Off-topictråden del8

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#466 Inlägg av Tyrannosaurus »

En riktigt intressant sida:
http://www.kontantuppropet.nu

Här finns kampanjerna:
http://www.kontantuppropet.nu/kampanj

Skriv ut en sån här och lägg i framrutan:
http://www.kontantuppropet.nu/media/p-note.pdf

Ta gärna kort på P-automaten som bevis för att det inte finns nåt mynt- eller sedelinkast. Får man sen ändå en P-bot så mailar man in ett bestridande (som man kan skriva i förväg och ha som mall) tillsammans med lagtexten och bilden på automaten som bevis.

Jag har en sån lapp liggande i bilen som jag iofs inte har använt än för jag parkerar sällan på betalplatser, men dom blir ju fler så det blir nog snart.

Sen är det ju snack att det ska bli betalparkering för hojar också. Frågan är hur det ska gå till? Lägger man en biljett på hojen så kan nån knycka den eller så kan den blåsa bort.

Åså var det ju det där med kontanter igen.
1. Jag har inga kort (iaf inte officiellt) har ni? :mrgreen:
2. Jag har kontantkortstelefon (iaf om nån säger åt mig att betala med den).
3. Jag har ingen smartfån (Nokia C2-01) så jag kan inte lägga in några appar (det är faktiskt sant :D ) och det beror huvudsakligen på fyra saker:
A. Om jag skulle försöka hantera en touchscreen så skulle jag trycka på alla "knappar" samtidigt, bli vansinnig och skicka skiten till nåt varmare ställe :twisted:
B. Jag gillar inte tanken på att dom alltid är uppkopplade mot Internet och är magneter för virus och spyware, ungefär som Windowsdatorer, men med den skillnaden att hela telefonboken kan komma på villovägar.
C. Dom är hungriga på ström och kräver laddning, om inte flera gånger/dag så iaf en gång/dag (min lur håller nästan en vecka).
D. Dom är stora som hus.

Fördelen är väl att man ofta får GPS i samma burk. Men jag brukade inte köra vilse på den tiden när man körde efter kartor :wink:
Faktum är att man nästan kör mer vilse om man förlitar sig för mycket på GPS:en. Den verkar nämligen kräva att man iaf har lite lokalsinne och koll på väderstrecken, typ så man inte börjar åka mot Kiruna när man ska till Helsingborg :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#467 Inlägg av blacken »

Och en till :( http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a ... rry-ar-dod
Världen blir bara mindre och mindre. :(
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#468 Inlägg av blacken »

Äkta och ack så sanna visdoms ord.
https://livet.se/ord/k%C3%A4lla/Arne_Anka :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#469 Inlägg av adrian_vg »

En polare som är körskolelärare i Uppsala, la upp denna bild idag på Facebook.
Det var tydligen årets mc-premiär idag på denna körskola.
Bilagor
17553931_10154682051757968_5617791620099897335_n-800x600.jpg
17553931_10154682051757968_5617791620099897335_n-800x600.jpg (212.7 KiB) Visad 8698 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Off-topictråden del8

#470 Inlägg av Göingen »

adrian_vg skrev:En polare som är körskolelärare i Uppsala, la upp denna bild idag på Facebook.
Det var tydligen årets mc-premiär idag på denna körskola.
I en annan tråd propagerade jag för offroadare men det var inte riktigt såhär jag menade...
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 976
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Off-topictråden del8

#471 Inlägg av lappen »

Göingen skrev:
adrian_vg skrev:En polare som är körskolelärare i Uppsala, la upp denna bild idag på Facebook.
Det var tydligen årets mc-premiär idag på denna körskola.
I en annan tråd propagerade jag för offroadare men det var inte riktigt såhär jag menade...
Hehe :laugh
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#472 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:En polare som är körskolelärare i Uppsala, la upp denna bild idag på Facebook.
Det var tydligen årets mc-premiär idag på denna körskola.
Det kanske var den hojåkaren som har emigrerat til Svedala, och föll i gammal vana..
https://www.youtube.com/watch?v=NkAAJ_tMde0 :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#473 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:
adrian_vg skrev:En polare som är körskolelärare i Uppsala, la upp denna bild idag på Facebook.
Det var tydligen årets mc-premiär idag på denna körskola.
I en annan tråd propagerade jag för offroadare men det var inte riktigt såhär jag menade...
Det blir nästan aldrig riktigt som man tänkt sig... :mrgreen:

Fö meddelade polaren att hojen startade upp direkt efteråt, dvs när de släpat upp hojen ur diket. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#474 Inlägg av blacken »

Snacka om flashback :lol: https://www.youtube.com/watch?v=jQKzZh-ldCw :laugh :laugh :laugh

(För dom som inte är insatta i vad det rör sig om https://www.youtube.com/watch?v=QLNKahFyOXg)
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#475 Inlägg av blacken »

Det har varit ont om Aprilskämt detta år.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#476 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Det har varit ont om Aprilskämt detta år.
viewtopic.php?f=11&t=5921 :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#477 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#478 Inlägg av Tyrannosaurus »

Intressant men sorry, it's all buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuull.

Anledningen är väldigt enkel och återfinns i det vetenskapliga sättet att tänka.
1. Vi kan inte åka till ett annat planetsystem för det är för långt.
Svar: Ja, det är för långt om man försöker flyga genom att montera en raket i häcken, men det är inte för långt, inte om, utan när vi har Warp-speed (Mr. Sulu :D ). Du och jag kanske inte får uppleva det, man var så säker, det kommer om kanske 500-1000 om inte idioterna har bombat sönder planeten i Guds namn innan dess vill säga. Men det kanske är människans öde att förinta sig själva :?

