Köpa Saab!
Moderator: adrian_vg
Man köper INTE en saab. Fina å titta på och köra men problem,,,ojojojoojojojoj mycke delar som ska bytas som man inte behöver på andra märken å de kostar!
Köp en sådan här:
http://www.blocket.se/vi/18664690.htm?ca=20_s
Blir en sådan nästa bil kombi dock måste tänka på framtida barn...eller kanske en:
http://www.blocket.se/vi/19057432.htm?ca=20_s
Oxå en kombi då...får dpck vänta lite så priset sjunker.
Tråkiga med Mazda är att dom inte har några roliga motorer i sina bilar.
Vet dock inte om dubbelturbo motorn som satt i gamla mazda 6 finns i nya?
Men den va ju sjukt dyr oxå.
Köp en sådan här:
http://www.blocket.se/vi/18664690.htm?ca=20_s
Blir en sådan nästa bil kombi dock måste tänka på framtida barn...eller kanske en:
http://www.blocket.se/vi/19057432.htm?ca=20_s
Oxå en kombi då...får dpck vänta lite så priset sjunker.
Tråkiga med Mazda är att dom inte har några roliga motorer i sina bilar.
Vet dock inte om dubbelturbo motorn som satt i gamla mazda 6 finns i nya?
Men den va ju sjukt dyr oxå.
Vfr 2004:a BLÅ
Nu pratade vi om att det skulle vara ekonomi i bilarna med.... 
Som sagt, Passat lockar. Frågan är bara om den går in på min parkeringsplats.
Har suttit i en del 9-5:or nu och jag måste säga att de verkligen känns gamla. Speciellt efter att minuten innan suttit i en s40 av samma årsmodell. Ska nog ta med frugan o kolla på den med.

