Lite Höstbus:)

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#16 Inlägg av Mister »

adrian_vg skrev:
Henning skrev:Edwin;
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung. ;)
Raka armar har jag för mig att du nåmnde också. Går den upp snabbt?? Bara så jag inte slår runt... :roll:
Underlättar ju ifall man flyttar tyngden bakåt...
Dock, när det gäller säkerhet och bakhjulskörande så har bromsberedskap med bakbromsen.
Sen är själva balanspunkten mycket högre än man kan tro/uppleva.

Ett bra ryggskydd är ju inte fel om det skulle ske ev. landning :wink:
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Mister skrev:Underlättar ju ifall man flyttar tyngden bakåt...
Dock, när det gäller säkerhet och bakhjulskörande så har bromsberedskap med bakbromsen.
Sen är själva balanspunkten mycket högre än man kan tro/uppleva.

Ett bra ryggskydd är ju inte fel om det skulle ske ev. landning :wink:
Ok, tack. Hör ni inte av mig på ett tag, så vet ni vad som hänt... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#18 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
Mister skrev:Underlättar ju ifall man flyttar tyngden bakåt...
Dock, när det gäller säkerhet och bakhjulskörande så har bromsberedskap med bakbromsen.
Sen är själva balanspunkten mycket högre än man kan tro/uppleva.

Ett bra ryggskydd är ju inte fel om det skulle ske ev. landning :wink:
Ok, tack. Hör ni inte av mig på ett tag, så vet ni vad som hänt... ;-)
Jag ser det framför mig: Adrian drar upp den på bakhjulet, ökar farten och försvinner iväg mot solnedgången... precis innan han försvinner utom synhåll hörs ett desperat rop "hjälp, hur f-n får man ner den igen!" :D
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#19 Inlägg av KLACKEN »

:claugh
1/2 V4

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Jag ser det framför mig: Adrian drar upp den på bakhjulet, ökar farten och försvinner iväg mot solnedgången... precis innan han försvinner utom synhåll hörs ett desperat rop "hjälp, hur f-n får man ner den igen!" :D
:roll: :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#21 Inlägg av HondaHasse »

Ner kommer man ju alltid, på lite olika sätt...
Kompisen tränade bromsning innan uppkörning och jag testade under tiden om "Gamla Bettan" (ratbiken) gick att få upp på bakhjulet. Testade ett par gånger, gick om man ryckte upp henne med hjälp av kopplingen. sista testet för dan så gick det åt h..vete. Helt plötsligt flög Bettan åt ett håll och jag åt ett annat, grus på asfalten konstaterades lite senare, inte bra.
Kompisens kommentar efter att han konstaterat att jag var ok:
Upp såg bra ut, på bakhjulet mycket snyggt men landningen måste du träna mer på!! :shock:
Det hela resulterade i en stukad tumme och tillika självförtroende 8)

Så kolla vägen noga innan ni provar.

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#22 Inlägg av Henning »

Adrien, när framskärmen skymmer horisonten kan du börja tagga ner på gas. XL600:an gör skäl för namnet Slangskolan. Den är så förlåtande... :)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Adrien, när framskärmen skymmer horisonten kan du börja tagga ner på gas. XL600:an gör skäl för namnet Slangskolan. Den är så förlåtande... :)
Ska kolla den i helgen. På måndag blir det antagligen Edwinpremiär till jobbet. Kan passa på att att prova att "slanga".
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#24 Inlägg av Henning »

Försök inte lyckas på en gång. Du ska inte "köra på bakhjulet" direkt.

Lyft lite, släpp ner. Lyft mer, släpp ner. Bli vän med det lyftet. När det är tråkigt går du på ett lite högre lyft.
Vecka tre ska du börja ens fundera på balanspunkt.

Öva inte ensam.

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Försök inte lyckas på en gång. Du ska inte "köra på bakhjulet" direkt.

Lyft lite, släpp ner. Lyft mer, släpp ner. Bli vän med det lyftet. När det är tråkigt går du på ett lite högre lyft.
Vecka tre ska du börja ens fundera på balanspunkt.

Öva inte ensam.

/Henning!
Närå', kommer nog att ha massor med bilvänner runt mig. ;-) (OBS! Skämt!)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Invalido

#26 Inlägg av Invalido »

brukar få upp min 95 så pass att man nästan slår runt...
blir nog litte lättare att hålla den i rätt läge nu när den är fighter i stället o 30kg lättare..6 månader tills man kan testa det :D

Skriv svar