2. Allt vi känner till har en början och ett slut.
Svar: Stämmer, men vi känner inte till allt och vi fattar inte begreppet oändlighet i tid och rum. Forskarna snackar om "big bang" och vad som hände en miljarddels sekund efter den. Men dom glömmer att fundera på vad som hände femtielvamiljarder år innan den.

3. Eftersom man inte fattar vidden av oändlighet så blir man religiös och säger att "det var nog Gud som fixade det på sju dagar" och därmed är problemet löst, man slipper fundera.
Svar: För att förstärka det har olika gubbar (för det är gubbar och det var inget heligt med dom) uppfunnit en massa tvångstankar, några exempel på vad olika typer hävdar:
- Man ska sjunga entonigt i en ekande stenlokal.
- Man ska ta på sig mössa, stor halsduk, stripig underskjorta, läderremmar runt armar och huvud med någon låda i pannan och se ut som en pingvin och dunka huvudet i en stenmur.
- Man ska ta av sig mössan, stå på knä, gärna dricka rödtjut men inte pippa, skrika i högan sky, babbla en massa bokstäver och oartikulerade ljud som ingen fattar, ramla, kasta sig på golvet och bära sig åt som en efterbliven eller som om man har fått ett epilepsianfall, och värva så många som möjligt som håller på likadant eftersom man då blir garanterad en plats i nåt paradis där det bara får plats 10.000 personer.
- Man ska ta på sig klänning och för korta brallor, dunka huvudet i backen fem gånger per dag, vara helt humorbefriad, hata musik, slå ihjäl eller tvångsvärva dom som inte håller med, slå ihjäl dom som kritiserar eller ritar karikatyrer, ha ännu fler tvångstankar om med vilket fot man först ska gå över tröskeln med, med vilken hand man ska torka sig osv. kasta ut sina döttrar som väljer fel pojkvänner från balkongen, gärna pippa men inte dricka rödtjut, spänna dynamit runt magen och spränga så många som möjligt som inte tror på samma sak som en själv och följer man allt detta så kommer man till nåt paradis där man får pippa 72 oskulder av hjärtans lust.

4. Så vad är det enda vettiga och logiska svaret? Ja, vad säger dessa typer att det var innan Gud knäppte med fingrarna och fixade allt? Jo, det var ingenting/kaos.

Några enkla frågor och svar för att ta reda på det.
F 1: Så vad är universum?
S 1: Det är ingenting/kaos. Det är iaf väldigt mycket ingenting och kaos mellan galaxerna, stjärnorna och planerna.

F 2: Så när skapades universum (eller om det rör sig om multiversum)?
S 2: Aldrig för det har alltid funnits.

F 3: Hur lång tid är "alltid" i sammanhanget?
S 3: Tänk en etta med ett oändligt antal nollor efter. Det är så länge i år räknat som universum har funnit och innan dess hade det redan funnits lika länge.

F 4: Men big bang då?
S 4: Jodå, det är väl mycket möjligt att det har inträffat, men det mycket möjligt att det har varit ett oändligt antal bigga bangar innan dess.

F 5: Men vad är då meningen med livet?
S 5: Tja? Kolla Monty Pythons film "The Meaning of Life". Kort sagt, man ska leva livet tills man dör, varken mer eller mindre. Vi är djur precis som alla andra djur, men till skillnad mot dom har vi kommit på att man kan ha lite kul under tiden också, istället för att leva bara för att föda upp avkomman.

Sen kan vi också sitta och fundera på hur saker och ting hänger ihop och det kan man göra på tre sätt:
1. Som dom där religiösa typerna med diverse tvångssyndrom som jag beskrev ovan.
2. Som andra lite mer halvreligiösa typer som bygger stora guldstatyer av en gubbe med benen i kors och ena handen framför bröstet, som dom lägger frukt framför och sen själva försöker att leva i fred och harmoni med naturen och förbättra sig själva, vilket jag tycker låter betydligt vettigare än dom i punkt 1.
3. Ta den vetenskapliga vägen och skriva långa ekvation. Det är visserligen vettigt att hålla på med vetenskap och försöka förbättra sig själva den vägen. Men man ska nog inte fundera alltför mycket på det där med oändlighet, för då är risken att man till slut kommer att se ut så här :lol:

Vad det gäller den kända formeln "E=MC2", så har jag tidigare roat mig med att göra om den lite så den blir "E=MC3" vilket betyder "Effekt är lika med (=) MotorCykel med kubik (upphöjt till tre , cm3, betyder cc)" :mrgreen:
Senast redigerad av Tyrannosaurus den sön apr 02, 2017 02:07, redigerad totalt 1 gånger.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#479 Inlägg av blacken »

:lol: också ett sätt att se det på fast lika mycket buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul det, liasom antingen så finns universum med allt däri, eller så är allt en chimär i en tanke som inte ens existerar, ens i våran fantasi, för vi existerar inte. Personligen så tror jag på en skapande makt (Gud) mestadels pga sådant jag har fått uppleva i mitt liv, jag skulle ha varit död för länge sedan ifall han inte hade funnits. Enda förklaringen till att jag sitter här och trackar alla på forumet, är att både Gud och Jesus existerar. Det går inte att förklara det på ett rationellt sätt annars. Samt att matematiskt sett är det omöjligt att liv skulle ha uppstått av en slump. Så den logiska förklaringen till våran existens, är oddsen för en intelligent handling, är ganska så överväldigande. Vetenskapligt sett dvs.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#480 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det här kan bli djupt. Vi får nästan ta det över en öl eller nåt nån gång :wink: :lol: :wink: :popcorn
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Låst