Har suttit i en del 9-5:or nu och jag måste säga att de verkligen känns gamla. Speciellt efter att minuten innan suttit i en s40 av samma årsmodell. Ska nog ta med frugan o kolla på den med.
Med tillägg menar jag byte av tändstift, luftfilter o ev. bromsvätske byteelias skrev:Vad menas med tillägg?Karlsson skrev:En vanlig longlife-service utan tillägg (3000 mil) kostar 3200:- En longlife-service med tillägg (6000 mil) kostar 5600:- ..om jag inte minns fel![]()
Priserna ska isf gälla i Örebro
Den var senast servad vid 1600 mil enligt papprena.. villket låter lite skumt.
Jag kan kolla om den är servad (på VAG) efter 1600 mil. Stämplarna kan bara vara missade av mekanikern. Om den verkligen inte är servad så tycker jag att du ska leta vidare.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!
E de ingen ekonomi på en skoda octavia RS menar du?elias skrev:Nu pratade vi om att det skulle vara ekonomi i bilarna med....
I princip samma bil som passaten, dock MYCKET billigare!
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Det beror ju på vilka bilar man pratar om. Qwertys resonemang fattar jag ärligt talat inte mycket av, men jag kör ju Alfa... min brytpunkt med nuvarande drivmedelspriser ligger på 2500 mil. Och då har jag inte tagit hänsyn till att dieseln i mitt fall är betydligt billigare att serva.adrian_vg skrev:Med Elias beräknade 5000-6000mil/år kan det bli tufft att nå till brytpunkten runt 7500mil. Speciellt om man också ska hinna med lite vifferåka också.Qwerty skrev:Läste på ett diesel forum att det var efter 7500mil per år man tjänade på att åka diesel mot bensin.
VFR750F -92, grön
Den verkar ha gått som tjänstebil hos TDC innan så vore skumt om de inte servat den enligt föreskrifterna..? Men jag reagerade på det och har ingen lust att köpa en bil som slarvats med. Det fanns även en anmärkning på bilen. Det kom ett lätt surrande ljud ur ventilationen. Lät som små elmotorer eller liknande. Hördes endast om den stod still på tomgång.Karlsson skrev:Med tillägg menar jag byte av tändstift, luftfilter o ev. bromsvätske byteelias skrev:Vad menas med tillägg?Karlsson skrev:En vanlig longlife-service utan tillägg (3000 mil) kostar 3200:- En longlife-service med tillägg (6000 mil) kostar 5600:- ..om jag inte minns fel![]()
Priserna ska isf gälla i Örebro
Jag kan kolla om den är servad (på VAG) efter 1600 mil. Stämplarna kan bara vara missade av mekanikern. Om den verkligen inte är servad så tycker jag att du ska leta vidare.
Regnummer på bilen var; XBR 378
Att missa o stämpla en service låter som generaltjänstefel enligt mig med.
Får man fråga var du ska köpa den?elias skrev:Den verkar ha gått som tjänstebil hos TDC innan så vore skumt om de inte servat den enligt föreskrifterna..? Men jag reagerade på det och har ingen lust att köpa en bil som slarvats med. Det fanns även en anmärkning på bilen. Det kom ett lätt surrande ljud ur ventilationen. Lät som små elmotorer eller liknande. Hördes endast om den stod still på tomgång.Karlsson skrev:Med tillägg menar jag byte av tändstift, luftfilter o ev. bromsvätske byteelias skrev: Vad menas med tillägg?
Det är högre ljudnivå i en Octavia samt att jag personligen inte tycker att det är samma detaljkvalite i dem. Lite därefter stupar de.Fredrik P skrev:E de ingen ekonomi på en skoda octavia RS menar du?elias skrev:Nu pratade vi om att det skulle vara ekonomi i bilarna med....
Kan jag väl hålla med om.elias skrev:Det är högre ljudnivå i en Octavia samt att jag personligen inte tycker att det är samma detaljkvalite i dem. Lite därefter stupar de.Fredrik P skrev:E de ingen ekonomi på en skoda octavia RS menar du?elias skrev:Nu pratade vi om att det skulle vara ekonomi i bilarna med....
Samtidigt e octavian lätt 100.000 billigare i nyinköp va e passat e, detta va ju dock inte samtalsämnet.
Bosse Sundström funkar å köpa bil på.elias skrev:Det är inte 100 att det blir just där, men detta exemplaret står hos Sundström i Haninge. Det ligger några highlines ute då o då. Men denna var närmast min bostad.Fredrik P skrev:Får man fråga var du ska köpa den?elias skrev: En massa text ...
Dom verkar riktigt bra där inne.
(Vi på Eurotransport leverar hans bilar till sig)
Jag hade sjuukt gärna velat ha en Alfa. En del av definitionen av "sexig bil". Men, så har jag tre kompisar som alla kört Alfa och fått hål i plånboken. :>tersan skrev:Det beror ju på vilka bilar man pratar om. Qwertys resonemang fattar jag ärligt talat inte mycket av, men jag kör ju Alfa... min brytpunkt med nuvarande drivmedelspriser ligger på 2500 mil. Och då har jag inte tagit hänsyn till att dieseln i mitt fall är betydligt billigare att serva.adrian_vg skrev:Med Elias beräknade 5000-6000mil/år kan det bli tufft att nå till brytpunkten runt 7500mil. Speciellt om man också ska hinna med lite vifferåka också.Qwerty skrev:Läste på ett diesel forum att det var efter 7500mil per år man tjänade på att åka diesel mot bensin.
När det gäller dieselbilar så har jag ingen erfarenhet. Jag räknade ut min förtjänst på ca 15 000:- genom att räkna på en Saab 9-3 1.9 Tdi.
Skulle vara intressant att få veta hur brytpunkten kan ligga så högt som vid 7500 mil. För mig börjar det bli intressant vid ~4500.
Ahh, ser man på..Fredrik P skrev:Bosse Sundström funkar å köpa bil på.elias skrev:Det är inte 100 att det blir just där, men detta exemplaret står hos Sundström i Haninge. Det ligger några highlines ute då o då. Men denna var närmast min bostad.Fredrik P skrev: Får man fråga var du ska köpa den?
Dom verkar riktigt bra där inne.
(Vi på Eurotransport leverar hans bilar till sig)
VFR-forum är i en klass för sig. Det är alltid någon som har lite koll på .... det mesta.

Jag har kollat lite...elias skrev:Den verkar ha gått som tjänstebil hos TDC innan så vore skumt om de inte servat den enligt föreskrifterna..? Men jag reagerade på det och har ingen lust att köpa en bil som slarvats med. Det fanns även en anmärkning på bilen. Det kom ett lätt surrande ljud ur ventilationen. Lät som små elmotorer eller liknande. Hördes endast om den stod still på tomgång.Karlsson skrev:Med tillägg menar jag byte av tändstift, luftfilter o ev. bromsvätske byteelias skrev: Vad menas med tillägg?
Passaten var servad vid 4300 mil! De verkar ha kommit i otakt med servicarna, så 6000-mila servicen är det som måste göras.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!
Skumt. Killen i bilhallen sa att den var servad vid 1600 mil. Borde de inte då ha gjort 3000 mila först, sen 6000 mila nu senast?
Eller, har de då hoppat över, och inte alls servat, vid 1600 som säljaren sa och bara gjort 3000 mila vid 4300 mil?
Nu blev det snurrigt men jag hoppades att du förstod.
För skulle 6000 mila vara gjord så .... ja, då är det bra. Men låter korkad att de servat den så långt innan isf.
Eller, har de då hoppat över, och inte alls servat, vid 1600 som säljaren sa och bara gjort 3000 mila vid 4300 mil?
Nu blev det snurrigt men jag hoppades att du förstod.

För skulle 6000 mila vara gjord så .... ja, då är det bra. Men låter korkad att de servat den så långt innan isf.