CB500Tyrannosaurus skrev:Oj jävlar!
Han hade kunnat få en lång flygtur där om han inte hade hållit tungan rätt i mun
Kolla hans andra filmer....vilken galning hehe
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
CB500Tyrannosaurus skrev:Oj jävlar!
Han hade kunnat få en lång flygtur där om han inte hade hållit tungan rätt i mun
Är det bara jag som drar mig till vänster i stolen när jag tittar på klippet?
Från info'n om youtubeklippet.Donner skrev: Kolla hans andra filmer....vilken galning hehe
Unfortunately my bike was not at a 100%. The Little Honda was safe to ride but I simply couldn't afford to repair all the broken bits before I took off. So while riding I had to get used to the following issues:
-) Steering head bearing age-worn - causing slight issues while slow riding (will replace next season)
-) Front brake caliper age-worn - I only had about 50% of the bike's usual brake force at disposal (will replace next season)
-) Rear wheel bearing busted - causing the bike to unexpectedly keep its lean/riding direction while going through slower corners. While riding I thought all the steering issues came from the head bearing. After the trip I discovered the completely dissolved middle bearing of the rear wheel while disassembling the rear wheel in order to change the bike's chain. I had no idea my bike was constantly grinding up the bearing parts inside the back wheel while riding. I thought the metallic clanging noise came from the chain
-) Stuck chain links - I replaced chain and sprockets after the trip
-) Broken chain guard / swing arm protection - the thick rubber piece to guide the chain over the bike's swing arm fell apart. Causing the chain to hit the metal swing arm. Which quickly sent the chain into Nirvana.
-) Adjusting screw for the clutch lever broke - Resulting in me not being able to adjust the clutch's friction point. I had to get used to a completely new friction/biting point which made exact rev-matching while down shifting a lot harder.
Luckily with time I got used to most of the issues and I could almost ride as fast as I wished to. Not quite at this point of the trip yet but you'll see a quicker pace in the later videos.
Tja, skillnaden mellan en kalkylerad risk och skitdumt, är mindre än hårfint...Donner skrev:Haha ja han hade lite fel på sin hoj man hör hur han låser bakhjulet ibland precis innan serpentinen.
Såg ett klipp när han jagade en Z1000SX....han fegar inte, duktig eller dum?
https://www.youtube.com/watch?v=B1VhBo9L2J4
Exakt så e detblacken skrev:Tja, skillnaden mellan en kalkylerad risk och skitdumt, är mindre än hårfint...Donner skrev:Haha ja han hade lite fel på sin hoj man hör hur han låser bakhjulet ibland precis innan serpentinen.
Såg ett klipp när han jagade en Z1000SX....han fegar inte, duktig eller dum?
https://www.youtube.com/watch?v=B1VhBo9L2J4
Kanske inte roadracingförare eftersom Motobot verkar ha lite problem med viktplaceringen på cykeln
Inledningscenen på nya Star Trek, där en en ung William T. Kirk jagas av en polisrobot på en (flygande) motorcykel.Jonher skrev:Kanske inte roadracingförare eftersom Motobot verkar ha lite problem med viktplaceringen på cykeln
Som patrullerande mc-polis kan han mycket väl dyka upp i framtiden - jobba sent, behöver ingen lunch, inte bråttom hem vid femtiden
Han kommer fungera som en mobil fartkamera
Enterprises kapten heter James (Jim) T. Kirk. Det är skådisen (från originalet) som heter William (Shatner).adrian_vg skrev:Inledningscenen på nya Star Trek, där en en ung William T. Kirk jagas av en polisrobot på en (flygande) motorcykel.
Är väl inte att skämmas för? Säg som alla andra "PC stollar" i dagens samhälle "Det är din tolkning, inte min"adrian_vg skrev:Hoppsan! Var är skämskudden...
Jo, men nu handlar det faktiskt om fakta. Rätt ska vara rätt, det finns inte utrymme för tolkningar när det gäller Star Trek!blacken skrev:Är väl inte att skämmas för? Säg som alla andra "PC stollar" i dagens samhälle "Det är din tolkning, inte min"adrian_vg skrev:Hoppsan! Var är skämskudden...