Hej vänner!
Vad sjutton är ett skruvförband? Någon som kan ge ett vettigt svar på det?
Stort tack på förhand!!
/Christian
Skruvförband???
Moderator: adrian_vg
-
- Medlem
Re: Skruvförband???
Som jag ser det är det två detaljer som är förbundna med skruv.stockholm_80k skrev:Hej vänner!
Vad sjutton är ett skruvförband? Någon som kan ge ett vettigt svar på det?
Stort tack på förhand!!
/Christian
Man kan foga samman saker på många olika sätt; limma, tejpa, buntband, svetsa, nita etc. Väljer du att skruva så har du ett skruvförband.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
-
- Medlem
Skruvförband??
ok. låter vettigt.. Men jag stötte nyligen på en teorifråga som löd:
Hur ofta ska du kontrollera skruvförbandet?
Rätt svar: Vid varje servicetillfälle och en gång där i mellan. (ca 6000 km)
..så i detta sammanhang så borde det väl vara något annat? eller?
Mvh Christian
Hur ofta ska du kontrollera skruvförbandet?
Rätt svar: Vid varje servicetillfälle och en gång där i mellan. (ca 6000 km)
..så i detta sammanhang så borde det väl vara något annat? eller?
Mvh Christian
Nej, Göingen har rätt.
Apropå din teorifråga om "kontroll av skruvförband", så måste det ju vara antingen en följdfråga eller följas av vad som avses, t.ex. "ImpaVimpans fastsättning i förknasaren kontrolleras regelbundet, detta skall ske genom att skruvförbandets åtdragningsmoment kontrolleras".
Ett skruvförband är just precis vad det låter som, "någonting sammanfogat eller fasthållet med en skruv" där man med skruvförbandet i sig menar en gänga-i-gänga(kan vara vilken gänga som helst).
VFR800-05 Silver Edition
Apropå din teorifråga om "kontroll av skruvförband", så måste det ju vara antingen en följdfråga eller följas av vad som avses, t.ex. "ImpaVimpans fastsättning i förknasaren kontrolleras regelbundet, detta skall ske genom att skruvförbandets åtdragningsmoment kontrolleras".
Ett skruvförband är just precis vad det låter som, "någonting sammanfogat eller fasthållet med en skruv" där man med skruvförbandet i sig menar en gänga-i-gänga(kan vara vilken gänga som helst).
VFR800-05 Silver Edition
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675
i mitt garage..
People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675

People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....
-
- Medlem
- new_mannen
- Medlem