För den som gillar lite hårdrock av tyngre slag.
Ska snart ut på en promenad i solen med min kamera, då vill jag ha skön musik i lurarna. Sitter länge och funderar på vad jag vill ha i snäckorna när jag strosar i vårsolen. Ratar Status, Maiden, Kiss och övrigt. Jag vill ha black metal. Jag vet inte vad det är, men en musik som verkligen fänglsar mig. Så idag bjuder jag på ett HETT tips!
De flesta kanske känner till norska Dimmu Borgir? Har du lyssnat och uppskattar DB så kommer du att ha lättare att ta dig till; Old Mans Child.
OMC spelar en puttsad och otroligt teknisk black metal. Jag leter mina tankar mer till Polen än den mer välkända norska scenen. Band som Behemoth eller varför inte de förträffliga Vader.
Galder har sen 2000 spelat även i Dimmu och det hörs på de senare skivorna av just OMC. Men, jag vill hellre tips om den skivan som jag tagit till mig mest av alla.
Old Mans Child - In Defiance of Existence från 2003. Du hittar den i skivbutiker inriktade på metal. Kan vara lite luriga att få tag på rakt på internet. Är du musiker eller bara vill få en mörk brutal intellektuell tändning av musik så bör du lyssna!
Men nu har jag fyllt upp min mobil med svenska Bloodbath och norska Blood Red Throne... så väl mött i den härliga METAL-SOLEN!