Sida 1 av 2
Första bilderna på VFR1200 ?
Postat: tor jun 25, 2009 00:05
av Tyrannosaurus
Postat: tor jun 25, 2009 06:51
av TG
Den var väl kanske ingen superdesign...
Jag tycker att de fått till baken på hojen dock så vet jag inte vad de gjorde (eller sniffat) när de designade den fula strålkastaren....
Men det är svårt att säga bara från några spionbilder...
@Robban: Kardan! Blir det VFR nu?

Postat: tor jun 25, 2009 07:53
av Conseal
Blir säkert helt ok sålänge de byter fronten till ngt piffigare.
Re: Första bilderna på VFR1200 ?
Postat: tor jun 25, 2009 11:38
av TG
Du är moderator, lös problemet

Re: Första bilderna på VFR1200 ?
Postat: tor jun 25, 2009 11:48
av adrian_vg
Enkelsving. Check. Kardan? Kardan! KARDAN!!! Yes!
Men kåpan...? Snälla, säg att kåpan bara är nåt de tog från en Fireblade temporärt... Och ljuddämparen? Snälla nån...

Eftermarknadssmurfarna på Staintune, Micron mfl kommer att ha julafton ett tag...
Re: Första bilderna på VFR1200 ?
Postat: tor jun 25, 2009 11:50
av adrian_vg
Tegfors skrev:
Du är moderator, lös problemet

Inte så enkelt. Man kan inte flytta hela trådar till annan redan befintlig tråd...
Postat: tor jun 25, 2009 12:26
av Mister
Postade samma länkar men i en annan forumsdel, dock senare och missade detta.
Som kommentar till VF(R)-en
Iom enkelsving, 1200 motor, kardan så ger det här lite bmw vibbar.
Postat: tor jun 25, 2009 13:01
av adrian_vg
Mr. B skrev:Som kommentar till VF(R)-en
Iom enkelsving, 1200 motor, kardan så ger det här lite bmw vibbar.
Honda vill väl konkurrera med K1200GT, FJR1300 och Sprint ST och Pannan börjar bli väl mycket lok för att passa de som vill gasa lite på fritiden också.
Får se hur slutresultatet blir. De kanske inte tar in den alls med tanke på lågkonjunktur och allt...
Förresten är BMW bra, inget fel med BMW-vibbar! Man kan ha sämre förebilder.

Bara nu inte nya viffern blir en ny fläskig Pan European...
Postat: tor jun 25, 2009 13:11
av Conseal
Jag tycker de tidiga bilderna och spekulationerna kring en VFR1000 (som faktiskt såg bra ut också) vore bättre rent strategiskt för Honda.
Den fanns ju i 2 versioner .. en SPORTtourer och en sportTOURER.
Finns en tråd om de spekulationerna med bilder.
Postat: tor jun 25, 2009 13:17
av adrian_vg
Conseal skrev:Jag tycker de tidiga bilderna och spekulationerna kring en VFR1000 (som faktiskt såg bra ut också) vore bättre rent strategiskt för Honda.
Den fanns ju i 2 versioner .. en SPORTtourer och en sportTOURER.
Finns en tråd om de spekulationerna med bilder.
På de bilderna hade nyviffern också fula ljuddämpare.
Förresten, testpilotens jympadojjor, jeans och tröja men hjälm och handskar? Vad är det om?

Förvisso värmetester, men inga skydd för resten av kroppen?
Postat: tor jun 25, 2009 14:11
av Tyrannosaurus
Tegfors skrev:@Robban: Kardan! Blir det VFR nu?

Det är onekligen lockande, men det är en ekonomisk fråga också. Inköp är en sak, men att betala 10-15,000/år i försäkring går fetbort. Då betalar jag hellre 1600/år och kör mer.
Vi får se, den kanske inte blir så dyr om försäkringsbolagen anser att det är mer touring med kardan. Men det hjälper å andra sidan inte alltid, BMW K1300S som väl är närmaste konkurrenten kostar just 10-15,000/år trots kardan
adrian_vg skrev:Mr. B skrev:Som kommentar till VF(R)-en
Iom enkelsving, 1200 motor, kardan så ger det här lite bmw vibbar.
Honda vill väl konkurrera med K1200GT, FJR1300 och Sprint ST och Pannan börjar bli väl mycket lok för att passa de som vill gasa lite på fritiden också.
Sprint ST går i en helt annan kategori än de andra du har räknat upp som snarare ska kategoriseras som Goldwing light (något/marginellt mindre än globetrotter bussarna).
Närmaste konkurrent är BMW K1300S.
Förresten är BMW bra, inget fel med BMW-vibbar! Man kan ha sämre förebilder.

Bara nu inte nya viffern blir en ny fläskig Pan European...
Nej dagens BMW,
speciellt K1300S på 175 hk ger absolut inga taskiga vibbar t.o.m. det tidigare babian-arsel-baklyset är utbytt. Men den är lite lång.
Postat: tor jun 25, 2009 14:27
av adrian_vg
Tyrannosaurus skrev:Sprint ST går i en helt annan kategori än de andra du har räknat upp som snarare ska kategoriseras som Goldwing light (något/marginellt mindre än globetrotter bussarna).
Närmaste konkurrent är BMW K1300S.
Tänkte mer på motorstorlekarna, de är ungefär samma. Har dessutom helt tappat räkningen på alla nya BMW- och Yamaha-modeller sen K100- och FJ12-eran. K1300S är nog närmare nya viffern än de tidigare nämnda precis som du säger.
Postat: tor jun 25, 2009 18:22
av Excalibur105
Så var det igång i år igen. Tyckte faktiskt att de förra bilderna på den då påstådda hojen var snyggare

Postat: tor jun 25, 2009 18:24
av JohanL
Bra om det blir lite mer motor i VFRn. Jag tycker det behövs iaf. Men jag tyckte att det räckte när jag började åka VFR... Så varför inte ha alternativ med både 800 & 1200 motor.
Den påminner väldigt mycket om BMW K1200R i bakre partiet. Men även delaljer som bakspeglarna är BMW i mitt tycke. Hade man inte sagt att det skulle vara en Honda. Hade jag lätt gissat BMW på dom bilderna. Inget större fel på K1200/1300S modellerna.
Är ni verkligen säker att det borde vara en honda ?
Vi får väl se vad som händer...
Postat: tor jun 25, 2009 19:22
av Tyrannosaurus
Excalibur105 skrev:Så var det igång i år igen. Tyckte faktiskt att de förra bilderna på den då påstådda hojen var snyggare

Håller med, men den här gången är det ju faktiskt någon som sitter på den

Sen vet man ju inte om det inte bara är en "omklädd" DN-01 som vars drivlina ser ungefär så ut med enkelsving och kardan
Dom kan ju också ha "lånat" en Guzzi eller BMW och "klätt om". Första prototypen av Goldwing hade bakdelen från BMW R90 eller R100 eller nåt och boxer 6:a.
Men men, vi får se vad framtiden har i sitt sköte. Nästa års hojmässa blir i Helsingfors i samband med HojX. Vi får väl ordna en VF/R fest ombord
