Sida 1 av 1

Måste få gotta mig lite ..

Postat: fre maj 15, 2009 20:00
av Conseal
för jag fick förmånen att provköra denna maskin idag. VILL HA!!!!!

Bild

Postat: fre maj 15, 2009 20:59
av Donner
Ahh en RC30....vill oxå ha juh....

Postat: fre maj 15, 2009 22:07
av Catman
hoppas det var en kul provtur.....
Jag hade roligt mest hela dagen :)

Postat: fre maj 15, 2009 22:59
av Karlsson
Catman skrev:hoppas det var en kul provtur.....
Jag hade roligt mest hela dagen :)
Kul att du fått ihop den :D

Svänger förbi nån dag o kollar på den...

Re: Måste få gotta mig lite ..

Postat: tis maj 19, 2009 12:15
av adrian_vg
Conseal skrev:för jag fick förmånen att provköra denna maskin idag. VILL HA!!!!!
Hur skiljer den sig från en standard VFR av samma årsmodell i körupplevelse, dvs det mest uppenbara?

Postat: tis maj 19, 2009 14:25
av Conseal
Som att sätta sig på en cykel .. skitlätt .. och man måste sitta som en räka ;)

Postat: tis maj 19, 2009 14:56
av adrian_vg
Conseal skrev:Som att sätta sig på en cykel .. skitlätt .. och man måste sitta som en räka ;)
Fullödigt svar. :roll: :wink:

Postat: tis maj 19, 2009 15:48
av Conseal
Ok .. nu kan jag ju inte jämföra med en VFR av samma årsmodell men dock med 800 och VTR.

Den är mycket mindre i format, smalare kortare & lättare.
Mycket trevlig gasrespons med jämt fint drag genom hela registret (var varvbegränsad av ägaren till 9k under inkörningen).
Trevligt med omvända växlingen (1:an uppåt resten nedåt)
Körde inte så långt pga ont om soppa men känslan var att hojen var mer
närvarande än en stor klump samt att man inte i något läge kände att den var ohanterbar. Ingen hoj för långåka men det är den ju inte
byggd för heller.

Kontentan .. mycket hoj i en liten smidig förpackning. Kultstatusen är inte helt utan belägg.

Postat: tis maj 19, 2009 17:59
av adrian_vg
Va' fanken skulle jag fråga för. Vill ha en RC30 ännu mer nu... :?