Sida 1 av 2

Lite Höstbus:)

Postat: ons sep 30, 2009 12:59
av Roadrunner
Snart är säsongen slut så bäst att busa av sig lite :)

Postat: ons sep 30, 2009 16:56
av lotek
Ser ruskigt skönt ut..
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?

Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år.. :(

Nåja, det kommer en vår snart igen :D

Re: Lite Höstbus:)

Postat: ons sep 30, 2009 17:41
av adrian_vg
Roadrunner skrev:Snart är säsongen slut så bäst att busa av sig lite :)
Tsk, tsk... Tockna där farliga bikers som kör 200km/h överallt på bakhjulet... :roll: ;-) :lol:

Snyggt iaf! Ställer samma fråga som Lotek. Hur gör du? Om Gsson får upp sin på bakhjulet borde jag väl också kunna... :oops:

Postat: ons sep 30, 2009 18:35
av Henning
Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H

Postat: ons sep 30, 2009 18:44
av adrian_vg
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Du berättade för mig för nåt år sen hur man fick upp Edwin på bakhjulet. Det är något jag inte vågat pröva pga att det är en vinterhoj; man slangar inte på isgata. ;-)

Är det samma princip med en viffer?

Postat: ons sep 30, 2009 19:43
av TG
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:

Postat: ons sep 30, 2009 19:47
av Roadrunner
lotek skrev:Ser ruskigt skönt ut..
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?

Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år.. :(

Nåja, det kommer en vår snart igen :D

Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock :P

Postat: ons sep 30, 2009 19:49
av H2SO4
Roadrunner skrev: Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock :P
Har du fått nått papper som talar om vad du har på slangen? Skulle vara skoj att få veta dom siffrorna :)

Postat: ons sep 30, 2009 20:07
av Roadrunner
H2SO4 skrev:
Roadrunner skrev: Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock :P
Har du fått nått papper som talar om vad du har på slangen? Skulle vara skoj att få veta dom siffrorna :)
Tyvärr...köpte den på BIKE Trollhättan..Ringde killen som ägde den innan och han hade låtit en firma installera allt.. Han fick dock inge papper på effekt/vrid.. Snackade med en "mappergubbe" på BIKE och han gissade på 120-125 hk... Viffern går så jäkla bra om den får andas sa han.. Han sa dessutom att det är en av världens bästa motorer...om inte den bästa:)

Postat: ons sep 30, 2009 20:13
av H2SO4
Roadrunner skrev: Tyvärr...köpte den på BIKE Trollhättan..Ringde killen som ägde den innan och han hade låtit en firma installera allt.. Han fick dock inge papper på effekt/vrid.. Snackade med en "mappergubbe" på BIKE och han gissade på 120-125 hk... Viffern går så jäkla bra om den får andas sa han.. Han sa dessutom att det är en av världens bästa motorer...om inte den bästa:)
Mm okay :) Jo har hört det med från oberoende källa (motorrenoveringsfirma i götet) när jag lämnade in toppen till min kawa att just vfr-motorn är en av dom bästa motorerna hittils vad gäller slitstarkhet osv.

Postat: tor okt 01, 2009 03:24
av Tyrannosaurus
Tegfors skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
Så bra har han ännu inte blivt på att ljuga :wink:
Henning skulle kunna ta bort framhjulet eftersom han ändå inte använder det :lol: :wink:

Postat: tor okt 01, 2009 12:57
av Henning
adrian_vg skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Du berättade för mig för nåt år sen hur man fick upp Edwin på bakhjulet. Det är något jag inte vågat pröva pga att det är en vinterhoj; man slangar inte på isgata. ;-)

Är det samma princip med en viffer?
Edwin;
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung. ;)

Postat: tor okt 01, 2009 12:57
av Henning
Tegfors skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
Nej, jag vet bara hur man gör. ;)

Postat: tor okt 01, 2009 12:58
av Henning
Tyrannosaurus skrev:
Tegfors skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
Så bra har han ännu inte blivt på att ljuga :wink:
Henning skulle kunna ta bort framhjulet eftersom han ändå inte använder det :lol: :wink:
FÖRTAL! ;)

Postat: tor okt 01, 2009 15:31
av adrian_vg
Henning skrev:Edwin;
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung. ;)
Raka armar har jag för mig att du nåmnde också. Går den upp snabbt?? Bara så jag inte slår runt... :roll: