VFR - Före/Efter mappning + godis
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
VFR - Före/Efter mappning + godis
Före:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nreb5Orqafw[/youtube]
Efter
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oOvgezfQSII[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nreb5Orqafw[/youtube]
Efter
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oOvgezfQSII[/youtube]
Senast redigerad av Since-2009 den fre okt 22, 2010 14:21, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR - Före/Efter mappning + godis
Gott ljud på topp!
Vad står det på grafen egentligen? Man ser ju inget...
Vad står det på grafen egentligen? Man ser ju inget...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Jo jag vet att bilden inte var sååå bra men jag var lite slö då, siffrorna står dock längst ned på pappret och dom ser du..väl =)
97.15hk 71.95Nm motorspec enligt Honda är 109/80, trodde den skulle tappa mer till bakhjulet så jag var nöjd med detta. Polaren har samma spec på sin 02´a som jag ska ha sen nästa vecka och han har 103hk uppmätt, det måste jag naturligtvis slå
97.15hk 71.95Nm motorspec enligt Honda är 109/80, trodde den skulle tappa mer till bakhjulet så jag var nöjd med detta. Polaren har samma spec på sin 02´a som jag ska ha sen nästa vecka och han har 103hk uppmätt, det måste jag naturligtvis slå
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Äh, missade den texten...Since-2009 skrev:Jo jag vet att bilden inte var sååå bra men jag var lite slö då, siffrorna står dock längst ned på pappret och dom ser du..väl =)
97.15hk 71.95Nm motorspec enligt Honda är 109/80, trodde den skulle tappa mer till bakhjulet så jag var nöjd med detta. Polaren har samma spec på sin 02´a som jag ska ha sen nästa vecka och han har 103hk uppmätt, det måste jag naturligtvis slå
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Den där lilla dippen i momentkurvan (för det är väl den som ser ut som ett U upp och ner) vid 6800 varv innan den skjuter i höjden, det ska bli spännande att se hur den påverkas av senare moddar av pair valve flapper snorkel och allt vad det heter!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
japp det kommer bli intressant, tror det är där v-tecen slår till? tror att dippen vid 3500 kommer att förändra sig med till det bättre.Ajax skrev:Den där lilla dippen i momentkurvan (för det är väl den som ser ut som ett U upp och ner) vid 6800 varv innan den skjuter i höjden, det ska bli spännande att se hur den påverkas av senare moddar av pair valve flapper snorkel och allt vad det heter!
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Jo jag har själv funderat lite på det, en polare som är skapligt motorkunnig tyckte vridkurvan såg väldigt grovhuggen ut för att vara "Honda-original" men det visste vi väl redan att de fått kompromissa en hel del för att få konceptet godkänt.
Får se hur mkt tid och engagemang jag kan få ut ur mapparen, vore koolt att bänka med - bara piporna - flapper - flapper/pair och sedan mappa med pc-v, filter och utan eller moddad snorkel. Självklart för att se vad som ger vad på papper men det räknas på styvt två timmar att "bara" mappa så man får se hurvida det hinns med.
Får se hur mkt tid och engagemang jag kan få ut ur mapparen, vore koolt att bänka med - bara piporna - flapper - flapper/pair och sedan mappa med pc-v, filter och utan eller moddad snorkel. Självklart för att se vad som ger vad på papper men det räknas på styvt två timmar att "bara" mappa så man får se hurvida det hinns med.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Så nu var det mappat o klart (se första inlägget)
Tur i oturen att hojen redan stod på verkstan med tanke på vädret, var kul att få se hur det går till med mappningen för alltid lär man sig något. Frågade lite efter ett pass i bänken om bränsleblandning och vilka parametrar man gick efter, då fick jag reda på en väsentlig skillnad mellan PC-3 och PC-5. Dels finns det ju mer tillbehör till PC-5 men det var väl sak skitsamma för mig, däremot under mappningen så ställer den in sig var 250 varv på PC-5 medans var 500 varv gäller för PC-3. Då var det lite roligare att det blev PC-5 i slutändan.
Vädret ja... jo det var ju inte provkörningsväder direkt, töade lite nu på dagen så det gick ju att köra iaf. Blev ca 3 mil och en del kunde jag elda ur den på motorvägen, bara positivt hittills men hoppas på möjlighet till bättre provkörning innan vintern kommer på allvar. Effektskillnaden är ju inte enorm men körbarheten är en helt annan femma, kändes mkt rappare och äntligen ryckfri... för att vara en VFR
Ska försöka fixa lite bilder på hojen och piporna sen men idag var ingen idé så skitigt som det var och bara mobilen med mig.
Tur i oturen att hojen redan stod på verkstan med tanke på vädret, var kul att få se hur det går till med mappningen för alltid lär man sig något. Frågade lite efter ett pass i bänken om bränsleblandning och vilka parametrar man gick efter, då fick jag reda på en väsentlig skillnad mellan PC-3 och PC-5. Dels finns det ju mer tillbehör till PC-5 men det var väl sak skitsamma för mig, däremot under mappningen så ställer den in sig var 250 varv på PC-5 medans var 500 varv gäller för PC-3. Då var det lite roligare att det blev PC-5 i slutändan.
Vädret ja... jo det var ju inte provkörningsväder direkt, töade lite nu på dagen så det gick ju att köra iaf. Blev ca 3 mil och en del kunde jag elda ur den på motorvägen, bara positivt hittills men hoppas på möjlighet till bättre provkörning innan vintern kommer på allvar. Effektskillnaden är ju inte enorm men körbarheten är en helt annan femma, kändes mkt rappare och äntligen ryckfri... för att vara en VFR
Ska försöka fixa lite bilder på hojen och piporna sen men idag var ingen idé så skitigt som det var och bara mobilen med mig.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
En hel hemsida har dom till och medMaciver skrev:Du skaffade piporna på e-bay, var det ett företag? Har du någon länk?
http://stores.ebay.de/wahnsinnspreise-com-1
Auspuffen direkt: http://cgi.ebay.de/LeoVince-Auspuff-End ... 5195bdd000
Tog ganska precis en vecka, inget strul, pröjsade med paypal. Det som inte stämde till 100% var det uträknade priset på ebay.se så att säga, där stod det "Pris med frakt till Sverige" i annonsen och det priset blev ca 300:- dyrare. Fraktalternativen var lite flummiga också, var två att välja på och det skiljde en euro vill jag minnas, men inte varför det skiljde så jag tog den första och billigare. Sedan på orderbekräftelsen stod det att det var oförsäkrat paket så det var väl det som skiljde, kunde man betalt en tia för om det hade framgått...
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg