Hur man gör för att lägga in en bild i en tråd!

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Hur man gör för att lägga in en bild i en tråd!

#1 Inlägg av Conseal »

Hur man gör för att lägga in en bild i en tråd!

1. Bilden måste laddas upp så att den ligger nånstanns på Internet. Jag använder mig av http://www.imagevenue.com/. Där kan ni klicka på bläddra och sen välja de bilder ni vill ladda upp från er dator.

2. Ladda upp genom att först välja den/de bilder du vill ladda upp och sen välja om de är "safe for work" eller "not safe for work" (om ni kan titta på den bilden ihop med er chef utan att ligga i underläge inför kommande löneförhandling - välj "safe for work").
Klicka sen på "Send"

3. Just den här uppladdningssidan är rätt bra, för när ni laddat upp en bild så får ni olika alternativ och länkar.. Låt mig förklara.
Den översta adressen (länken) är till för att bara skicka tex snabbt via mail. Kopiera helt enkelt den adressen som står i boxen och skicka vilt!
Observera att de också har en "copy URL" som kopierar den åt dig.. :roll:
Boxen under; "Hotlink a clickable thumbnail..." är exemplarisk för detta forum. Den ger en liten bild som blir större när man klickar på den.
Exempel:
Bild
Boxen under den är en reserv och den understa adressen eller boxen är som det står till för hemsidor och aktioner.

4. Så, nu har du kopierat den där konstiga texten i den näst översta boxen. Vad gör du nu?
Jo, skriv ditt meddelande här på forumet och lägg bara in den adressen. Använd EJ/ICKE/INTE/NOT dom där knapparna som finns när du skriver ett medelande (List, Img och URL) utan kopiera bara in länken du fick i den näst översta boxen.

5. KLART!

Om du misslyckats med att ladda upp en bild nu så kanske du inte borde försöka mer. :wink:
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Låst