Bla bla bla
Är inne på Conseals linje med en 3-serie E46, troligen Touring. Exakt vilken motor återstår att se, men det ska vara en 6:a. Det tyska märket har flera stora fördelar bl.a. att dom driver på rätt hjul och inte har gummirem till kammarna.

Jag kollar just nu på 2st 320i Touring (E46) med 2,2l 170hk motorn i. Vet iallafall vilken av dem jag vill ha.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Invalido

#20 Inlägg av Invalido »

Karlsson skrev:Alla bilar rostar - men Opel har Rekord

Opel Fallisär
hahaha hade jag inte hört innan :D

Invalido

#21 Inlägg av Invalido »

Conseal skrev:
Är inne på Conseals linje med en 3-serie E46, troligen Touring. Exakt vilken motor återstår att se, men det ska vara en 6:a. Det tyska märket har flera stora fördelar bl.a. att dom driver på rätt hjul och inte har gummirem till kammarna.

Jag kollar just nu på 2st 320i Touring (E46) med 2,2l 170hk motorn i. Vet iallafall vilken av dem jag vill ha.
ja det e med finna bilar..comfort, det vill jag ha..
6an går skönt

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:
Det är väl något sånt jag också är inne på. Calibran har iofs också 170 hk och vill också helst ha 98 oktan, men den kan vara lite tjurig och hacka lite när den är kall vilket kan bero på att den är chippad, har triminsug åså. Men i alla andra lägen går den hur bra som helst och jag gillar modellen.

Men förutom fördelarna jag nämnde ovan så är det också 6-igare med en 6:a :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar