Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
En sådan Kawa fast en 250 var min första hoj. det var tider det.
Fast jag saknar inte hojen, den var hemsk att köra på många vis.
Fick upp den en gång i 160 blås med hakan på styret. Efter det lät den annorlunda...
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Göingen skrev:En sådan Kawa fast en 250 var min första hoj. det var tider det.
Fast jag saknar inte hojen, den var hemsk att köra på många vis.
Fick upp den en gång i 160 blås med hakan på styret. Efter det lät den annorlunda...
Annorlunda som i inte alls, eller bara som om den höll på att rasa?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Göingen skrev:En sådan Kawa fast en 250 var min första hoj. det var tider det.
Fast jag saknar inte hojen, den var hemsk att köra på många vis.
Fick upp den en gång i 160 blås med hakan på styret. Efter det lät den annorlunda...
Annorlunda som i inte alls, eller bara som om den höll på att rasa?
Vad som händer när man gör ett dylikt tokrejs, är att allt "ljuddämpande normalskit" som har satt sig i slitagetoleranserna, blåser bort. Med tillhörande ljudskillnad i knotan.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Göingen skrev:En sådan Kawa fast en 250 var min första hoj. det var tider det.
Fast jag saknar inte hojen, den var hemsk att köra på många vis.
Fick upp den en gång i 160 blås med hakan på styret. Efter det lät den annorlunda...
Annorlunda som i inte alls, eller bara som om den höll på att rasa?
Vad som händer när man gör ett dylikt tokrejs, är att allt "ljuddämpande normalskit" som har satt sig i slitagetoleranserna, blåser bort. Med tillhörande ljudskillnad i knotan.
Något i den stilen, ja. Rassel, skrammel, rassel. Körde inte så många mil till med den efter detta.
Ganska snart efteråt flyttade jag hemifrån och hojen blev kvar vid föräldrahemmet. Såldes senare för en mindre summa.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Vet inte om jag vill räkna det som motorcykel, men rätt så fräck.
Verkar vara lite i samma stil som Dodge Tomahawk. Köra är nog inga problem, frågan är snarare vad som händer om man lägger ner den för mycket d.v.s. hur mycket nerlägg hjuloffseten tillåter och vad som händer om man överskrider det.
Det vridande momentet med stor längdställd motor där allt snurrar åt samma håll, till skillnad mot t.ex. Blyvingen vars växellåda snurrar åt motsatt håll för att jämna ut det, kan nog också ställa till det lite.
Jag minns speciellt ett tillfälle på Dacketräffen, en kille med en Boss Hoss står med motorn igång, en annan kille går fram och frågar om han får varva lite vilket ägaren går med på. Men killen rappar lite hårdare än ägaren hade räknat med vilket gör att det är på vippen att han tappade den. Den stod alltså inte på stödet utan han satt på den med bara fötterna i backen på relativt mjukt och halt underlag (gräs).
Är det nån som begriper vad snubben sysslar med? Fin dag på torra lagom krokiga vägar i måttlig fart. Helt plötsligt (ca. 8 minuter in i filmen) på nästan en raksträcka kör snubben utan synbar anledning ut i spenaten och varken han eller hojen förefaller att vara skadade.
Det hela verkar vara ganska amatörmässigt och han gör av någon outgrundlig anledning startförsök innan dom har fått upp hojen på vägen igen. Den lär ju vara sur efter att ha varit nästan upponer, men med full gas i tryck på starten hade den nog startat.
Om nån på forumet fattar språket så kan den ni kanske berätta vad han/dom säger.
Är det nån som begriper vad snubben sysslar med? Fin dag på torra lagom krokiga vägar i måttlig fart. Helt plötsligt (ca. 8 minuter in i filmen) på nästan en raksträcka kör snubben utan synbar anledning ut i spenaten och varken han eller hojen förefaller att vara skadade.
Det hela verkar vara ganska amatörmässigt och han gör av någon outgrundlig anledning startförsök innan dom har fått upp hojen på vägen igen. Den lär ju vara sur efter att ha varit nästan upponer, men med full gas i tryck på starten hade den nog startat.
Om nån på forumet fattar språket så kan den ni kanske berätta vad han/dom säger.
Förstår inte heller vad de säger, men ser ut som han får ett styrslag som gör att han inte klarar av att hålla sitt spår (kanske nåt hål eller skada längst ut i högerkanten av vägen). Annars är väl amatörmässigt bara förnamnet, ser nästan ut som han inte gillar eller känner sig bekväm med att det svänger och eftersom han inte klarade av att hålla sig på vägen körde han uppenbarligen över sin förmåga. Trots bra förhållanden och måttligt tempo tycker jag hans spårval ser lite tveksamt ut, svänger in för tidigt, håller inte spår, och genar omotiverat över i mötande körbana i vänstersvängarna.
Senast redigerad av M@rtini den tor dec 01, 2016 09:34, redigerad totalt 1 gånger.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Trots bra förhållanden och måttligt tempo tycker jag hans spårval ser lite tveksamt ut, svänger in för tidigt, håller inte spår, och genar omotiverat över i mötande körbana i vänstersvängarna.
Trolgaste orsaken är nog den gamla berättelsen. "Pekka var ute och körde, plötsligt så svängde vägen. Dock inte Pecka"
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02