Sida 1 av 1

Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: ons nov 06, 2019 16:31
av M@rtini

Re: Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: ons nov 06, 2019 19:19
av adrian_vg
Fyra R i modellnamnet förpliktigar!!

Re: Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: ons nov 06, 2019 19:34
av Tyrannosaurus
Adrian, du hann före och tog orden ur mun på mig :lol:
M@rtini skrev:Uppdaterad Fireblade 2020, läcker hoj. :drewl
Jo man tackar! Efter många års tystnad kommer Honda med nåt som kanske kan ta upp kampen mot Ducce och Kawa i superbike SBK.

Återstår att se. 4xR i modellbeteckning, Brembobromsar och Öhlins dämpare och gaffel förpliktar 8)

Undrar vad som blir smeknamnet på den? Suka har "Gixxer", Yama har "Retta", BMW har "Bimmer" (men det är väl mest på bilsidan), Kawa och Ducce vet jag inte, Honda har "Bleid". Men den nya med så många R måste nästan få ett nytt namn :lol: :wink:

Re: Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: tor nov 07, 2019 07:06
av adrian_vg
Gamla blejdarna sades vara väldigt lättkörda. Undrar hur denna blir...

Re: Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: tor nov 07, 2019 16:55
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:Gamla blejdarna sades vara väldigt lättkörda. Undrar hur denna blir...
Jag har kört Gen1 av 1000 Bleiden på Anderstorpsbanan och tycker inte den var speciellt lätt körd.

Å andra sidan var jag van vid "Ödlan" och kunde snabbt konstatera att hade jag försökt brotta ner Bleiden på samma sätt som "Ödlan" i kurvorna så hade jag gått i backen så det visslat om det.
Med Bleiden räckte det att titta åt det hållet jag skulle så svängde den själv - skitläskigt! Sen tog jag ut "Ödlan" på banan och gjorde betydligt bättre varvtiden.

Re: Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: tis nov 12, 2019 14:42
av Mister
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Gamla blejdarna sades vara väldigt lättkörda. Undrar hur denna blir...
Jag har kört Gen1 av 1000 Bleiden på Anderstorpsbanan och tycker inte den var speciellt lätt körd.

Å andra sidan var jag van vid "Ödlan" och kunde snabbt konstatera att hade jag försökt brotta ner Bleiden på samma sätt som "Ödlan" i kurvorna så hade jag gått i backen så det visslat om det.
Med Bleiden räckte det att titta åt det hållet jag skulle så svängde den själv - skitläskigt! Sen tog jag ut "Ödlan" på banan och gjorde betydligt bättre varvtiden.
:laugh
Första blejden har jag kört en del och den är otroligt lättkörd. Jag gick från den från blysänket FZR1000. Och blev så paff hur lättkörd en "stor" hoj kan vara. Helt galet.

Senaste generationen. Jisses! Det har hänt en del. :banana

Re: Uppdaterad Fireblade 2020.

Postat: ons nov 13, 2019 00:26
av Tyrannosaurus
Mister skrev:blysänket FZR1000.
:roll: :wink: :lol: Vad väger ett sånt "blysänke"?

"Ödlan" väger ca. 280 pannor (276 enligt papprena, men därefter är den både lättad och påhängd), har ganska flack gaffelvinkel, men rätt kort försprång. Sen har jag lite lägre profil på däcken, den är lite höjd bak och har hårdare/fastare fjädring.

Hur som, den faktiskt ganska lätthanterlig för att vara en stor klump. Därför är det ganska roande när du kallar FZR1000 för "blysänke". Vad skulle du då kalla t.ex. GSX1100, GPz1100, CB1100R/F osv. som var den tidens värstingar?

Du devalverar ordet :wink: . Blysänken är Guld(bly)vingar mm. :popcorn