Husdjur
Moderator: adrian_vg
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Precis, det är så ett husdjur ska varaFransson skrev:här är en av mina favoriter
Vad tyckwer du Tyrranosaurus

Kommer ihåg när jag bodde i hus som barn. Grannade tyckte det var jobbigt med en massa möss och rådisar som sprang runt (det finns ju såna ute på landet, Balingsnäs - det var land när jag bodde där) och frågade morsan om vi också hade såna problem. Morsan var helt oförstående. "Råttor? Vadå råttor? Vi har inte sett en råtta", men vi hade en stor och välgödd hankatt

Det var föresten en sanning med modifikation att vi inte hade sett en råtta var för vi kunde ibland hittade något skelett och lite pälsrester på gräsmattan

Han hade alltså inte bara ihjäl dom utan krubbade upp dom också. Det var inte att han inte fick mat hemma, men det var väl roligare att döda maten själv än att bara käka kalla strömmingar och burkmat.
Om vårarna kunde han försvinna och var borta ett par veckor, men såg ändå inte alls utsvulten ut när han kom hem. Han var nog en skickligare jägare än han gjorde sken av hemma.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

-
- Donator 2009
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Haha, tejpade öron för att hjälpa dem att stå upp.... det funkar faktiskt! Nosen är nerkörd i en tejpad toalettrulle. Inne i rullen ligger det en bit skinka, lite terapi för en liten hund.Tegfors skrev:Tejpade öron har jag sett förr.....
Men tejpad nos...Varför???
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
Vi har haft lite problem med vår lilla pinscher, en bångstyrig hund som inte visade upp någon tendens till rumsrenhet. Min tjej ville skaffa en "mamma" till henne så vi köpte en hund som skulle omplaceras, en dobermantjej på 3 år.
Jättelugn och trevlig, men matglad!
Lilla hunden har fått ngn sjukdom med utåtstående ögon. Kortison hjälper med veterinärena är, hittills, rådlösa. Skumt!
Den lilla väger 4 kg och den stora 40 kg, skala 1:10
Funkar inte bilduppladdningen....?
Jättelugn och trevlig, men matglad!
Lilla hunden har fått ngn sjukdom med utåtstående ögon. Kortison hjälper med veterinärena är, hittills, rådlösa. Skumt!
Den lilla väger 4 kg och den stora 40 kg, skala 1:10

Funkar inte bilduppladdningen....?
- Bilagor
-
- Urklipp01.jpg (83.43 KiB) Visad 9178 gånger
VFR800 FIX 1999
Vissa hundar verkar vara långsamma i lärandet utav rumsrenhet. Men det är bara att bita ihop och torka kiss, tur att inte kisset luktar så mycket när dom är små.apex skrev:Vi har haft lite problem med vår lilla pinscher, en bångstyrig hund som inte visade upp någon tendens till rumsrenhet.
En annan grej man kan göra nu på våren är ju att vara ute en heldag och breömma hunden varje gång den kissar/bajsar ute. En godis varje gång precis efter att den är klar, tajma sista droppen.
Jag kommer på mej själv ibland när jag berömmer min 2åring när hon kissar/bajsar. Kanske dax för maj att sluta då hon varit rumsren sedan 13v ålder.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Något som annars ofta fungerar är att "begränsa" hemmets storlek... ta bort några rum, ffa på natten då iaf problemet brukar vara störst.
Lämpligt och billigt sätt för att begränsa är att använda kompostgaller som finns fyra för en hundring på typ bauhaus.
Lycka till
Lämpligt och billigt sätt för att begränsa är att använda kompostgaller som finns fyra för en hundring på typ bauhaus.
Lycka till

VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...